MuscleMeat

spiergroepen achter elkaar of met rust.

biertje92

Advanced Bodybuilder
Waardering
61
Lengte
1m65
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Stel je traint een ub/lb split:

1. borst
2. borst
3. schouder
4. schouder.
5. rug
6. rug
7. bi
8. tri

of

1. borst
2. rug
3. schouder
4. borst
5. rug
6. schouder
7. bi
8. tri

In mijn theorie geef je bijvoorbeeld je borst spier in de 2e versie 2 oefeningen rust waardoor je atp voorraad weer is bijgevuld, dus meer energie = zwaarder trainen.
andermans theorie: sloop 1 spier eerst helemaal, zoals in het eerste rijtje?

kan iemand 1 van de 2 onderbouwen of heeft iemand hier wel eens een artikeltje over gelezen?(link svp)
of ervaring met beide manieren :)

bvd

Neem aan dat je in je eerste zin niet 2 oefeningen rust bedoeld maar 2 dagen rust?
Ga je er vanuit in het eerste schema dat je 2 dagen nodig hebt om je borst te slopen? Of wil je de eerste dag al voluit gaan en de tweede dag ook? of rustig aan doen? of w/e
Weet ook niet of je kunt stellen dat meer rust = meer energie en dat je kunt stellen meer energie = zwaarder trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Neem aan dat je in je eerste zin niet 2 oefeningen rust bedoeld maar 2 dagen rust?
Ga je er vanuit in het eerste schema dat je 2 dagen nodig hebt om je borst te slopen? Of wil je de eerste dag al voluit gaan en de tweede dag ook? of rustig aan doen? of w/e
Weet ook niet of je kunt stellen dat meer rust = meer energie en dat je kunt stellen meer energie = zwaarder trainen.

zie het als een standaard ub/lb split

ma: ub
di: lb
do: ub
vrij: lb

nou pak ik er '1' dag uit, de maandag UB dag.

stelling 1:
op deze dag gaat mijn voorkeur uit naar borst-rug-schouder-borst-rug-schouder-bi-tri.
op deze manier zitten er tussen mijn 2 borst oefeningen eventjes rust, want ik doe dan een rug en schouder oefening. dit doe ik met de gedachte dat ik meer energie heb voor mijn 2e borst oefening en daarom iets zwaarder kan gaan.

stelling 2:
nu beweerde iemand anders dat je beter de 2 borstoefeningen achter elkaar kan pakken, en dan bijv. 2 rug, 2 schouder, bi en tri. Met de gedachte dat het beter is 1 spiergroep beter eerst helemaal kapot/leeg te maken.

dit is dus wat ik bedoel als dat niet duidelijk was :p
welke stelling is juist, hebben jullie hier meer informatie over?

2 borstoefeningen en 2 rugoefeningen slaat sowieso nergens op, en al helemaal niet als je ook 2 schouderoefeningen doet. Beter 4-2-1 oid.

Verder vind ik het best een interessante vraag.
Ikzelf zou zeggen eerst de ene spiergroep afmaken en dan aan de andere beginnen, maar geen onderbouwing voor opt moment

Vind het ook wel een interessante vraag, zelf train ik ook met een Ub/LB schema, en doe bijvoorbeeld bij UB eerst een tricep dominantere oefening, gevolgd door een bicep dominantere oefening en dan weer een tricep. Zelfde met benen alleen dan met hamstring en quads uiteraard.
Ik vind dat zelf erg prettig, voelt alsof de spier weer een beetje hersteld is. Maar ik ben benieuwd naar de uitkomst.

Vind het ook wel een interessante vraag, zelf train ik ook met een Ub/LB schema, en doe bijvoorbeeld bij UB eerst een tricep dominantere oefening, gevolgd door een bicep dominantere oefening en dan weer een tricep. Zelfde met benen alleen dan met hamstring en quads uiteraard. Ik vind dat zelf erg prettig, voelt alsof de spier weer een beetje hersteld is. Maar ik ben benieuwd naar de uitkomst.

Dus in principe supersets, waarin je in de rust (die in dit geval vrij lang is) van 1 oefening, een andere spiergroep traint. Ik rust sowieso vaak meer dan 2 a 3 minuten tussen setjes, omdat ik vrij zware reps doe.

Ik vind biceps tijdens triceps trainen wel klote though; als biceps vol zit kan ik triceps niet volledig aanspannen aangezien dat pijn gaat doen bij aanhechting bicepspees

Terug
Naar boven