MuscleMeat

Spierdisbalans..

Bezoekers in dit topic

MaxFit

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
19 jun 2016
Berichten
362
Waardering
98
Lengte
1m87
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
Beste mede-sporters,

Ik train nu ongeveer 3 maanden en ben aan het bulken. Ik kwam van een best wel laag gewicht en er is tot nu toe zeker 10 kg bij gekomen. Dit is zeker niet allemaal spier maar ik weet ook zeker dat het niet allemaal vet is.
Oftewel: Het gaat lekker, ik vind het leuk en kan nooit wachten tot ik weer kan trainen. Ik zit alleen met een probleem.. Mijn armen willen totaal niet groeien. Mijn borst en benen etc. groeien wel goed en mooi alleen willen mijn armen niet mee gaan.. Ik snap er echt helemaal niks van. Heeft iemand hier een verklaring of oplossing voor? ik train 4x per week. In kracht gaan ze overigens wel vooruit!!
 
Ja hoor, de verklaring is een lichtelijk verstoord beeld van hoe je lichaam eruit zou moeten zien na 3 maanden trainen in combinatie met het chronisch overanalyseren van je schema's. De oplossing is dat je geduld moet hebben. Je armen groeien gewoon mee. Volgens mij heb je hier al een topic over gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor, de verklaring is van een lichtelijk verstoord beeld van hoe je lichaam eruit zou moeten zien na 3 maanden trainen in combinatie met het chronisch overanalyseren van je schema's. De oplossing is dat je geduld moet hebben. Je armen groeien gewoon mee. Volgens mij heb je hier al een topic over gemaakt.
Ja klopt, een tijdje terug. Zo een antwoord had ik al verwacht en dacht ik eigenlijk zelf ook al. Ik ben zelf best wel onzeker dus ik wilde eigenlijk een beetje een bevestiging haha. Bedankt.
 
Hoeveel cm waren je armen toen je begon en nu? Lijkt me sterk dat je armen even groot blijven als je 10kg aankomt.
 
Hoeveel cm waren je armen toen je begon en nu? Lijkt me sterk dat je armen even groot blijven als je 10kg aankomt.
Nee maar ik kwam van een serieus laag gewicht. Ook maar 7/8% bf ofzo. Ik heb geen idee hoeveel cm ze zijn gegroeit. Als ik foto's vergelijk zijn ze wel groter maar ik weet niet of dat spier of gewoon vulling is. (Vet).
 
je traint amper 3 maanden... Heb wat geduld.
En zoals Anoniem zegt, als je 10kg hebt gewonnen kan het niet anders of er moet toch wat omvang bijgekomen zijn op je armen.
Overigens zul je met de tijd merken dat niet al je spiergroepen evenredig groeien.

Bij zo goed als iedereen groeien sommige spiergroepen wat trager dan anderen. Armen hebben bij mij ook altijd wat trager gereageerd
dan bv mijn rug of schouders. Wees consequent en geef het wat tijd. Na 3 maanden kan je nog niet spreken over achterliggende spiergroepen.
Doe heavy compounds en verlies je tijd niet met bv kickbacks en dergelijke.
Dips, bench press, chin ups, squats, deadlifts, shoulder presses enz...
 
Back
Naar boven