AndroidHealthClinic

Spoedvraag zwanger tijdens DNP kuur

Bezoekers in dit topic

Allereerst dank voor de reacties.
Ik merk dat sommigen erg emotioneel reageren wat ik zeer goed begrijp.
Feit blijft dat het gewoon superstom was geen condoom te hebben gebruikt
We hebben samen reeds een kind van 3 jaar.
Enige tijd geleden heeft mijn vrouw een miskraam gehad met een courtage tot gevolg.
Daarbij was aangegeven dat het wel enige tijd zou kunnen duren om wederom zwanger te raken. Hebben ook niet onveilig gevreeen op die ene keer. Blijft superstom dat besef ik me maar al te goed.
Ik ga niet nog meer liegen tegen een arts. Vraag me alleen af of een huisarts of gyno voldoende kennis heeft van dnp om op waarde in te schatten.
Er is wel degelijk een grote kinderwens die we vanaf volgende maand een vervolg wilden geven. Het is dus allemaal onwijs dubbel. Er is ook echt geen goede documentatie te vinden.

Nogmaals sorry voor mensen die aanstoot nemen aan deze post.

Lees Post no. 30 en ik zou contact zoeken met het Nationaal Vergiftingen Informatie Centrum van het RIVM http://www.toxicologie.org/

wat ben je toch een domme aap echt waar. Wat voor antwoordt wil je nu?
Je hebt geen keuze, je moet het haar vertellen en ze moet een abortus doen want je wilt het echt niet op je geweten hebben dat er iets aan die kind gaat mankeren wat zeker kan. En nogmaals je bent een domme aap.

Dwaas..
 
Ik ben bang dat je gelijk hebt maar wij weten het ook niet. Laat de afweging over zaken als de noodzaak tot abortus aan een arts. Er moet vast een toxicoloog zijn die samen met een gynocologie afdeling een risico afweging kan maken.

alsof zij hun vingers hier aan gaan branden. No way gast. Ze wijzen het meteen af. Zou te gek zijn om zo'n gok te nemen.
 
wat ben je toch een domme aap echt waar. Wat voor antwoordt wil je nu?
Je hebt geen keuze, je moet het haar vertellen en ze moet een abortus doen want je wilt het echt niet op je geweten hebben dat er iets aan die kind gaat mankeren wat zeker kan. En nogmaals je bent een domme aap.


hehe ,crue gezegd maar tis wel waar .
 
dat mensen nog serieus opties aan het overwegen zijn. Gasten, dnp = fkng chemical shit. Het verstoort de metabolisme in elke cel. Je sperma verkleurt ervan is een afwijking = niet goed = ook niet goed voor het kind. Klaar punt.

Het klopt inderdaad dat het chemische shit is. Daarentegen heeft het in lage dosis neuro beschermend effect, d.i. dat het niet helemaal slecht is. Dus je kan niets uitsluiten.
 
best is inderdaad een gynaecoloog opzoeken. Geen huisarts, die weten daar niets van.http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18461559

In NL hebben we eerstelijns geneeskunde. Dat betekent dat je altijd eerst naar een huisarts moet. Ik weet dat je in België gewoon naar een afdeling in het ziekenhuis kan met een gerichte vraag. In NL heeft de huisarts als eerste lijn de verantwoordelijkheid mensen voor te sorteren naar ongeveer de goede arts. TS moet dus naar huisarts want na twee weken zwangerschap heb je nog geen vaste gynocoloog verloskundige. Inschrijven daar is pas later in de zwangerschap.
 
gewoon abortus doen man, abortus kost toch maar 20 euro .

---------- Post toegevoegd Sat 2 Jun 2012 om 23:08 ----------

edit: dubbele post


zoek dan maar eens wat info over DNP op het internet, je zal gauw tot de conclusie komen dat het niet slim is om iemand zwanger te maken tijdens DNP gebruik.
 
alsof zij hun vingers hier aan gaan branden. No way gast. Ze wijzen het meteen af. Zou te gek zijn om zo'n gok te nemen.

Recht op informatie heb je altijd. En ik zei al dat ik denk dat je gelijk hebt en een verdere zwangerschap wel eens onverantwoord bevonden kan worden. MAAR dat is aan artsen en niet aan de zelfverklaarde deskundige op DBB. Ik werk in de zorg en ik probeer uit te kijken met grenzen wat betreft medisch advies geven via internet en dat ik geen arts ben.
 
Het klopt inderdaad dat het chemische shit is. Daarentegen heeft het in lage dosis neuro beschermend effect, d.i. dat het niet helemaal slecht is. Dus je kan niets uitsluiten.

niets staat vast en alle variabelen zijn onduidelijk. Russische roulette
 
Maar aangezien DNP een tijd legaal is geweest moeten er toch oude documenten in de geneeskunde zijn die weten wat er in deze situatie voor risico's zijn?
 
gewoon abortus doen man, abortus kost toch maar 20 euro .

