Fitness Seller

Spanksta gaat Loggen..!

Ik denk dat hem daar het verschil zit, hoewel het natuurlijk ook overlappend is met kracht. Meer massa = meer kracht en omgekeerd. Ik denk dat jij gewoon enorm voorstander bent van Milos Sarcev, die TUT echt ongelooflijk hard benadrukt. Ik ben er ook voorstander van, wanneer ik deload, dan doe ik men MP en men Squat volgens TUT, kwestie van intensiteit te veranderen en toch dezelfde reps.
Mijn mening? Als je voornamelijke doel stijgen in gewichten is (powerlifting) dan lock je hem, gaat vlotter gaan.

Ik weet nog niet eens wat TUT is (wat is dat trouwens?) en de naam Milos Sarcev heb ik wel eens horen vernoemen maar ik weet van zijn manier van trainen niets. Neen ik geloof gewoon in supersnel trainen met continuous tension en die manier kiezen waarmee je het meeste gewicht kan verplaatsen. Bij de military is dat voor mij bijvoorbeeld voor het hoofd en stoppen voor de ellebogen zich strekken. Dat is voor mij de beste manier om zowel kracht als massa te ontwikkelen op de doeltreffendste manier.

Ik weet nog niet eens wat TUT is (wat is dat trouwens?) en de naam Milos Sarcev heb ik wel eens horen vernoemen maar ik weet van zijn manier van trainen niets. Neen ik geloof gewoon in supersnel trainen met continuous tension en die manier kiezen waarmee je het meeste gewicht kan verplaatsen. Bij de military is dat voor mij bijvoorbeeld voor het hoofd en stoppen voor de ellebogen zich strekken. Dat is voor mij de beste manier om zowel kracht als massa te ontwikkelen op de doeltreffendste manier.
TUT = Time under tension. Kdenk dat je Milos wel interessant gaat vinden, Loo is er ook een fan van zie ik af en toe in zen log.

TUT = Time under tension. Kdenk dat je Milos wel interessant gaat vinden, Loo is er ook een fan van zie ik af en toe in zen log.

Milos Sarcev en Charles Glass zijn inderdaad twee gasten waar ik heel veel van geleerd heb. Allebei bodybuilders en toptrainers met een shitload aan ervaring EN de nodige intelligentie en verdieping in fysiologie.
Ik ben het altijd eens met hun benadering over (bodybuilding)training.

Time under tension lijkt mij te wijzen op traag trainen, waar ik toch geen voorstander van ben hoor. Of vergis ik mij?

Weet je Dressed Black, met alle respect, ik kom veel goede posts van je tegen en ik respecteer je stats, maar ik kom ook regelmatig posts van je tegen waarin je de plank toch wat misslaat. Jouw persoonlijke ervaring met bepaalde trainingsmethodes is ook geen representatieve weergave van de werkelijkheid, daar je een al geruime tijd een brute hoeveelheid testosteron in je bloedbaan hebt stromen.
Wat voor jou werkt hoeft daarom niet voor de gemiddelde bodybuilder te werken. Nogmaals ik wil je niet aanvallen, ook niet op je a.s-gebruik, maar jouw stats en fysiek zijn (naast hard en consistent trainen) eerder te danken aan a.s-gebruik dan aan jouw kennis en ervaring over diverse trainingsmethoden en uitvoeringen van oefeningen.

Toch heb ik 3XL eens zien vermelden dat je beter een grotere load kan nemen dan een langere TUT, aangezien je daarmee meer MU aansprak. Kan helaas die post niet terug vinden:(

Toch heb ik 3XL eens zien vermelden dat je beter een grotere load kan nemen dan een langere TUT, aangezien je daarmee meer MU aansprak. Kan helaas die post niet terug vinden:(

TUT is ook zo relatief, je kan ook overdrijven daarmee.
Als je die TUT een beetje te overdreven doet kan je minder load pakken = minder stress cq aanspraak van moto-units.
Aan de andere kant, als je een zo'n zware load pakt waardoor je nauwelijks een TUT kan maken dan mis je een stress moment. En dan doel ik vooral op de negatieve. Yates en Metzer vinden de negatieve heilig. Ronnie zie ik altijd een heavy load pakken zonder enige TUT. Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt en ook persoonsgebonden is. Bij de ene oefening pas ik het ook meer toe dan bij de ander.

TUT is ook zo relatief, je kan ook overdrijven daarmee.
Als je die TUT een beetje te overdreven doet kan je minder load pakken = minder stress cq aanspraak van moto-units.
Aan de andere kant, als je een zo'n zware load pakt waardoor je nauwelijks een TUT kan maken dan mis je een stress moment. En dan doel ik vooral op de negatieve. Yates en Metzer vinden de negatieve heilig. Ronnie zie ik altijd een heavy load pakken zonder enige TUT. Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt en ook persoonsgebonden is. Bij de ene oefening pas ik het ook meer toe dan bij de ander.

