critmonster
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 449
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vind de deadlift zwaarder als ik 'm steeds moet terugleggen, dan waneer ik hem net boven de grond terug naar boven trek...Ik denk dat 3XL meer doelde op locken tijdens oefeningen, of bij biceps volledig strekken, ipv de hele tijd spanning op de spier te houden.
Kijk bij DL kan je meer pakken als je hem steeds terug legt op de grond.

Ik vind de deadlift zwaarder als ik 'm steeds moet terugleggen, dan waneer ik hem net boven de grond terug naar boven trek...
Maar dat doe ik niet omdat ik de risico's voor mijn rug te groot vind...
En ik denk dat wanneer je de achterliggende gedachten van al die verschillende principes leest, ze allemaal heel logisch klinken, maar dat het beter is te trainen zoals jou het beste afgaat.
Die hele langzame HIT manier van trainen bijv. is niets voor mij, ik vind het klote om zo de oefeningen te moeten doen.
En die TUT waar de één zo veel waarde aan hecht, en daarom wat langzamer beweegt, kun je niet los zien van het gewicht dat je gebruikt natuurlijk.
De manier waarop Dressed traint bevat ruim voldoende TUT denk ik.
En dat in combi. met de enorme gewichten die hij pakt zorgen voor zijn massatoename.
Ik zag/zie genoeg bodybuilders van die heel korte onafgemaakte beweginkjes maken in hun trainingen, waardoor er constant spanning staat op de spieren, en er goede resultaten mee boeken.
En let wel, dat zijn meestal de wat meer ervaren gasten!
Ik zelf maak meestal de bewegingn helemaal af (zolang dat lukt!) en zal dus niet die constante spanning houden op de spieren, gewoon omdat ik het lekker vind om zo te trainen.
Bij het bankdrukken raakt de halter mijn borst, en strek ik de armenhelemaal uit, net zoals je hem op een wedstrijd moet doen, alleen is de pauze onderin korter dan bij een wedstrijd uitvoering.
Bij Hammer curls komen de armen van helemaal gestrekt naar helemaal aangespannen waarbij de dumbbells tegen mijn borst slaan.
En alles op tempo omdat zo de meestekracht ontwikkeld word imo.
Ieder zijn voorkeur!
Ik vind juist dat Dressed vaak heel zinnige dingen te vertellen heeft hier.
Dressed is duidelijk geen bodybuilder zoals de sommige anderen hier, maar dat doet niets aan zijn ervaring en kennis af denk ik.
Het is zelfs met veel ervaring in de sport al moeilijk om een goede schifting te maken in wat er op het net allemaal verteld/verkocht word, laat staan als je nog maar net ingestapt bent.
Daarom vind ik Rippetoe pesoonlijk wel een goede lijdraad, en denk dat hij een goede manier predikt.
En hoe kan iemand in Godsnaam massa niet belangrijk vinden?!![]()

, en natuurlijk is het zo wat jij zegt dat iemand als Rippetoe best wel een toegevoegde waarde kan hebben voor iemand die pas in de sport begint. Het was dus niet juist van mij om hem af te doen als een charlatan, de man heeft best wel zinnige ideeen. Ziet er goed uit, misschien bij de squat je benen niet volledig strekken als je rechtkomt? dit geeft IMO onnodige druk op de knietje, waarschijnlijk kan DB dit wel beamen of tegenspreken![]()
Oké dan

Bij een 80kg squat misschien niet nee...
Ik wil ervoor wedden dat als je 120+kg in je nek legt en dan je benen volledig uitstrekt dat je dan anders gaat spreken, echt je knieën vernken doe je dan