---------- Post toegevoegd Sat 2 Jun 2012 om 23:08 ----------




zoek dan maar eens wat info over DNP op het internet, je zal gauw tot de conclusie komen dat het niet slim is om iemand zwanger te maken tijdens DNP gebruik.

Kun je me dan eens expliciet aangeven waar er iets concreet over verteld wordt ?

Bovendien :

I think everyone is overreacting here because of DNP's hyped up reputation. DNP is not DDT, so I don't see the point in mentioning the effects of other chemicals. It's definitely not the case that "plenty of evidence points to the probability that there will be problems". In fact, there is no human evidence of infertility or birth defects. There is research showing transient menstrual irregularity/amenorrhea while some women are on DNP, but this effect is also known to occur when women diet.

The available evidence and history suggest that DNP is not teratogenic and that DNP does not affect long-term fertility. An estimated 500,000 people took DNP in the 1930's and the majority of them were likely women. Birth defects and infertility were never noted in any case reports. That's not to say DNP is decidedly and absolutely safe (for example, alcohol, which was eventually linked to FAS), but the evidence and history thus far does not indicate that it's dangerous in these regards. If it does cause infertility or birth defects, the incidence rate is so low that it has escaped notice. Good rat and mouse models don't demonstrate teratogenicity with therapeutic doses. Further, the EPA's Report on Nitrophenols states that "Based on the available data it appears unlikely that the dinitrophenols pose a teratoqenic hazard to humans. Further investigations on this question are warranted."

In fact, there's good reason to think that low doses of DNP can be beneficial. By reducing or even eliminating mitochondrial oxidative stress, DNP has a protective effect. For example, there are now three studies in three different species showing that chronic, low-dose DNP administration results in extension of lifespan.

My personal opinion is that "fried eggs" and birth defects are highly unlikely, especially if DNP was present only around the time of conception. I also think that no pregnant women should be taking any diet pills.

Hope that helps,
Conciliator

Hij heeft wel in punt hier.
 
gewoon abortus doen man, abortus kost toch maar 20 euro .

Empatisch vermogen, ooit van gehoord? TS geeft aan dat hierdoor relatie onder druk staat. Er is een miskraam geweest met courtage (google eens op dat woord).......denk je werkelijk dat 20 euri ook maar iets betekent is de beslissing van TS ??? Een abortus is een vroegtijdig einde aan een kinderwens. Dat maakt dit zo ****ed-up complex. Het zou goed kunnen dat het noodzakelijk is die abortus maar de opmerking van het is maar 20 euri is wel heel lomp.
 
is niks lomp aan , is gewoon de beste oplossing

---------- Post toegevoegd Sat 2 Jun 2012 om 23:22 ----------

en dat de relatie onder druk staat,is zen eigen dommiteit imo . Ik heb daar geen medelijden mee hoor ,had hij maar condoom moeten gebruiken ,simpel .
 
Originally posted by BeefyBull


I'm more interested in knowing if it has permanent effects on the male reproductive system. I dont really like the idea of not being able to have kids in the future due to taking an industrial chemical to lose weight, ya know?

If it temporarily effected sperm count/quality, thats personally no big deal. And as for birth defects, I dont know why anyone would take dnp - dinitrophenol - while pregnant or even while their wife/gf was pregant... that'd almost be asking for it.

----- antwoord :
Pretty much none. dnp - dinitrophenol - is non-hormonal and will just "dye" your body fluids yellow.

For women its a far more complicated matter b/c temperataure variations at the core of her reproductive system may/may not hurt the eggs.(If she's not very, very careful with her water intake and supplementation)

If a women gets dehydrated on dnp - dinitrophenol - , core body temp goes up, and the eggs might be damaged.

But it has to be quite a severe dehydration IMO on a 200mg dose.

With men, dnp - dinitrophenol - is a substance we can quantify. Good research.

With women, the research is not as good.

Hence the problem.

Fonz


Beefy Bull, I haven't seen any research on that .. Usually the sperms themselves are quite vulnerable, so while you take dnp - dinitrophenol - (and quite some time after, because it accumulates in your body), probably your sperm will be of low quality. dnp - dinitrophenol - f*cks up your ATP-production and ATP (energy) is extremely important for sperm to propel itself. But the cells that produce sperm probably are not harmed, otherwise effects to male reproduction would be known
http://www.elitefitness.com/forum/w...ning/women-dnp-future-pregnancy-214704-3.html

Dit is natuurlijk ook maar van het internet, maar het geeft wel een indicatie.

Desalniettemin is het nog steeds 100 % aan te raden dat je contact opneemt met een dokter.
 
