Fitness Seller

Spieren verzuren extreem snel

Bezoekers in dit topic

Soze

Novice
Lid geworden
15 aug 2012
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
90kg
Vetpercentage
14%
Sinds enkele weken heb ik last van zeer heftige verzuring van mijn spieren wat extreem snel optreed. Als eerste dacht ik dat ik meer rust nodig had en ben van 6x per week terug gegaan naar 4x per week trainen. Aangezien de klachten niet weg gingen heb ik mezelf een week volledige rust gegeven. Na deze week wee rustig aan begonnen en nog steeds treed de verzuring extreem snel op. Het doet ook echt branderig zeer.

Ik eet verder heel gezond en gevarieerd met voldoende vitamines en mineralen.

Iemand ervaring hiermee? En nog beter iemand een oplossing?
 
Post je trainingsschema en voedingsschema eens.
 
Magnesium, kalium, vit. b, taurine en caffeine. Succes.
 
Persoonlijk denk ik dat het niet aan mijn voeding en trainingen ligt. Ik train namelijk al z'n 8 jaar en nooit ergens last van gehad. Hieronder mijn voedings- en trainingsschema's die ik al meerdere keren met succes gedaan heb, zonder klachten!


MIJN VOEDINGSSCHEMA:

160 gram joylent sport
1 appel
1 xxl multivit
1 xxl vitamine c-1000
1 xxl mag & cal
------------------------------
1 banaan
3 snee volkoren
50 gram kipfile
------------------------------
240 gram kwark
80 ml Melk (halfvol)
40 gram Whey
Omega 3/6/9 capsule
------------------------------
3 snee volkoren
30 gram rosbief
20 gram pindakaas
1 appel
------------------------------
60 gram rijst zilvervlies
150 gram kipfile
140 gram groenten mix
10 ml olijfolie
-------------------------------
ALLEEN OP TRAININGSDAGEN
Advanced Post Workout shake van xxl
Omega 3/6/9 capsule
-------------------------------
1 snee volkoren
1 blik tonijn
beetje curry of ketchup
20 gram amandelen
--------------------------
XXL Night Protien

MIJN TRAININGSSCHEMA:
Op het moment ben ik dit schema aan het volgen maar dat wissel ik ook wel na enkele weken weer af.


Maandag: Benen, kuiten en schouders
  1. Squats
  2. Lunges
  3. Calf raises
  4. Shoulder press
  5. Shoulder side raise
  6. Shoulder frontal raise
Alles 4 sets van 10 reps

Dinsdag: Rug en biceps
  1. Seated row
  2. Lateral pull
  3. Back flyes
  4. Lower back
  5. Biceps curl
  6. hammer curl
Alles 4 sets van 10 reps.

Woensdag: Rust

Donderdag: Borst, triceps en buik

  1. Barbell chest press
  2. Dumbell chest fly
  3. Incline dumbell press
  4. Triceps pull down
  5. Triceps overhead extensions
  6. Dips
Alles 4 sets van 10 reps.

Vrijdag: Rust

Zaterdag: Benen, kuiten en schouders
  1. Squats
  2. Lunges
  3. Calf raises
  4. Shoulder press
  5. Shoulder side raise
  6. Shoulder frontal raise
Alles 4 sets van 10 reps

Zondag: Rust

Ook nog even iets over mijzelf. Ik ben 38 jaar en train dus al z'n 8 jaar elke week met uiteraard z'n ups- en downs de laatste tijd was ik z'n 6 dagen in de week aan het trainen en heb dit nu beperkt naar 4 dagen. Nog steeds heb ik echt extreem veel last van de verzuring en het is zelfs zo erg dat als ik de trap oploop dat het al begint te branden in mijn kuiten.

Als ik zoek op google kom ik allemaal verschillende dingen tegen zoals overmatig melkzuur dat niet goed kan worden afgevoerd omdat je te weinig zuurstof binnenkrijgt of zo iets maar ook diabetes type 2 kwam tevoorschijn en nog meer dingen. Ben eens benieuwd als hier nog meer mensen last hebben of last hebben gehad van wat ik heb.
 
@adon1s op de cafeïne na krijg ik de rest al voldoende binnen.... (haat cafeïne, zenuwachtig kut gevoel)
 
Persoonlijk denk ik dat het niet aan mijn voeding en trainingen ligt. Ik train namelijk al z'n 8 jaar en nooit ergens last van gehad. Hieronder mijn voedings- en trainingsschema's die ik al meerdere keren met succes gedaan heb, zonder klachten!


