XXL Nutrition

squaten en deadliften op dezelfde dag doen?

Iemand met een 240kg squat weet dit al lang. Nice try. Wat deadlift je eigenlijk? 200 ofzo? Was laatst ergens anders ook zo'n grappenmaker die een 40kg verschil in voordele van z'n squat claimde..

:roflol:!!

Ik volg Rippetoe en doe ook SQ en DL op 1dag dus het lijkt me dat dit gewoon kan!

Ik combineer de deadlift graag met de front squat, DL+squat zwaar vind ik zelf niet zo fijn.

Ik moet er niet aan denken zeg.

Rare vraag, ligt er natuurlijk aan wat je doelen zijn

Het is idd wel alleen voor echte mannen:P

ooja:o heb het vaak zat gedaan anders:o

de oefening die je als tweede doet gaat dan alleen meestal niet zo goed als wanneer je die als eerste doet maar voor het trainings effect kan het nog steeds goed zijn. weet alleen niet precies wanneer wel en wanneer juist niet dan

Rare vraag, ligt er natuurlijk aan wat je doelen zijn

dus bij welke doelen het dan zou passen.

zou het niet doen als je PR`s wilt zetten :p

tuurlijk kan dat... intensiteit is bepalend. iemand die 240 squat weet over het algemeen zulke dingen inderdaad wel

Sure, why not. 3x3, bench, squat en DL als enige oefeningen en dat 3x per week. Da's het schema waarmee ik het meeste progressie heb gemaakt gedurende een 2-3 maanden. Daarna wel iets anders doen ter afwisseling.

Nee, wij zijn gewoon geen prinsesjes. :)
Tuurlijk,

degelijke FB= 3 x squat per week (in mijn ogen toch, zeker als beginner zijnde)

Meestal zal je toch kiezen om:
ma= medium squat
wo= licht squat + zwaar deadlift
vrij= zwaar squat

Als jij:
ma= medium squat
wo= zwaar squat + zwaar deadlift
vrij= zwaar squat

Hoe dan ook trekt de doorsnee gymlifter (Russen ,Chinezen, sniperx'en,... buiten beschouwing) dat toch niet voor een lange periode.

Maar Yeaah Buddy, Hawdcoah Buddyy!!!!!!! Er van uitgaande, dat ook jij dezelfde opvatting hebt van een FB schema natuurlijk. :kiss::kerst:

Laatst bewerkt:
Zwaar squatten en daarna licht deadliften? Bang om moe te worden?

Ga gewoon lekker tot het uiterste, met beide oefeningen. Daarvoor ontvang je ook het uiterste resultaat.

2 van de zwaarste oefeningen in één training lijkt me niet echt aangenaam, vooral omdat ze voor een deel dezelfde spieren aanspreken...

maarja, ieder diertje zijn pleziertje:)

ik squat de dag na deadlift en dat gaat best lekker vind ik...

Terug
Naar boven