Fitness Seller

Snow's -105 strongman log

Bezoekers in dit topic

Sterkte Domie

Gecondoleerd. Veel sterkte

thnx

29-09-2023

legs

squats (no belt, medium stance, oly shoes)
8x 20kg
5x 60kg
3x 100kg
6x 140kg !

toe squats
8x
15x 20kg + 10x + 10x assisted

lying band leg curls
15x
20x

goodmornings (no belt)
8x 20kg
15x 60kg

nog aantal trainingen gedaan. Ben aan het experimenteren met HIT style training. Niet dat dit voor mij DE manier is, maar is snel en leuk. Goed voor mij nu, aangezien ik niet super veel tijd heb/andere dingen de prioriteit geef. Daarnaast is het een mooie uitdaging voor mij. Ik heb altijd wel de discipline gehad om te blijven trainen (al bijna 20 jaar) en heb zeker de nodige kennis qua hoe en wat (vind ik zelf), maar ECHT hard gaan is voor mij nog wel een ding. Dat kan ik hierbij goed.

05-10-2023

shoulders + arms @ ouders

strict overhead press (no belt)
8x 20kg
5x 60kg
7x 80kg !

band extentions (lege dumbell als handle)
10x 1 band
25x 2 bands

bb curls
8x 20kg
5x 50kg + 3 cheat reps

band face curls
10x 1 band
25x 2 bands

08-10-2023

back @ kvhz

db pullovers
8x 6kg
8x 12.5kg
22x 20kg !

chin ups
mechanical dropset:
- 5 reps chin ups
- 5 reps band assisted chin ups
- 3 reps jumping chin ups

stone to platform
1x 65kg
13x 65kg in 60 sec.

trapbar carry (belt)
20m x 77kg
20m x 167kg
+-5m x 247kg

TRX rows
mechanical dropset:
- 10x low
- 10x medium low
- 10x high

09-10-2023

chest + shoulders + triceps @ ouders

incline bench press
8x 20kg
8x 60kg
4x 100kg

incline push ups (rechter op, extra ROM)
10x
10x
30x

band pushdowns
10x band
25x 2 bands + 20 sec. peak hold

band crossovers
20x

11-10-2023

@ kvhz
(eindelijk weer eens doordeweeks)

crosstrainer
5 min.

squats (belt)
5x 20kg
5x 60kg
1x 100kg
1x 140kg
5x 160kg !!

block axle powerclean + press (elke rep clean)
5x 10kg
5x 40kg
10x 70kg in 60 sec. !

stone to shoulder
8x 65kg in 60 sec. !

12-10-2023

Hill sprints
10 runs x Schins (sprint up/walk down)

Comment: dit deed ik ook toen ik in top shape was (conditioneel, bodyfat) tijdens de Corona tijd. Overigens toen 0.0 van geprofiteerd op strongman gebied, maar dat had andere oorzaken. De sprints zijn verre van impressive, maar het begin is gemaakt.

12-10-2023

Hill sprints
10 runs x Schins (sprint up/walk down)

Comment: dit deed ik ook toen ik in top shape was (conditioneel, bodyfat) tijdens de Corona tijd. Overigens toen 0.0 van geprofiteerd op strongman gebied, maar dat had andere oorzaken. De sprints zijn verre van impressive, maar het begin is gemaakt.
Hoelang is de afstand van de "Hill"
Trappen van Snowworld (ruim 500 treden) lijkt me niet dat je ze 10x op rent, toch? 😉

Hoelang is de afstand van de "Hill"
Trappen van Snowworld (ruim 500 treden) lijkt me niet dat je ze 10x op rent, toch? 😉

Absoluut niet, +-20m stijl bergop denk ik.

De trappen zijn prima als basis oefening maar hebben weinig tot geen carry over naar laadraces en dat soort miserie... dat is veel korter en explosiever

16-10-2023

@ kvhz

axle contintental clean + push jerk
5x 10kg
1x 60kg
1x 60kg
1x 100kg
1x 120kg !
failx 127.5kg

stone to shoulder (no tacky)
1x 65kg
1x 80kg
1x 109kg !

stone squat
1x 65kg
1x 65kg
1x 65kg
1x 65kg
1x 65kg

1 arm strict stone press
5x 20kg R + L
1x 35kg R + fail x L
failx 35kg L
1x 35kg R + 1x 35kg L

stairmaster
10 min.

Voor alle haters, toch weer op conjugate gebaseerde training begonnen... vind het toch het leukste :)
De 3x in de week split gebaseerd op https://www.westside-barbell.com/blogs/the-blog/powerlifting-training-splits.
Alleen dan geen dynamic upperbody maar rep. effort, omdat dit meer carryover heeft naar strongman.

Ik raad mensen sowieso aan om de BLOG van Westside te lezen. Met alle respect naar Louie, ik denk dat Tom Murphy heel erg goed de genialiteit van Louie begrijpt, maar vaak wat minder doordraaft (bijvoorbeeld in het vernieuwen om te vernieuwen).

