AndroidHealthClinic

Spanksta gaat Loggen..!

Je 1e rep bij de DL lijkt het wel alsof je bijna voorover valt. Komt denk ik omdat je benen eerder gestrekt zijn en je bovenlichaam daarna pas strekt.
Daarnaast is het de bedoeling dat je hem dood op de grond legt.

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

Workout B
3x5 Squat
3x5 Press
5x3 Power cleans

Maar 1 WERKSET doen bij je DL !

Niets bijgeleerd wat de MP betreft dus he, ellebogen locken en gewicht wordt te ver achter het hoofd gebracht. Het is soms als tegen een standbeeld praten he, jammer!
Moet je ellebogen niet locken dan? En te ver naar achter ben ik het niet echt mee eens. Waarom is dit te ver? En waarom is dit zogenaamd nadelig/niet goed?
Explosiviteit is wel om te huilen.. dan had je die laatste rep ook gewoon kunnen doen.
Deadlift: je pulled echt met je rug.. krul je tenen op, duw vanuit je hielen en breng je heup naar voren.
Squat ziet er wel goed uit hoorr!

-xxx-

Hey spank die DL is serieus verbeterd!

Je 1e rep bij de DL lijkt het wel alsof je bijna voorover valt. Komt denk ik omdat je benen eerder gestrekt zijn en je bovenlichaam daarna pas strekt.
Daarnaast is het de bedoeling dat je hem dood op de grond legt.

ZEKER doodleggen op de grond. Wat beginnerBB zegt over DL-techniek is eigenlijk hetzelfde wat ik de vorige keer zei, wat duidelijk verbeterd is. Het kan nog wel beter, volgende set is zowiezo in orde.

Die MP is zeker sterk!!!!
Zoals beginnerbb ook al zei; hij springt eruit in verhouding met de rest.

Ik zou toch ietsje wijder staan met je voeten, dan heb je veel meer steunvlak en sta je vaster. Eventueel ietsje door je knieën gaan. Je maakt het met deze smalle stand alleen maar zwaarder voor jezelf. Verder; zie comment van D.B. Probeer de bar idd iets meer boven je te houden ipv naar achter.

Te ver achter het hoofd, Rippetoe of niet, wat kan mij deze man schelen, je moet eens naar zijn lijf kijken hij zou beter zelf serieus trainen ipv slechte trainingsraad te geven. Rippetoe is in mijn ogen een charlatan.

1) Voor een man van zijn leeftijd vind ik hem in vrij goede conditie hoor :).
2) Zijn advies over de uitvoering van de lifts zijn altijd spot on, toch zéker voor beginners. Over zijn programma kan je natuurlijk discussiëren, maar toch niet over zijn technisch advies ??? ?

Wat is de theorie er achter dan? Ik bedoel:je kan toch niet alles zomaar voor waar aannemen? Ookal zit ie vaak wel correct.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.850
Training Dinsdag 24 Maart

Cardio
30 Min (HB 170-180)
400 Kcals

Buik
3 Oefeningen, 3 sets
gewicht niet belangrijk

Voeding deze dag:

1) 100 Gram Brinta/Havermout, 200 ML Melk, 20 Gram Whey, 100 ML
Sinaasappel
2) 50 Gram Brinta, 200 ML Melk, 50 Gram Kipfilet, 20 Gram Whey
3) 75 Gram Rijst, 150 Gram Kip, 75 Gram Bonen
4) 2 Volkorenbrood, 50 Gram Paling
5) 250 Gram Aardappelen, 200 Gram Gebakken Kool, 150 Gram
Rundergehakt, 200 ML Volle Yoghurt
6) 450 Gram Kwark, 35 Gram Noten

BW = 64

Lees zijn boek(en) en zijn journals? Daar staat alles mooi biomechanisch onderbouwd.

Waarom doe jij die extra buik oefeningen op rustdagen Spanksta?

Training Dinsdag 24 Maart

Cardio
30 Min (HB 170-180)
400 Kcals

Buik
3 Oefeningen, 3 sets
gewicht niet belangrijk

Voeding deze dag:

1) 100 Gram Brinta/Havermout, 200 ML Melk, 20 Gram Whey, 100 ML
Sinaasappel
2) 50 Gram Brinta, 200 ML Melk, 50 Gram Kipfilet, 20 Gram Whey
3) 75 Gram Rijst, 150 Gram Kip, 75 Gram Bonen
4) 2 Volkorenbrood, 50 Gram Paling
5) 250 Gram Aardappelen, 200 Gram Gebakken Kool, 150 Gram
Rundergehakt, 200 ML Volle Yoghurt
6) 450 Gram Kwark, 35 Gram Noten

BW = 64

Cardio emt een BW van 64 vind ik echt overdreven, maar goed daar hebben we al zo vaak over gepost.
Ook zie ik je al paar weken op 64 kg staan, wordt het niet eens tijd om je inname te verhogen?

1) Voor een man van zijn leeftijd vind ik hem in vrij goede conditie hoor :).
2) Zijn advies over de uitvoering van de lifts zijn altijd spot on, toch zéker voor beginners. Over zijn programma kan je natuurlijk discussiëren, maar toch niet over zijn technisch advies ??? ?