/LABORATORY ANIMALS: Developmental or Reproductive Toxicity/ ... /This/ study aimed at examining the in vivo effect of 2,4-dinitrophenol (DNP) on spermato/spermiogenesis in male rats, and at comparing it with those of 2-sec-butyl-4,6-dinitrophenol (DNBP)/, a structurally related testicular toxicant/. DNP was dissolved in corn oil and administered orally (5 mL/kg bw) to Jcl:SD rats, 12 males per group, once a day for 5 consecutive days at doses of 0, 7.5, 15, and 30 mg/kg. DNBP (7.5 mg/kg) was also given to a group of 12 rats in the same manner. Six animals each per group were necropsied at 3 (D3) and 14 (D14) days after the last dosing, and their testes, epididymides, seminal vesicles and prostates were weighed and examined histopathologically. Sperm numbers in the caput and cauda epididymides (right side) were counted, while cauda epididymal sperm was analyzed for morphological abnormality and motility. DNBP and 30 mg/kg of DNP significantly reduced body weights of animals during the 5-day administration period. Observations at D3 revealed that DNBP but not DNP suppressed the weights of seminal vesicle and prostate. A reduction in sperm motility, as well as an induction of sperm abnormalities (tailless), was also evident in DNBP-treated rats at D14. In the DNP treated animals, however, only a slight increase in the incidence of tailless sperm was found in the highest dose group at D14. These results demonstrate that DNP has a spermatotoxic effect, but it is much weaker than that of a structurally related compound, DNBP. As the high dose level of DNP in the present study was nearly the maximum tolerated dose, a potential spermatotoxic risk of acute exposure to DNP is considered to be negligibly low.
[Takahashi K et al; J Toxicol Sci 28 (4): 336 (2003)] **PEER REVIEWED**

kans is klein. Maar ga je dat riskeren? ik niet.
En daarnaast zeg dit nog niets over de ontwikkeling. Dat de spermacel van buiten normaal uitziet betekent dat niet dat het van de binnenkant ook 100% is.
 
Laatst bewerkt:
jij ja misschien als je zo'n keuze nog rationeel probeert te maken. Waarschijnlijk zelf ook tal van deze dumb shit gedaan of niet?

Als je even de toxicologische onderzoeken naar DNP en zaadcellen/ sperma kwaliteit leest in plaats van als een kip zonder kop op DBB rond te rennen, dan lees je dat zelfs bij de hoogst mogelijk verdraagbare dosering er geen afwijkingen zijn gevonden. Om dan abortus te lopen schreeuwen bewijst echt dat je een dwaas bent en niet thuis hoort in een sectie als deze die gaat over het zelf toedienen van medicijnen. Daarvoor moet je het verstand laten regeren boven de emotie, anders zou je het wel laten. Deze thread gaat niet over mij en ook niet over jou. Evengoed heb ik nooit DNP gebruikt. Ik heb me erin verdiept en besloten dat dit goedje voor mij het risico niet waard is.
 
kans is klein. Maar ga je dat riskeren? ik niet.

abstractie van al het andere, kan je uit deze studie helemaal niets afleiden dat het nadelig is. Een "verwaarloosbare kleine kans", hetgeen vermeld wordt, zal waarschijnlijk evenveel zijn dan iedereen die hier steroiden of op zn minst trenbolone heeft gebruik. Dus hier kan je niets uit afleiden.
 
Kun je me dan eens expliciet aangeven waar er iets concreet over verteld wordt ?

.


dat weet ik niet meer zo vanbuiten hoor, ben dat een tijdje geleden tegengekomen geweest . Dan moet ik zelf beginnen zoeken ernaar.
Zoek maar eens via google,je zal zeker wel iets vinden .

---------- Post toegevoegd Sat 2 Jun 2012 om 23:40 ----------

kan je wel deze link geven van op het forum hier, dat gaat ook over zwanger worden en DNP : http://forum.dutchbodybuilding.com/f220/dnp-voor-vrouwen-233884/
 
dat weet ik niet meer zo vanbuiten hoor, ben dat een tijdje geleden tegengekomen geweest . Dan moet ik zelf beginnen zoeken ernaar.
Zoek maar eens via google,je zal zeker wel iets vinden .

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/tox.20398/pdf
= studie eerder vermeld.

Alles wat ik nu tegen gekomen ben sluit niets uit. Bij ratten zou het ondergewicht zorgen. Bij al de mensen in de jaren 30 zijn er nooit specifiek problemen vastgesteld, andere zeggen dat het de sperma op zichzelf niet aantast...

Ik zeg zeker niet dat het niets verkeerd kan doen, maar alles wat ik tot nu toe tegen gekomen heeft niets bevestigd wat jij poneert. Missichien heb jij superieure bronnen of misschien ben je gewoon een naprater. Decide yourself.
 
Back
Naar boven