XXL Nutrition

Spieropbouw in verband met haargroei

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor alle replies, ik heb er wat aan gehad.

Ik denk dat ik gwn lkkr door ga met trainen en laat alles maar gaan zoals et gaat ;)

Volgens mij maakt is er geen verband tussen haargroei en spiervorming.
Misschien wel als je steroiden gebruikt.

hehe ik veel haren en spieren en ik ben van nature behoorlijk agressief, maarja ik ben juist rustiger/verstandiger geworden sinds in train en haar groei is ook niet toegenomen/afgenomen.

Ik ben een echte orang oetang, maar kan je uit eerste hand vertellen dat ik niet sneller spieren kweek dan een doorsnee mens...

SC

Sommigen gebruiken de testosteron om spiermassa sneller te winnen.
Ik ben er echter in geinteresseerd hoe de testosteron de spiergroi versneld. Maar ik weet het niet.

Op school heb ik geleerd dat de testosteron (bij de mannen) geproduceerd wordt door tekstielen. Daar wordt ook sperma geproduceerd. De sperma wordt geproduceerd in vaatjes/buisje (hoe noem je dat). Tussen die aders staan andere vezels (dit is geen juiste naam :D ) en ze zijn verantwoordelijk voor de productie van de testosteron.

Wat doet de testosteron volgens mijn school?
De vrouw lief hebben ;) , snel groei van lengte en gewicht, brede schouders, schaamhaar, brede borstkas, haar op borst, haar op benen, harde stem...

Later wist ik dat een groot testestorongehalte is direct of indirect verantwoordelijk voor de haaruitval (iemand in dit forum kreeg dit na verhoging van die hormoon).

Dus de behaarden zouden meer testo. hebben. Je kunt ook zeggen dat ze genetisch de aanleg hebben om veel testo. te produceren.

Bij een tekort aan testo.:
Als het testosterongehalte in het mannelijk lichaam teveel daalt, kan hij last krijgen van een verminderde potentie, verlies aan spierkracht, een futloos gevoel, vergeetachtigheid en slapeloosheid. Een enkele man heeft zelfs last van opvliegers. Mannen met een testosterontekort kunnen ook een buikje ontwikkelen, zich bedrukt voelen en sneller botweefsel verliezen. Er bestaat een vermoeden dat ze een grotere kans hebben op hart- en vaatziekten, maar hiervoor is geen wetenschappelijk bewijs.

GezondheidsNet - Penopauze

Zelfs kan ik het niet moeiteloos geloven, mijn broer is minder behaard, maar is langer en massiever dan mij. Wel heeft hij zachtere spieren en botten.

Eens botste iemand met zijn hoofd tegen mijn kin en kreeg bloed op zijn hoofd, ik voelde amper lichte pijn in mijn kin. De leraar kon niet geloven dat het een botsing was, en bleef hem vragen of hij met een steen was geslagen.
Ik heb er al vroeger een leraar van biologie (een vriend van mij) over gevraad of de harde botten iets te maken met veel haar, en zei dat het wel klopt.

Qua spiermassa, denk ik dat weinig behaarde mensen sneller massa winnen. Maar wel zachter, zoals ik al opmerkte in ander topic.

Laatst bewerkt:
kent er hier niemand een gespierde kalende man???

Op school heb ik geleerd dat de testosteron (bij de mannen) geproduceerd wordt door tekstielen. Daar wordt ook sperma geproduceerd. De sperma wordt geproduceerd in vaatjes/buisje (hoe noem je dat). Tussen die aders staan andere vezels (dit is geen juiste naam :D ) en ze zijn verantwoordelijk voor de productie van de testosteron.

De vrouw lief hebben ;) , snel groei van lengte en gewicht, brede schouders, schaamhaar, brede borstkas, haar op borst, haar op benen, harde stem...
Dus niet nken/masturberen = meer testosteron = meer spiergroei ???

.

Wat een BULLSHIT.
Testosteron zorgt voor:
- Bij de ontwikkeling van het embryo zorgt het voor de ontwikkeling van de mannelijke primaire geslachtskenmerken (o.a. externe geslachtsorganen)
- Tijdens de puberteit zorgt het voor de ontwikkeling van de mannelijke secundaire geslachtskenmerken (o.a. stemhoogte, groei van penis, balzak, schaamhaar en skeletspieren)
- Na de puberteit zorgt testosteron voor het in stand houden van het mannelijk voortplantingsapparaat, de mannelijke vormen en de productie van sperma.
- Bij mannen en vrouwen zorgt het voor het libido (dit verklaart mede waardoor mannen doorgaans meer zin in coïtus hebben dan vrouwen)
Testosteron zorgt ook bij vrouwen voor de groei van schaamhaar tijdens de puberteit.
- Testosteron ontwikkelt het spierstelsel.
- Testosteron speelt indirect een rol bij het kaal worden bij mannen.
- Testosteron heeft invloed op de lateralisatie van de hersenen.

Dat zijn de hoofdfuncties. Zeg tegen de juffrouw dat mannen met veel haar op hun benen absoluut niet meer testosteron hebben dan anderen.

Terug
Naar boven