MuscleMeat

Spiermassa aankomen

yannick101

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
90kg
Hey! Hierbij wil ik even mijn voedingsschema posten en hopen dat het min of meer goed is :) Het doel is om vooral droge spiermassa aan te komen.

Van alles de juiste gegevens opgezocht behalve van het avondeten wist ik niet echt wat in te vullen omdat dit elke dag anders is...

Ik gebruik nu ook whey omdat ik van de massgainers die ik al gebruik heb niets anders dan vet bij kom.

Ben nu 18j, 1.87m, 84kg

Alvast bedankt :)

Bijlagen

Waarom gebruik je een excel (reken bestand) als je in iedere cel naast cijfers ook woorden schrijft?
Kortom maak een hoofding waar je "kcal","eiwitten",... zet, daaronder zet je de waardes (enkel cijfers) en uiteindelijk maak je de som van dit alles. Daarna kunnen anderen hierover oordelen.

Nee, het is niet veel werk, maar anderen gaan dit niet doen voor u ;)

als je de zoekfunctie gebruikt kom je al snel zo'n excel sheet tegen die automatisch alles voor je uitrekent. is voor jezelf ook handiger.

---------- Post toegevoegd 15 July 2013 om 08:43 ----------

bedoelde deze: [Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Alvast bedankt voor de tips. Ik heb het schema aangepast en de totalen bijgezet.
ik post het voornamelijk om te kijken of er essentiële zaken ontbreken of dergelijke.
In de kcal zit juist het avondeten niet bijgerekend omdat ik geen idee heb hoeveel dit ongeveer zou bedragen. Zal het zo snel mogelijk proberen uitrekenen.

Voor te bulken zou ik volgens de calculator rond de 3400 kcal te zitten. Hoop met het avondeten bij dit toch te halen. Leg focus ook vooral op eiwitten, bij te veel aan koolhydraten stapel ik namelijk makkelijk vet op.

Bijlagen

Alvast bedankt voor de tips. Ik heb het schema aangepast en de totalen bijgezet.
ik post het voornamelijk om te kijken of er essentiële zaken ontbreken of dergelijke.
In de kcal zit juist het avondeten niet bijgerekend omdat ik geen idee heb hoeveel dit ongeveer zou bedragen. Zal het zo snel mogelijk proberen uitrekenen.

Voor te bulken zou ik volgens de calculator rond de 3400 kcal te zitten. Hoop met het avondeten bij dit toch te halen. Leg focus ook vooral op eiwitten, bij te veel aan koolhydraten stapel ik namelijk makkelijk vet op.

Te weinig vetten.

Edit: vlees bevat ook vetten, misschien een ideetje om eens goed te gaan bekijken wat je precies eet met avondeten. Hoeveel opscheplepels, wat voor vlees en dergelijke. Hier kun je dan een gemiddelde uit halen.

Zal eens kijken hoeveel vet ik uit vlees haal. Hoop dat verder de rest van het schema goed zit.
Indien nodig kan ik nog extra vetten uit noten of dergelijke halen

Je hebt 3g eiwit / kg binnen Zonder je avondeten?
Die hoeveelheid is heus niet nodig!

Als je de carbs wat wil mijden gooi er dan een shake en/of die tonijn uit en eet een (halve) advocado.
Daarbij, je eet 3 volledige eieren en 2 dooiers gooi je weg??? Eet die lekker op!

Eens met Nick! Die hoeveelheid eiwitten is oke als je gaat cutten maar om aan te komen is het gewoon zonde van je geld.

Dus om aan te komen zou ik minder eiwitten moeten nemen en meer koolhydraten?

OK bedankt, maar met het aantal koolhydraten dat ik nu heb zit ik dan eerder goed? Of moet ik er nog aan toevoegen?

Meer dan 300 carbs heb je in principe niet nodig als je niet dagelijks afmattende arbeid verricht.
Ik zelf opteer voor een shitload aan vetten. Range van 150 tot 250 g

Heb schema al licht aan gepast maar zit nog met iets teveel eiwitten en te weinig vet.
Zou ik de tonijn voor het slapen gaan kunnen vervangen door yoghurt of dergelijke met minder eiwitten of heb ik die trage nu echt nodig? De whey 's morgends en voor de training moeten ook in het schema blijven volgens mij?