Ik denk dat 3XL meer doelde op locken tijdens oefeningen, of bij biceps volledig strekken, ipv de hele tijd spanning op de spier te houden.
Kijk bij DL kan je meer pakken als je hem steeds terug legt op de grond.

Milos Sarcev en Charles Glass zijn inderdaad twee gasten waar ik heel veel van geleerd heb. Allebei bodybuilders en toptrainers met een shitload aan ervaring EN de nodige intelligentie en verdieping in fysiologie.
Ik ben het altijd eens met hun benadering over (bodybuilding)training.

Weet je Dressed Black, met alle respect, ik kom veel goede posts van je tegen en ik respecteer je stats, maar ik kom ook regelmatig posts van je tegen waarin je de plank toch wat misslaat. Jouw persoonlijke ervaring met bepaalde trainingsmethodes is ook geen representatieve weergave van de werkelijkheid, daar je een al geruime tijd een brute hoeveelheid testosteron in je bloedbaan hebt stromen.
Wat voor jou werkt hoeft daarom niet voor de gemiddelde bodybuilder te werken. Nogmaals ik wil je niet aanvallen, ook niet op je a.s-gebruik, maar jouw stats en fysiek zijn (naast hard en consistent trainen) eerder te danken aan a.s-gebruik dan aan jouw kennis en ervaring over diverse trainingsmethoden en uitvoeringen van oefeningen.

Ik moet de door jou genoemde kennis en ervaring over trainingsmethoden met een korreltje zout nemen, want er is imo maar één manier en dat is zoveel mogelijk gewicht laden en dit gewicht heffen in een rep range die hypertrofie veroorzaakt. Dat is ALLES waar het in feite om gaat in de krachttraining, de voeding even terzijde gelaten natuurlijk, met andere woorden: 'de grootste domoor die niets kent van welke manier van trainen dan ook maar de basisoefeningen doet in de juiste rep range, zal groeien als kool'. Als hij daarbij nog eens vreet als een beest dan is hij helemaal klaar voor de actie.
Natuurlijk helpt de AS je in beslissende mate om over je natuurlijke grens te gaan, maar je moet evengoed trainen op de juiste manier, die eigenlijk simpel is zoals hierboven vermeld.
'If you want to be big lift heavy weights and eat like a horse!' Dat is alles.

Nou ik zou zijn kennis niet met een korreltje zout eten maar ik heb wel het idee dat met zaken als TUT er onnodig overgeanalyseerd wordt...

Te ver achter het hoofd, Rippetoe of niet, wat kan mij deze man schelen, je moet eens naar zijn lijf kijken hij zou beter zelf serieus trainen ipv slechte trainingsraad te geven. Rippetoe is in mijn ogen een charlatan.

waar slaat dat nou weer op?

Rippetoe is 1 van de beroemste en beste adviseurs in die er zijn...een bokstrainer is daarom ook niet sterker dan zijn leerling, een voetbaltrainer voetbalt niet altijd beter dan zijn spelers etc...daarom konnen ze 20 jaar geleden wel beter geweest zijn, of er gewoon enorm veel van afweten, zonder het zelf al te goed gekunt te hebben...

sorry hoor, maar kvind rippetoe absoluut geen charlatan, heb al veel van zijn filmpjes geleerd, en veel progressie gemaakt met zijn schemas.

Wel als jij er baat bij had (Rippetoe bedoel ik) dan is daar niets mee natuurlijk en des te beter voor jou. Wel goed, ik moet toegeven dat beginners in de krachttraining best wel nood hebben aan zo'n mannen als Rippetoe, ze bieden hen een zekere leidraad in hun training en als ze wat ervarener worden dan krijgen ze toch hun eigen persoonlijke visie.

Jij bekijkt het veel meer van een bodybuilding standpunt. Daar draait Rippetoe niet om.

Jij bekijkt het veel meer van een bodybuilding standpunt. Daar draait Rippetoe niet om.

Ik zie mijzelf niet als een body builder hoor, meer als een powerbuilder (dit woord heb ik hier ook maar gelezen hoor!), dus iemand die traint voor een combinatie van kracht en massa.

Time Under Tension (TUT), zorgt er in combinatie met goed aanknijpen voor dat er meer spiervezels worden aangesproken...

(Volgens mij de slow-twitch vezels).

Waarom gebruik je dan pro bodybuilding argumenten als het over power gaat :s?

Waarom gebruik je dan pro bodybuilding argumenten als het over power gaat :s?

Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je wil zeggen hoor, neem even een kijkje in mijn log en dan weet je hoe ik train. In één training in elke werkzame rep range (dus van zo'n 3-15 reps), de ideale combinatie van kracht en massa dus. Het continuous tension principe is gewoon een vast gegeven als je massa wilt bouwen en niet beperkt tot het body building.

Niet iedereen is geïnteresseerd in massa :).

Terug
Naar boven