Fitness Seller

Spanksta gaat Loggen..!

nog wat on topic (voor de verandering)

succes met je training span, ik kijk uit naar de volgende.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.902
meeeennnn! Mn hoofdje doet pijn, kan iemand een samenvatting geven ;) J.k

• #1.903
Update-je

* Vanmiddag Trainen
* Ontiegelijke pijn in de rug (Maandag met MP erin geschoten)
* Vandaag squaten met een BELT, voor de zekerheid..
* Verder BP en BOR, dus niet zwaar belastend voor de onderrug
* Kies wat 'niet-onderrug-belastende assists uit!
* Gewicht iets minder als gister!
* Waarschijnlijk van het gezweet van Cardio gisteren
* Cardio 1 of 2 keer p/w bevalt me wel!
* Betere doorbloeding en heb het iets warmer!

Niet jezelf gek laten maken; altijd je eigen pad volgen, want daar zul je uiteindelijk de meeste gains opmaken. Uit de adviezen alleen dat eruit halen wat voor jou belangrijk is.
Succes en knallen met die hap.:D

Ik denk dat 3XL meer doelde op locken tijdens oefeningen, of bij biceps volledig strekken, ipv de hele tijd spanning op de spier te houden.
Kijk bij DL kan je meer pakken als je hem steeds terug legt op de grond.
Ik vind de deadlift zwaarder als ik 'm steeds moet terugleggen, dan waneer ik hem net boven de grond terug naar boven trek...
Maar dat doe ik niet omdat ik de risico's voor mijn rug te groot vind...

En ik denk dat wanneer je de achterliggende gedachten van al die verschillende principes leest, ze allemaal heel logisch klinken, maar dat het beter is te trainen zoals jou het beste afgaat.
Die hele langzame HIT manier van trainen bijv. is niets voor mij, ik vind het klote om zo de oefeningen te moeten doen.
En die TUT waar de één zo veel waarde aan hecht, en daarom wat langzamer beweegt, kun je niet los zien van het gewicht dat je gebruikt natuurlijk.
De manier waarop Dressed traint bevat ruim voldoende TUT denk ik.
En dat in combi. met de enorme gewichten die hij pakt zorgen voor zijn massatoename.
Ik zag/zie genoeg bodybuilders van die heel korte onafgemaakte beweginkjes maken in hun trainingen, waardoor er constant spanning staat op de spieren, en er goede resultaten mee boeken.
En let wel, dat zijn meestal de wat meer ervaren gasten!
Ik zelf maak meestal de bewegingn helemaal af (zolang dat lukt!) en zal dus niet die constante spanning houden op de spieren, gewoon omdat ik het lekker vind om zo te trainen.
Bij het bankdrukken raakt de halter mijn borst, en strek ik de armenhelemaal uit, net zoals je hem op een wedstrijd moet doen, alleen is de pauze onderin korter dan bij een wedstrijd uitvoering.
Bij Hammer curls komen de armen van helemaal gestrekt naar helemaal aangespannen waarbij de dumbbells tegen mijn borst slaan.
En alles op tempo omdat zo de meestekracht ontwikkeld word imo.
Ieder zijn voorkeur!

Ik vind juist dat Dressed vaak heel zinnige dingen te vertellen heeft hier.
Dressed is duidelijk geen bodybuilder zoals de sommige anderen hier, maar dat doet niets aan zijn ervaring en kennis af denk ik.

Het is zelfs met veel ervaring in de sport al moeilijk om een goede schifting te maken in wat er op het net allemaal verteld/verkocht word, laat staan als je nog maar net ingestapt bent.
Daarom vind ik Rippetoe pesoonlijk wel een goede lijdraad, en denk dat hij een goede manier predikt.

En hoe kan iemand in Godsnaam massa niet belangrijk vinden?! ;)

Ik vind de deadlift zwaarder als ik 'm steeds moet terugleggen, dan waneer ik hem net boven de grond terug naar boven trek...
Maar dat doe ik niet omdat ik de risico's voor mijn rug te groot vind...