18-10-2023

rep. effort upperbody

w.u:
1) crosstrainer: 5 min.
2) wenning warm ups: 4x25x12.5kg --> incline db press/CS db rows/db pullovers

band assisted chin ups
8x
8x
8x

log clean + press (60 sec. time limit, elke rep clean)
1x 50kg
10x 80kg
5x 80kg
6x 80kg

stone pendlay rows
10x 35kg
10x 35kg
10x 35kg

Comment: helemaal gesloopt. Kevin (-90 beginnende strongman) kwam binnen en moest ook log doen. Dus met hem log gedaan, maar omdat hij langer moest opwarmen heb ik mn chin ups eerst gedaan. Die wenning warm ups waren al zwaarder dan ik dacht. Vervolgens op de log heeeelemaal naar de kloten gegaan. Compleet met enorme koppijn en spuug in mn wangen. Mijn conditie is echt niet best. Daarnaast was het ook wel deels onhandigheid dat veel tijd en moeite koste. De log te onhandig droppen waardoor hij van de kussens afvloog, niet goed ademen tussen de reps, de kussens te dicht bij elkaar leggen (waardoor ik geen legdrive kon geven), etc. Neemt niet weg dat het wel treurig is dat mn 115kg ass geowned werd door een 92kg beginners :roflol: Pas op, Kevin is trouwens wel een tank voor z'n bodyweight (210 squat, 110 max log, 148 stone) maar toch.

Schema word, mits de tijd het toelaat:

week 1)
1) dynamic effort lowerbody
2) rep. effort upperbody
3) max effort lowerbody

week 2)
1) dynamic effort lowerbody
2) max effort upperbody
3) max effort lowerbody

Hill sprints blijf ik 1 a 2x per week doen, vaak in de plaats van assistance (of iig minder volume op de assistance en dan hill sprints). Bij tijdgebrek kan training 1 (en soms 2) bij mijn ouders gedaan worden (staat ook een powerrack). Bij ECHT heel veel tijdgebrek kan 1 ook bij mij thuis/buiten gedaan worden (denk aan plyometrics, bw work, sprints). Het wordt zien of mijn upperbody niet heel erg gaat sufferen onder maar 1x per week ub trainen, maar ik denk dat het wel meevalt. Daarnaast doe ik op lb dagen vaker ook stones/framecarry/axle deadlift/etc., waar ook genoeg ub bij gebruikt worden.

Doelen (voor 2024 en van dit schema):
1) -105kg wedstrijden doen
2) lowerbody (squat en deadlift) power omhoog
3) conditioning stukken omhoog
4) goede specifieke voorbereiding richting wedstrijden wanneer ik weet hoe en wat

2 weken niks gedaan... een flink aantal problemen privé en fysiek:
- Mijn schoonbroer in Cambodja is ernstig ziek, de behandeling daar is slecht. We zijn volop bezig iets voor hem te regelen.
- Mijn werk verhuist; van bij mij in de straat naar ongeveer 20 min. rijden. Geen enorm probleem maar wel minder fijn. Daarnaast is het daar veel groter (groot kantorenpand), niet iets waar ik van houd als "gewoonte dier". Ik zat ook al (met tussenpauzes) 16 jaar op die locatie.
- Ik heb veel moeten helpen verhuizen, wat fysiek zwaar was. Ik ben (zelfs nu) in de beste shape qua kracht en conditie op kantoor, dus alle zware shit was voor mij.
- Ik moet meer werken door financiele troubles.
- Er zijn elk weekend 1 of 2 judotoernooien waar ik van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat moet coachen, door het hele land.
- Ik heb, buiten de normale rugpijntjes, enorm last van mijn nek. Dit speelt al jaren maar is nu veel erger. Bijna constant tintelingen aan mijn hele rechterkant. Vooral tijdens het slapen is dit extreem.

Flink gebitch weer, ik weet ook wel dat mensen het veel zwaarder hebben. Mijn paniekaanvallen spelen door deze stress meer op. Toch ben ik dankbaar voor wat ik wel heb (familie, vriendin, judo, werk) en we komen er wel door. Mijn neefje was vorige week ziek bij ons, mijn vriendin is nu ziek. Voel me al een paar weken zó zó, maar moest nu toch echt weer eens iets doen. Dus naar mijn ouders thuis gegaan om wat te liften. Geïnspireerd op Pavel, om eens iets heel anders te doen.

01-11-2023

hangclean + press (no belt)
5x 20kg
1x 60kg
5x 80kg
5 min. rest
5x 70kg
3 min. rest
5x 60kg
1 min. rest
5x 60kg
1 min. rest
5x 60kg

Sterkte in de huidige stressvolle situatie.
Als je dan even een moment vond om toch wat te trainen kun je daar vaak toch wat stress mee afbouwen, toch?
Wat je pijn in de nek en tintelingen betreft...kan heel veel oorzaken hebben van vrij onschuldig tot ernstig...spanningen die leiden tot verkrampte spieren, tot een nekhernia en alles wat tussen deze uitersten zit. Ik zou eens een fysio opzoeken.
En je hoort het niet graag, maar het lijkt erop dat bij jou de boog altijd gespannen is...totdat deze een keer knapt...
Je zult toch een keer keuzes moeten gaan maken, zo ben je net een hamster wat de hele dag in zo'n rad rond rent zonder een stap verder te komen!

thnx renee

03-11-2023

@ ouders

squats (no belt)
5x 20kg
5x 60kg
1x 100kg
5x 130kg
5 min. rest
5x 120kg
3 min. rest
5x 110kg
1 min. rest
5x 110kg
1 min. rest
5x 110kg

Comment: squat is onvergefelijk... Gister kraakte alles en was mijn lucht op, maar de press gewichten voelden niet zwaar. Deze squat gewichten voelden ongelofelijk heavy :roflol:

2 weken geleden alweer dat je een update hebt geplaatst...moeten we ons zorgen gaan maken? 😉

Interessant topic, ik volg!

(Volgens mij heb ik nog ooit met jou een wedstrijd gedaan +-2014/2015 was dat, in Limburg ergens)

Interessant topic, ik volg!

(Volgens mij heb ik nog ooit met jou een wedstrijd gedaan +-2014/2015 was dat, in Limburg ergens)
Jep, Johnny reumer ben jij toch?

Back
Naar boven