AndroidHealthClinic

squats/benen trainen

Bezoekers in dit topic

mocglastic

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
31 dec 2005
Berichten
10
Waardering
0
Ik ben ongeveer 2maanden geleden weer begonnen in de gym en vind het helemaal te gek.
Borst en rug armen nemen in mooie mates toe behalve de benen.
Benen gaat wat langzamer maar ik krijg ook altijd ongelooflijk veel spierpijn in de benen. Bijna zo erg dat ik de 2a 3 dagen daarna niet normaal kan lopen of door me knieen kan zakken door teveel spierpijn.
Op de dag dat ik benen train, voel ik het ergst bij de bovenbenen. De dagen erna maar daarna zakt dit weg en hou ik hevige spierpijn in kuiten en hamstrings over

Ik moet wel zeggen dat ik ook afgepeigerd met 5x5 setjes squat legpress en nog 2 apparaten doe waar ik de ene keer kracht zet en benen van me af duw en naar me toe trek.

Met deze oefeningen doe ik alles op maximaal gewicht

Is er iets tegen te doen/supplementen oid? Tot nu toe gebruik ik ook nog geen supplementen. Ik probeer zo veel mogelijk zonder te doen.
trainen gaat echt lekker maar de spierpijn daarna is niet meer fijn.
 
Koffie drinken zorgt voor minder spierpijn, verder groene thee ook
 
Hoezo zorgen koffie/groene thee voor minder spierpijn? Is het niet zo dat je gewoon genoeg water moet drinken om afvalstoffen of iets dergelijks af te voeren waardoor je minder last krijgt?
 
Fietsen
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Post added vr 10 jun 2011 at 22:22 ----------

no pain no gain.
Ik wou dat ik last had...:( Ik heb enkel last van mijn kont na het squatten alhoewel ik gisteren bijna van de trap donderde van vermoeidheid in de benen.
 
Behalve pijnstillende middelen zoals heroïne valt er weinig aan te doen denk ik.

Ik heb ook altijd 1 dag dikke pijn, tweede dag wat minder. Het gaat vanzelf over, je spieren worden groter dat doet gewoon pijn.
 
Je kan wel supplementen gebruiken die de spierpijn iets verminderen, bcaa's/animo's werken bij mij. Maar je moet er ook ff doorheen, toen ik voor het eerst mijn kuiten goed trainde, kon ik met mijn voet niet meer plat op de gron staan van de spierpijn. Na meer trainen werd dit vanzelf minder.
 
Stretch en fiets na je workout, bye bye spierpijn ;)
 
Ikga groene thee, fietsen en stretchen wel even proberen.
Maar ik drink meer dan 3liter op een trainingsdag en normale dag 2 a 3 dus dat moet denk ik wel genoeg zijn.

spierpijn moet vastwel voor je te regelen zijn :p even rust of overschakelen naar een ander trainingsprogrammma moet er wel voor zorgen (zorgen voor nieuwe prikkelingen)
 
Laatst bewerkt:
Ja cardio na de training is zeer goed voor je herstel :thumb:

Hmmmm, ik doelde hier maar 5 minuten op en zeer lichte hartslag... Ik snap je punt dus niet echt. Ik dacht wel dat ie dat zou door hebben tbh, jij blijkbaar niet ;)

Maar goed, ik ben hier niet om te discussiëren.


Edit: Sorry, ik dacht dat je sarcastisch was :D
 
Laatst bewerkt:
Hmmmm, ik doelde hier maar 5 minuten op en zeer lichte hartslag... Ik snap je punt dus niet echt. Ik dacht wel dat ie dat zou door hebben tbh, jij blijkbaar niet ;)

Maar goed, ik ben hier niet om te discussiëren.

mwa 5 min is wel heel weinig, maar ik doelde er niet op dat het langer nodig is voor bevordering van herstel van spierweefsel.
 
Laatst bewerkt:
Stretchen !

Ennnnn eiwitbommen in de vorm van voedsel hmmmmm
 
Hmmmm, ik doelde hier maar 5 minuten op en zeer lichte hartslag... Ik snap je punt dus niet echt. Ik dacht wel dat ie dat zou door hebben tbh, jij blijkbaar niet ;)

Maar goed, ik ben hier niet om te discussiëren.

Hij is het alleen maar met je eens volgens mij? En 5 of 20 min cardio maakt dan ook niet meer uit, is alleen maar beter voor je doorbloeding. Stretchen daarintegen zou ik niet aanraden!
 
Amino's nemen en rekken tussen de setjes ;)
 
Fietsen vóór het squatten warmt het kniegewricht goed op.

Een adviesje uit Starting Strength.
 
Hij is het alleen maar met je eens volgens mij? En 5 of 20 min cardio maakt dan ook niet meer uit, is alleen maar beter voor je doorbloeding. Stretchen daarintegen zou ik niet aanraden!

Ja klopt, ik dacht dat hij sarcastisch was :D

Waarom niet stretchen? Volgens mij voert dat lactaat af, ik kan ook fout zijn natuurlijk
 
volume reducen tot je geen spierpijn meer hebt van je trainingen, dan langzaam training voor training (of neem er 2 trainingen voor) opschroeven. sowieso... je moet geen groot volume draaien omdat je het wil, maar omdat je het nodig hebt. misschien is het dus op jouw huidig niveau niet eens nodig om zo veel te doen... 5x5 @ squats en legpress en dan nog 2 apparaten is gewoon veel.

ik ga er uiteraard wel van uit dat je voeding is in orde is, ****ed up voeding voor en na training (vooral) = vragen om spierpijn

Waarom niet stretchen? Volgens mij voert dat lactaat af, ik kan ook fout zijn natuurlijk

foamrollen na je training kan ook heel bevorderend werken, it-band, quads, hams, lowerback etc.... stretchen zijn de meningen over verdeeld. je algehele conditie verbeteren d.m.v. cardio kan ook toedragen aan een sneller herstel/less muscle soreness.
 
Laatst bewerkt:
Ik train me benen ook altijd tot huilens aan toe... Meestal wel even kotsen. Alleen moeite met lopen na de training zelf en tijdens de training natuurlijk. Volgende dagen alleen wat stijfig/pijnig, wat ik altijd doe is fietsen vanaf de sportschool naar huis ongeveer 20/30 minuten op slakkentempo. En alleen stretchen als je lichaam er naar vraagt. Ik doe het uit mezelf vrij vaak al. Stretchen forceren is minder slim volgens mij. Zeker tijdens een training. (fiets natuurlijk ook heen, mensen die denken dat het ten koste gaat van massa, gewoon meer eten ;) )
 
Laatst bewerkt:
Volume reduceren is een goeie tip^^ ja! Zelf splits benen op in 2x pw vind dat veel fijner trainen ook. Lekker op de zaterdag even 3x6 1x15 op de squat en 2x8 stiffleg-deadlift, wat kuiten werk beetje buik en met 30 min zit ik weer op de fiets naar huis :)
 
na vorige week trainen heb ik veel groene thee gedronken, ik heb er niet veel van gemerkt. Vandaag heb ik op een minder gewichten getraind maar meer reps gedaan omdat het een beetje saai was en vervolgens gefietst. Na de komende 2/3dagen zal ik hier wel op terugkomen hoe de spierpijn was :)
 
Back
Naar boven