En ik denk dat wanneer je de achterliggende gedachten van al die verschillende principes leest, ze allemaal heel logisch klinken, maar dat het beter is te trainen zoals jou het beste afgaat.
Die hele langzame HIT manier van trainen bijv. is niets voor mij, ik vind het klote om zo de oefeningen te moeten doen.
En die TUT waar de één zo veel waarde aan hecht, en daarom wat langzamer beweegt, kun je niet los zien van het gewicht dat je gebruikt natuurlijk.
De manier waarop Dressed traint bevat ruim voldoende TUT denk ik.
En dat in combi. met de enorme gewichten die hij pakt zorgen voor zijn massatoename.
Ik zag/zie genoeg bodybuilders van die heel korte onafgemaakte beweginkjes maken in hun trainingen, waardoor er constant spanning staat op de spieren, en er goede resultaten mee boeken.
En let wel, dat zijn meestal de wat meer ervaren gasten!
Ik zelf maak meestal de bewegingn helemaal af (zolang dat lukt!) en zal dus niet die constante spanning houden op de spieren, gewoon omdat ik het lekker vind om zo te trainen.
Bij het bankdrukken raakt de halter mijn borst, en strek ik de armenhelemaal uit, net zoals je hem op een wedstrijd moet doen, alleen is de pauze onderin korter dan bij een wedstrijd uitvoering.
Bij Hammer curls komen de armen van helemaal gestrekt naar helemaal aangespannen waarbij de dumbbells tegen mijn borst slaan.
En alles op tempo omdat zo de meestekracht ontwikkeld word imo.
Ieder zijn voorkeur!

Ik vind juist dat Dressed vaak heel zinnige dingen te vertellen heeft hier.
Dressed is duidelijk geen bodybuilder zoals de sommige anderen hier, maar dat doet niets aan zijn ervaring en kennis af denk ik.

Het is zelfs met veel ervaring in de sport al moeilijk om een goede schifting te maken in wat er op het net allemaal verteld/verkocht word, laat staan als je nog maar net ingestapt bent.
Daarom vind ik Rippetoe pesoonlijk wel een goede lijdraad, en denk dat hij een goede manier predikt.

En hoe kan iemand in Godsnaam massa niet belangrijk vinden?! ;)

Bedankt Hum voor de troostende woorden, ik had ze nodig na de rammeling van Loo;):D, en natuurlijk is het zo wat jij zegt dat iemand als Rippetoe best wel een toegevoegde waarde kan hebben voor iemand die pas in de sport begint. Het was dus niet juist van mij om hem af te doen als een charlatan, de man heeft best wel zinnige ideeen.
Heel belangrijk is het punt waar je aanhaalt dat je de snelheid van de beweging niet los kan zien van het gebruikte gewicht, wie een langzame beweging heeft zal altijd minder gewicht kunnen gebruiken en dat is gewoon niet mijn manier van trainen. Ieder moet natuurlijk doen waar hij zich het best bij voelt, maar ik steek er mijn hand voor in het vuur dat het zware gewicht met explosieve snelheid omhoog gebracht en met een normale snelheid weer naar beneden gebracht superieur werkt aan het mindere gewicht dat je superslow gaat behandelen in een oefening. Ook ben ik een voorstander van voortdurend spanning laten op de spier wat inderdaad resulteert in korte onafgewerkte bewegingen. Dit werkt imo het beste. Mijn bedoeling in mijn training is de ideale combinatie vinden om in één training zowel voor massa als kracht te trainen, ik meen ze nu (voor mij persoonlijk) gevonden te hebben. Loo bijvoorbeeld is een body building purist en hangt vast aan de geijkte BB principes die een veelvoud aan oefeningen voorschrijven die er op gericht zijn elke spier in het lichaam apart te trainen. Ik probeer in tegenstelling tot hem om met zo weinig mogelijk oefeningen, enkel gefocused op de zware compounds, eveneens al deze spieren te trainen, maar dit dus op zulke manier dat ik niet afhankelijk ben van periodisering en dus niet de ene keer op hypertrofie moet trainen en de andere keer op kracht, maar alles in één keer probeer te bereiken. Dit wil niet zeggen dat ik vindt dat de geijkte BB methodes niet goed zijn, die hebben door de jaren heen hun waarde wel bewezen natuurlijk, maar ik ben gewoon van mening dat de methode waarmee ik train werkzamer is, of althans dat is mijn persoonlijke ervaring, het is met andere woorden het beste voor mij persoonlijk maar het kan uiteraard best zijn dat Loo betere vooruitgang maakt met zijn methode.
Ja en die man, ik ben zijn naam vergeten, die zegt dat massa onbelangrijk is, god wat moet je daar op zeggen als iedereen toch weet dat je kracht en massa niet helemaal van elkaar kan scheiden. Het is al vaak verteld door velen, maar ik val graag in herhaling als ik zeg dat er niemand is die 150 kg benched voor 4 of 5 reps en geen massa heeft.