En om de vetten aan te vullen zou ik noten gebruiken maar ik weet niet juist welke nu echt goed zijn. Op het forum lees je veel verschillende zaken.

Al bedankt voor de snelle reacties! :)

Bijlagen

Heb schema al licht aan gepast maar zit nog met iets teveel eiwitten en te weinig vet.
Zou ik de tonijn voor het slapen gaan kunnen vervangen door yoghurt of dergelijke met minder eiwitten of heb ik die trage nu echt nodig? De whey 's morgends en voor de training moeten ook in het schema blijven volgens mij?

En om de vetten aan te vullen zou ik noten gebruiken maar ik weet niet juist welke nu echt goed zijn. Op het forum lees je veel verschillende zaken.

Al bedankt voor de snelle reacties! :)

Gezonde noten zijn ongezouten amandelen, walnoten of cashewnoten.
Ik zou voor het slapengaan kwark nemen, ikzelf neem magere kwark.

Laatst bewerkt:
Gezonde noten zijn ongezouten amandelen, walnoten of cashewnoten.
Ik zei voor het slapengaan kwark nemen, ikzelf neem magere kwark.

Hoeveel neem jij dan van deze noten per dag?
En kwark heb ik al op alle mogelijke manieren geprobeerd maar ik krijg het echt niet binnen. :) Daarom dat ik voor tonijn koos omdat deze ook trage eiwitten bevatten.

Hoeveel neem jij dan van deze noten per dag?
En kwark heb ik al op alle mogelijke manieren geprobeerd maar ik krijg het echt niet binnen. :) Daarom dat ik voor tonijn koos omdat deze ook trage eiwitten bevatten.

Ikzelf neem 40gr amandelen, maar je moet kijken of dit past bij hoeveel vet jij moet hebben. Bij mij is dan 40gr noten goed, bij de een meer bij de ander minder.

Dan kun je indd tonijn eten savonds. Dat krijg ik dan weer niet gauw weg :p

Heb de noten in mijn schema verwerkt, moet ze nu juist nog goedkoop in een winkel zien te vinden :)
Ik denk dat mijn schema min of meer op punt staat enkel zit ik nog met een teveel aan eiwitten zoals men mij hier zei.
Weet juist niet goed wat weg te laten uit het schema :p

Moeilijk te bepalen, je moet sowieso eerst je vetten omhoog zien te krijgen, soms zit dit ook in voeding dat ook eiwit bevat waardoor je een eiwitrijk product zoals een ei of een keer whey weg kan laten.

waar kan ik dan in het schema nog ergens vetten aan toevoegen?
En is het echt veel te veel eiwitten of kan het er nog mee door? :)

Heb het schema zoals het nu is bijgevoegd :)

Bijlagen

waar kan ik dan in het schema nog ergens vetten aan toevoegen?
En is het echt veel te veel eiwitten of kan het er nog mee door? :)

Heb het schema zoals het nu is bijgevoegd :)

Ik ben zelf geen expert omdat ik ook pas ben begonnen, dus ik kan alleen zeggen wat ik weet.
Je kan de vetten (bijvoorbeeld de noten dus) gewoon ergens tussendoor eten. Je vetten is nu net aan, probeer op rustdagen wat meer vetten te nemen dan op trainingsdagen. Probeer ongeveer gelijk aan je gewicht aan vetten te nemen. Ik weeg 60, ik neem circa 60 gr vetten.
Naar mijn weten is je eiwit inname nu wel goed, als je denkt dat het nog teveel is kun je 1 whey wel weglaten (wel je melk drinken dan).

Mijn advies wat ik al gaf: het avondeten moet je echt even goed berekenen. Neem een voorbeeld; wat voor vlees eet ik een keertje en hoeveel neem ik er dan van? Want vlees bevat niet alleen eiwit natuurlijk.

Probeer dat eens een aantal keer (3x ofzo) op te schrijven (je avond eten) en dan kijken hoeveel het gemiddeld is.

Terug
Naar boven