MIJN VOEDINGSSCHEMA:

160 gram joylent sport
1 appel
1 xxl multivit
1 xxl vitamine c-1000
1 xxl mag & cal
------------------------------
1 banaan
3 snee volkoren
50 gram kipfile
------------------------------
240 gram kwark
80 ml Melk (halfvol)
40 gram Whey
Omega 3/6/9 capsule
------------------------------
3 snee volkoren
30 gram rosbief
20 gram pindakaas
1 appel
------------------------------
60 gram rijst zilvervlies
150 gram kipfile
140 gram groenten mix
10 ml olijfolie
-------------------------------
ALLEEN OP TRAININGSDAGEN
Advanced Post Workout shake van xxl
Omega 3/6/9 capsule
-------------------------------
1 snee volkoren
1 blik tonijn
beetje curry of ketchup
20 gram amandelen
--------------------------
XXL Night Protien

MIJN TRAININGSSCHEMA:
Op het moment ben ik dit schema aan het volgen maar dat wissel ik ook wel na enkele weken weer af.


Maandag: Benen, kuiten en schouders
  1. Squats
  2. Lunges
  3. Calf raises
  4. Shoulder press
  5. Shoulder side raise
  6. Shoulder frontal raise
Alles 4 sets van 10 reps

Dinsdag: Rug en biceps
  1. Seated row
  2. Lateral pull
  3. Back flyes
  4. Lower back
  5. Biceps curl
  6. hammer curl
Alles 4 sets van 10 reps.

Woensdag: Rust

Donderdag: Borst, triceps en buik

  1. Barbell chest press
  2. Dumbell chest fly
  3. Incline dumbell press
  4. Triceps pull down
  5. Triceps overhead extensions
  6. Dips
Alles 4 sets van 10 reps.

Vrijdag: Rust

Zaterdag: Benen, kuiten en schouders
  1. Squats
  2. Lunges
  3. Calf raises
  4. Shoulder press
  5. Shoulder side raise
  6. Shoulder frontal raise
Alles 4 sets van 10 reps

Zondag: Rust

Ook nog even iets over mijzelf. Ik ben 38 jaar en train dus al z'n 8 jaar elke week met uiteraard z'n ups- en downs de laatste tijd was ik z'n 6 dagen in de week aan het trainen en heb dit nu beperkt naar 4 dagen. Nog steeds heb ik echt extreem veel last van de verzuring en het is zelfs zo erg dat als ik de trap oploop dat het al begint te branden in mijn kuiten.

Als ik zoek op google kom ik allemaal verschillende dingen tegen zoals overmatig melkzuur dat niet goed kan worden afgevoerd omdat je te weinig zuurstof binnenkrijgt of zo iets maar ook diabetes type 2 kwam tevoorschijn en nog meer dingen. Ben eens benieuwd als hier nog meer mensen last hebben of last hebben gehad van wat ik heb.

- Zuurstofaanvoer naar de spieren ( verbeteren van je conditie en letten op je ademhaling tijdens je trainingen )
- Voldoende water drinken over de dag ( minstens 2 liter ). Tijdens het sporten verlies je ook veel vocht waaronder ook elektrolyten. Er zijn dan ook voldoende sportdrankjes die de nodige stoffen, waaronder dus elektrolyten, bevatten zodat je deze stoffen terug kunt aanvullen. ( ik gebruik bijvoorbeeld Muscle protect van b&f tijdens de trainingen, bevat ook electrolyten )
- Goede warming up voor de training en een cooling down na de training.
- Voldoende rust, ik probeer altijd minstens 8 uur te slapen.|
 
Heb je het ook als je de post workout shake achterwege laat?

Om je lichaam te ontzuren kan je 'natrium bicarbonaat' proberen. Theelepel per dag oplossen in een vloeistof.
Vrij verkrijgbaar bij de apotheek voor een paar euro.

Zo te zien mist je voeding veel groenten en fruit, wat nodig is voor het zuur - base evenwicht.

Mogelijk staat het een los van het ander, maar proberen kan geen kwaad lijkt me en je hebt weer wat te lezen :)
 
Laatst bewerkt:
Mss je carbs een beetje uppen.
 