Wat een rommelig topic wordt het zeg, onoverzichtelijk... jammer.

• #1.908
Training Maandag 25 Maart

Schema A

Training ging naar alle tevredenheid.. Zelfs nog ernergie over! De bor ben ik minder tevreden over!

10 Minuten Crosstrainer
160 Kcals Lichter..

# Compounds #:

* Squat (+0,0)

- 10 * BB
- 8 * 40

- 5 * 5 * 602,5

* Bench Press (+2,5)
- 10 * BB
- 8 * 40

- 1 * 5 * 57,5
- 1 * 5 * 57,5
- 1 * 5 * 57,5
- 1 * 5 * 57,5
- 1 * 5 * 57,5 (Laatste REP NET AAN, Wel zelf gered!)

* BOR (+0,0) Legdrive?

- 12* BB
- 10 * 30

- 5 * 5 * 45
* DB Side Raises
- 10 * 6
- 10 * 7
- 6 * 8 (Pijn)* Push Ups
Kleine Verhoging op 2 DB's
- 18 * BW
Grote Verhoging op 2 DB's
- 2 * 12 * BW* Upright Rows
- 10 * 30
- 7 * 35
- 6 * 35* BOR
- 8 * 40
- 9 * 40

Trainingstijd: 65 Minuten

Voeding van vandaag:
Ontbijt:
20 Gram Whey / 100 ML Verse Jus / 60 Gram Brinta / 40 Gram Havermout / 200 ML Halfvolle Melk
Ochtend: 2 Volkorenbrood / 55 Gram Paling / 200 ML Karnemelk
Lunch: 75 Gram Zilvervliesrijst / 100 Gram Sperziebonen / 160 Gram ei [Onbereid]
PWO: 20 Gram Whey / 20 Gram Dextrose / 1 Gram Kaneel
Pre WO: 50 Gram Brinta / 200 ML Halfvolle Melk / 50 Gram Kipfilet [Broodbeleg]
Diner: 250 Gram Aardappelen / 200 Gram Rode Bieten / 130 Gram Rundergehakt [Onbereid] / 200 Gram Volle Yoghurt
Avond: 450 Gram Kwark / 35 Gram NotenMix /

Kcal: Rond de 2800

Laatst bewerkt:
Hoezo neit tevreden over de bor dan?

• #1.910
Laatst bewerkt:
Is het nou 57,5kg BP of 62,5kg BP?

Ik denk 57,5kg maar ook dat is netjes hoor. Ziet er weer goed uit Spank!

• #1.912
Thanx CM, sorry foutje, heb het even veranderd!

Ja dat ziet er goed uit hoor, nette squat, bench en bent overs.

Ziet er goed uit, misschien bij de squat je benen niet volledig strekken als je rechtkomt? dit geeft IMO onnodige druk op de knietjes, waarschijnlijk kan DB dit wel beamen of tegenspreken :p

Probeer bij BP de bar niet te lang boven je hoofd te houden als je voelt dat je ff rust nodig hebt, want dit vreet echt energie. Gewoon lekker explosief knallen.

Bij een 80kg squat misschien niet nee...
Ik wil ervoor wedden dat als je 120+kg in je nek legt en dan je benen volledig uitstrekt dat je dan anders gaat spreken, echt je knieën vernken doe je dan

Bij een 80kg squat misschien niet nee...
Ik wil ervoor wedden dat als je 120+kg in je nek legt en dan je benen volledig uitstrekt dat je dan anders gaat spreken, echt je knieën vernken doe je dan

Ik Denk dat het wel meevalt.
Tsja wat nu? We hebben allebei een andere mening.

Terug
Naar boven