XXL Nutrition

squat techniek topic 1000

Aha! daar hebben we weer een knieen niet voorbij je tenen instructeur? ? ? ?

---------- Toegevoegd om 19:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:34 ----------

Dus eigenlijk vervangen squatschoenen het plankje dat altijd door PL's wordt afgeraden?
:D
Wordt dat niet afgeraden omdat het gewoon niet erg veilig is? Of misschien omdat je quads wat meer in het spel komen (ten koste van hams en glutes)?

Nee, dat raden ze af omdat ze menen dat het slecht is voor de knieen.

Het gemiddelde kennis niveau van een sportinstructeur is om te huilen. Werk zelf ook in een sportschool (bijbaantje) en we krijgen vaak stagiaires maar soms is het gewoon te gek voor woorden dat ze zulke mensen durven te sturen. Maar goed dat is een andere discussie.

Om hier even op in te haken; ik squatte vijf weken geleden en voelde op mijn tweede rep oid. een steek in mijn knie. Ik ben logischerwijs meteen gestopt en merkte dat het blauw en ietwat dik werd. Ik nam aan dat het een overbelaste pees was en dat het na een aantal weken wel over zou gaan, maar ik had er gisteren (bij een laag gewicht al) weer last van.

Mijn eerste vraag is: wat kan ik het beste doen? (afspraak bij de fisio maken?) en de tweede vraag is: welk gedeelte van mijn techniek heeft eraan geschort?
(Ik heb starting strength gelezen en squat tot net onder parallel, verder valt nog te vermelden dat ik vrij lange benen heb en niet heel erg flexibel ben - alhoewel ik alles naar mijn weten precies volgens het boekje uitvoer-)
Kan het gewoon zijn dat ik beter niet onder parallel kan squatten? Of moet ik er inderdaad voor zorgen dat mijn schenen haaks zijn met de vloer om ervoor te zorgen dat mijn knieën niet overbelast raken?

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden ;)

Terug
Naar boven