Meer groentes eten en wat fruit.

Verzuring van de kuiten zou een conditie gebrek kunnen zijn.
Doe eens een tijdje voor de training als warming-up 10 minuten cardio en na de training 10 minuten cardio.
 
Oke ben naar de apotheek geweest omdat ik eigenlijk 'natrium bicarbonaat' wel eens wou proberen om te ontzuren. Toen ik er om vroeg en mijn situatie uitlegde rade ze mij echter magnesium aan. Ik vertelde haar dat ik al magnesium slikte in combinatie met calcium. Ze wilde het eerst nog een keer overleggen met haar baas en toen ze terug kwam vertelde ze mij dat calcium juist heel zurend werkt en dus het effect van magnesium onderdrukte. Ik heb nu een pil met 400mg magnesium en 200mg calcium gekregen. De Cal & Mag van xxl is juist andersom 500mg calcium en 250mg magnesium. Het probleem zou met de verhoogde dosis magnesium volgens haar moeten verdwijnen. Zo niet kon ik alsnog de 'natrium bicarbonaat' proberen.

Ik zal eerst dus eens deze 'Magnesium-400' pillen gaan slikken om te kijken als het verzuren verdwijnt. Ook zal ik mijn voedingsschema eens wat gaan aanpassen om toch wat meer basen producten er aan toe te voegen zoals groenten, citroen en misschien de rijst vervangen door aardappelen.
 
Als je niks drastisch aan je voeding hebt aangepast de laatste tijd is de kan klein dat de voeding iets te maken heeft met het verzuren. Maar het kan nooit geen kwaad om je voeding een beetje af te wisselen.
 
Oke ben naar de apotheek geweest omdat ik eigenlijk 'natrium bicarbonaat' wel eens wou proberen om te ontzuren. Toen ik er om vroeg en mijn situatie uitlegde rade ze mij echter magnesium aan. Ik vertelde haar dat ik al magnesium slikte in combinatie met calcium. Ze wilde het eerst nog een keer overleggen met haar baas en toen ze terug kwam vertelde ze mij dat calcium juist heel zurend werkt en dus het effect van magnesium onderdrukte. Ik heb nu een pil met 400mg magnesium en 200mg calcium gekregen. De Cal & Mag van xxl is juist andersom 500mg calcium en 250mg magnesium. Het probleem zou met de verhoogde dosis magnesium volgens haar moeten verdwijnen. Zo niet kon ik alsnog de 'natrium bicarbonaat' proberen.

Ik zal eerst dus eens deze 'Magnesium-400' pillen gaan slikken om te kijken als het verzuren verdwijnt. Ook zal ik mijn voedingsschema eens wat gaan aanpassen om toch wat meer basen producten er aan toe te voegen zoals groenten, citroen en misschien de rijst vervangen door aardappelen.

Je bent blijkbaar nog niet zover dat je de conclusies van zgn 'deskundigen' met een korrel zout neemt.

Google eens op natrium bicarbonaat, dat is in de eerste plaats geen calcium en in de tweede plaats een base dus ontzurend.

Zomaar de eerste de beste hit: klikkerdeklik

Ze ontraden op die site het oplossen in water, maar da's naar mijn mening en ervaring slechts marketing.
 
Laatst bewerkt:
Oke ben naar de apotheek geweest omdat ik eigenlijk 'natrium bicarbonaat' wel eens wou proberen om te ontzuren. Toen ik er om vroeg en mijn situatie uitlegde rade ze mij echter magnesium aan. Ik vertelde haar dat ik al magnesium slikte in combinatie met calcium. Ze wilde het eerst nog een keer overleggen met haar baas en toen ze terug kwam vertelde ze mij dat calcium juist heel zurend werkt en dus het effect van magnesium onderdrukte. Ik heb nu een pil met 400mg magnesium en 200mg calcium gekregen. De Cal & Mag van xxl is juist andersom 500mg calcium en 250mg magnesium. Het probleem zou met de verhoogde dosis magnesium volgens haar moeten verdwijnen. Zo niet kon ik alsnog de 'natrium bicarbonaat' proberen.

Ik zal eerst dus eens deze 'Magnesium-400' pillen gaan slikken om te kijken als het verzuren verdwijnt. Ook zal ik mijn voedingsschema eens wat gaan aanpassen om toch wat meer basen producten er aan toe te voegen zoals groenten, citroen en misschien de rijst vervangen door aardappelen.