De overhead press zover achter het hoofd kan niet de beste manier zijn, punt aan de lijn. Zo'n Rippetoe mag dan naam hebben maar in mijn ogen verkoopt ie dikwijls larie, noem jij die in een goede conditie, awel merci ik vindt dat deze man helemaal geen geweldig lijf heeft hoor.
Moet je dan alles klakkeloos aannemen wat zo'n man zegt, als hij zelf zo'n armetierige fysiek heeft, je gaat toch ook niet leren dunken van een trainer die 1,60 m meet nietwaar!
Er zijn zoveel van die mannen die op een of andere manier naam maken en daar veel geld mee verdienen, dit wil niet zeggen dat ze het allemaal wel weten. Ik zou wel eens willen weten hoe veel overhead press hij zelf kan, zal wel niet formidabel zijn aan zijn papperig lijf te zien.

Als je powerlift gericht traint is het denk ik effíciënter om de bar wat meer naar achter te houden, is misschien gunstiger voor de lock out. Het kost minder energie, als je kijkt naar de krachtsuitwerking. Je ziet olympic lifters het ook doen.
Als bodybuilder wil je niet zo efficiënt mogelijk trainen, je wilt maximale stress op je spieren. En dan lijkt het me logischer de bar niet zo ver naar achter te gooien.
Sowieso ben ik geen fan van een lange lock out omdat ik de oefening liever zo zwaar mogelijk wil maken ipv ff de ellebogen locken en rusten.

De overhead press zover achter het hoofd kan niet de beste manier zijn, punt aan de lijn. Zo'n Rippetoe mag dan naam hebben maar in mijn ogen verkoopt ie dikwijls larie, noem jij die in een goede conditie, awel merci ik vindt dat deze man helemaal geen geweldig lijf heeft hoor.
Moet je dan alles klakkeloos aannemen wat zo'n man zegt, als hij zelf zo'n armetierige fysiek heeft, je gaat toch ook niet leren dunken van een trainer die 1,60 m meet nietwaar!
Er zijn zoveel van die mannen die op een of andere manier naam maken en daar veel geld mee verdienen, dit wil niet zeggen dat ze het allemaal wel weten. Ik zou wel eens willen weten hoe veel overhead press hij zelf kan, zal wel niet formidabel zijn aan zijn papperig lijf te zien.

dude wtf man. Ik had van jou een beter argumentatie verwacht. deze man heeft fysiologie en weet ik veel wat nog meer gestudeerd. Moet een dokter dan ook altijd gezond zijn??? Wat jij wil is een stereotype man. Kijk dan mar liever naar ronnie coleman en dennis wolf filmpjes, kun je ook even zien hoe het NIET moet, maar gezien die gasten 6 kg HGH per dag innemen werkt alles voor hun. Wat Rippetoe doet is meer powerlifting gericht das waar, maar hij en Bill Starr zijn echt wel fenomenen op hun gebied. En daar heeft zijn fysiek geen reet mee te maken DB. Je zult toch echt met wat beters moeten komen.

dude wtf man. Ik had van jou een beter argumentatie verwacht. deze man heeft fysiologie en weet ik veel wat nog meer gestudeerd. Moet een dokter dan ook altijd gezond zijn??? Wat jij wil is een stereotype man. Kijk dan mar liever naar ronnie coleman en dennis wolf filmpjes, kun je ook even zien hoe het NIET moet, maar gezien die gasten 6 kg HGH per dag innemen werkt alles voor hun. Wat Rippetoe doet is meer powerlifting gericht das waar, maar hij en Bill Starr zijn echt wel fenomenen op hun gebied. En daar heeft zijn fysiek geen reet mee te maken DB. Je zult toch echt met wat beters moeten komen.

Goede opleiding man:D

Fysiologie lijkt me ook geen opleiding trouwens.

Ik sta nochtans het meest stabiel zoals hij het aanleert. Als ik hem meer naar voor hou, staan mijn spieren onder veel meer stress. Dat noem ik geen lockout meer.

En jij kiest dus je coaches op basis van hun fysiek? Niet op hun kennis? Goed standpunt zeg! Het nut van te weten hoeveel hij presst ontgaat mij volledig als je wil weten of hij technisch juist zit.

Als je powerlift gericht traint is het denk ik effíciënter om de bar wat meer naar achter te houden, is misschien gunstiger voor de lock out. Het kost minder energie, als je kijkt naar de krachtsuitwerking. Je ziet olympic lifters het ook doen.
Als bodybuilder wil je niet zo efficiënt mogelijk trainen, je wilt maximale stress op je spieren. En dan lijkt het me logischer de bar niet zo ver naar achter te gooien.
Sowieso ben ik geen fan van een lange lock out omdat ik de oefening liever zo zwaar mogelijk wil maken ipv ff de ellebogen locken en rusten.

bedankt dat je mijn verhaal onderbouwt met je eigen praktijkervaring;

Ik sta nochtans het meest stabiel zoals hij het aanleert. Als ik hem meer naar voor hou, staan mijn spieren onder veel meer stress. Dat noem ik geen lockout meer.

En jij kiest dus je coaches op basis van hun fysiek? Niet op hun kennis? Goed standpunt zeg! Het nut van te weten hoeveel hij presst ontgaat mij volledig als je wil weten of hij technisch juist zit.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.859
Dan is het net als met de DL, Wel of niet stilleggen? Een BB in mijn gym zegt dat je hem niet moet stilleggen maar druk erop moet houden, dus onderaan en dangelijk doornaar boven..

Mij niet gelaten hoor als jullie het zo willen doen, ik ben zo vrij geen enkele rekening te houden met wat deze man zegt.

Terug
Naar boven