AndroidHealthClinic

Spieren kweken na ziekte

Gamefactor

Novice
Waardering
0
Hallo,

IK heb twee weken geleden een microbe in mijn lijf gekregen waardoor ik "lopende" diarree had. Na een week ben ik naar het ziekenhuis moeten gaan omwille van uitdroging. Daar heb ik een week aan een baxter gehangen en heb dus in totaal 7 kilo kwijt, waaronder meer dus spieren, van 2 weken in bed te liggen.

Nu ben ik een volleybalspeler op hoog niveau en is mijn springkracht zeker met 20cm gedaald en zijn mijn benen kwa kracht ook niet meer zo sterk.

Wat geven jullie als raad om dit zo snel mogelijk terug op pijl te krijgen en terug het zelfde resultaat te hebben als ervoor. Ik train namelijk twee keer per week, hoe lang zal dit duren voor ik de vorige hoogte terug bereik?

Groetjes,

Dries

als ik jou was zou ik beginnen met cardio, na een week ook krachttraining erbij.
gewoon rustig opbouwen en je bent weer terug.
zoveel ben je opzich niet kwijt, komt heel snel terug.
succes, en denk zelf ook n beetje positief... met wat moeite ben je over max 3-4 weken weer in topvorm

ik zou dan wel vragen voor extra toezicht als je aan het sporten ben.

Hallo,

IK heb twee weken geleden een microbe in mijn lijf gekregen waardoor ik "lopende" diarree had. Na een week ben ik naar het ziekenhuis moeten gaan omwille van uitdroging. Daar heb ik een week aan een baxter gehangen en heb dus in totaal 7 kilo kwijt, waaronder meer dus spieren, van 2 weken in bed te liggen.

Nu ben ik een volleybalspeler op hoog niveau en is mijn springkracht zeker met 20cm gedaald en zijn mijn benen kwa kracht ook niet meer zo sterk.

Wat geven jullie als raad om dit zo snel mogelijk terug op pijl te krijgen en terug het zelfde resultaat te hebben als ervoor. Ik train namelijk twee keer per week, hoe lang zal dit duren voor ik de vorige hoogte terug bereik?

Groetjes,

Dries

Maak je niet teveel zorgen. Begin gewoon weer te trainen zoals je dat normaal ook doet, zorg dat je genoeg eet om je verloren massa weer aan te vullen (iets meer dan normaal dus). Je verloren massa bestaat voor 90% uit water en glycogeen, dat heb je zo weer terug. Over 2-4 weken zit je denk ik weer op je oude niveau. :)

Kijk anders eens op de site van Kelly Baggett Staan wel leuke artikeltjes bij over sprongkracht.

Ik zal niet roepen dat je binnen 2, 3, of 4 weken weer terug bent op je oude niveau. Misschien duurt het wel iets langer. Je schrijft dat je 2 keer per week traint. Dan bedoel je neem ik aan krachttraining. Door de explosieve training met middelzware gewichten te intensiveren kun je snel weer in (sprong)kracht toenemen. Maar ik zou niet ineens allerlei nieuwe trainingsmethoden of oefeningen gaan gebruiken. In plaats daarvan de training die je gewend bent, maar dan wat intensiever.

Terug
Naar boven