De spullen van XXL zijn gemaakt door zeer ervaren en deskundige krachtsporters/bodybuilders die onze probleempjes goed kennen.
Een apotheker is er voor de gemiddelde niet sporter.
Doe er je voordeel mee.
 
Ik heb ooit van een wielrenner gehoord dat rode bietensap goed helpt tegen de verzuring. Het werkte igg bij mij wel. Logisch ook, het is nitraatrijk en verbeterd op die manier ook je uithoudingsvermogen omdat het de vaten verwijd en dus het bloed beter de spiercellen bereikt. Verder is er misschien een probleem met melkzuur dat heel snel zich ophoopt in jou spieren. Creatine om dit proces uit te stellen? Wellicht zijn er nog veel opgehoopte afvalstoffen in je spieren en is bij enige inspanning de spier al 'over de zeik' is door je zware trainingsschema uit het verleden. Zit je ook heel erg 'vast'? Zo ja, misschien myofascal release dmv een foamroller of even laten prikken bij de fysio. Drink je genoeg?
 
Oke ben naar de apotheek geweest omdat ik eigenlijk 'natrium bicarbonaat' wel eens wou proberen om te ontzuren. Toen ik er om vroeg en mijn situatie uitlegde rade ze mij echter magnesium aan. Ik vertelde haar dat ik al magnesium slikte in combinatie met calcium. Ze wilde het eerst nog een keer overleggen met haar baas en toen ze terug kwam vertelde ze mij dat calcium juist heel zurend werkt en dus het effect van magnesium onderdrukte. Ik heb nu een pil met 400mg magnesium en 200mg calcium gekregen. De Cal & Mag van xxl is juist andersom 500mg calcium en 250mg magnesium. Het probleem zou met de verhoogde dosis magnesium volgens haar moeten verdwijnen. Zo niet kon ik alsnog de 'natrium bicarbonaat' proberen.

Ik zal eerst dus eens deze 'Magnesium-400' pillen gaan slikken om te kijken als het verzuren verdwijnt. Ook zal ik mijn voedingsschema eens wat gaan aanpassen om toch wat meer basen producten er aan toe te voegen zoals groenten, citroen en misschien de rijst vervangen door aardappelen.

Hatseflats. Daar ga je inderdaad met een 'expert'. Magnesium en calcium concurreren met elkaar in de opname, maar dat is afhankelijk van de verbinding. Wat zijn de chemische namen van beiden (zie verpakking)?
 
Heeft er dan al iemand persoonlijke ervaring met natrium bicarbonaat bij in te nemen? Ik heb ook op het punt gestaan dit doen omdat ik enorm snel ontstekingen heb en dit zou kunnen komen door een te hoge zuurgraad in mijn lichaam.

+ ik weet wat de ts bedoeld qua verzuring, ik heb dit ook zeer snel. Mijn lichaam kan niet zo heel veel spierbelasting verdragen.
 
Heeft er dan al iemand persoonlijke ervaring met natrium bicarbonaat bij in te nemen? Ik heb ook op het punt gestaan dit doen omdat ik enorm snel ontstekingen heb en dit zou kunnen komen door een te hoge zuurgraad in mijn lichaam.

+ ik weet wat de ts bedoeld qua verzuring, ik heb dit ook zeer snel. Mijn lichaam kan niet zo heel veel spierbelasting verdragen.

Ik gebruik het al geruime tijd evenals veel 'old skool' (kracht)sporters.

Voor het zuur-base evenwicht, zeker als je veel eiwitten eet.

Tegen spierpijn, spierknopen is magnesium (magnesium bisglycinaat) aan te raden. Hou met de inname van magnesium rekening met veel en vreemde dromen.

Zoek je iets specifiek tegen ontstekingen probeer dan eens Serrapeptase.
 
Ik haal m'n natrium-bicarbonaat bij de apotheek, +/- €4,- voor een doosje poeder (de groene).

Hoe neem je natrium/bicarbonaat in? En wat voor doseringen en momenten van inname?

Tegen spierpijn, spierknopen is magnesium (magnesium bisglycinaat) aan te raden.

En waarom magnesium bisglycinaat? Zijn andere soorten van magnesium ook goed?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven