MuscleMeat

[Squat] Stang doet pijn

Is niks hardcore aan squatten zonder handdoek of rubberen ding

Idd, het is gewoon squatten. There is no other way.

Trouwens, als je een tampon of handdoek gebruikt, weet dan dat die dingen ook maar helpen tot op een bepaald punt. Als je 200kg in je nek hebt liggen maakt zo'n stukje schuimrubber geen verschil. Je kan het dus maar beter van het begin juist leren.

MEnsen die met schuimrubber squatten gaan waarschijnlijk nooit 200kg squatten.

Aan het begin doet het pijn, maar na een paar keer voel je het amper. Dus gewoon zonder handdoek en rubber squatten des te sneller voel je het niet meer
inderdaad, het went vanzelf, deed het vroeger ook altijd met zo'n stuk schuimrubber, maar ben er toch maar vanaf gestapt, ff 2 a 3x pijn gehad en nu leg ik zonder probleem 180 in m'n nek.

wat wel helpt is je banden zo dicht mogelijk bij je oren te plaatsen op de bar zeg maar, hierdoor span je je traps wat beter aan en komt de bar echt op je spieren te rusten.

Ik gebruik gewoon zo'n schuimrubberen ding er omheen.
Weleens geprobeerd zonder, maar dat doet echt ****ing pijn, hij drukt precies op m'n nekwervel.

Als het maar half kan moet je natuurlijk zonder schuimrubber squatten, maar ik vind het k*t.

Wss is je set up k*t. Als je gaat squatten ga je er dan zeg maar gewoon onderstaan zonder veel bij te denken?

Ik doe nu eigenlijk automatisch in deze volgorde het volgende:
- handen goed plaatsen, ~15cm van de ringen af, hierbij schouderbladen naar elkaar toe trekken en traps omhoog duwen zodat je een stevig 'plateau' creeert.
- Rug archen, je onderrug hol trekken en de juiste plek van je bovenrug/traps waar je de stang gaat leggen er tegen de stang aan duwen. Als het goed is sta je nu helemaal strak en stabiel.
- Diep door m'n buik in ademen en unracken. Tijdens de squat niet enkel je buik aanspannen maar ook naar buiten duwen, dan sta je stabieler.

Al het bovenstaande zorgt ervoor dat je traps niet langer dan de eerste paar trainingen pijn doen. Bovendien kan je nooit echt stabiel komen te staan met zo'n schuimrubberen ding.

Probeer eerst een juiste plaats te vinden hoe het jou ligt.

Neem de stang, maar hang er nog geen gewichten aan, en voel zelf aan waar hij bij jou het best ligt.

Het is de enige weg om staal te worden:)

Terug
Naar boven