Voor alle haters, toch weer op conjugate gebaseerde training begonnen... vind het toch het leukste

De 3x in de week split gebaseerd op
https://www.westside-barbell.com/blogs/the-blog/powerlifting-training-splits.
Alleen dan geen dynamic upperbody maar rep. effort, omdat dit meer carryover heeft naar strongman.
Ik raad mensen sowieso aan om de BLOG van Westside te lezen. Met alle respect naar Louie, ik denk dat Tom Murphy heel erg goed de genialiteit van Louie begrijpt, maar vaak wat minder doordraaft (bijvoorbeeld in het vernieuwen om te vernieuwen).
18-10-2023
rep. effort upperbody
w.u:
1) crosstrainer: 5 min.
2) wenning warm ups: 4x25x12.5kg --> incline db press/CS db rows/db pullovers
band assisted chin ups
8x
8x
8x
log clean + press (60 sec. time limit, elke rep clean)
1x 50kg
10x 80kg
5x 80kg
6x 80kg
stone pendlay rows
10x 35kg
10x 35kg
10x 35kg
Comment: helemaal gesloopt. Kevin (-90 beginnende strongman) kwam binnen en moest ook log doen. Dus met hem log gedaan, maar omdat hij langer moest opwarmen heb ik mn chin ups eerst gedaan. Die wenning warm ups waren al zwaarder dan ik dacht. Vervolgens op de log heeeelemaal naar de kloten gegaan. Compleet met enorme koppijn en spuug in mn wangen. Mijn conditie is echt niet best. Daarnaast was het ook wel deels onhandigheid dat veel tijd en moeite koste. De log te onhandig droppen waardoor hij van de kussens afvloog, niet goed ademen tussen de reps, de kussens te dicht bij elkaar leggen (waardoor ik geen legdrive kon geven), etc. Neemt niet weg dat het wel treurig is dat mn 115kg ass geowned werd door een 92kg beginners

Pas op, Kevin is trouwens wel een tank voor z'n bodyweight (210 squat, 110 max log, 148 stone) maar toch.
Schema word, mits de tijd het toelaat:
week 1)
1) dynamic effort lowerbody
2) rep. effort upperbody
3) max effort lowerbody
week 2)
1) dynamic effort lowerbody
2) max effort upperbody
3) max effort lowerbody
Hill sprints blijf ik 1 a 2x per week doen, vaak in de plaats van assistance (of iig minder volume op de assistance en dan hill sprints). Bij tijdgebrek kan training 1 (en soms 2) bij mijn ouders gedaan worden (staat ook een powerrack). Bij ECHT heel veel tijdgebrek kan 1 ook bij mij thuis/buiten gedaan worden (denk aan plyometrics, bw work, sprints). Het wordt zien of mijn upperbody niet heel erg gaat sufferen onder maar 1x per week ub trainen, maar ik denk dat het wel meevalt. Daarnaast doe ik op lb dagen vaker ook stones/framecarry/axle deadlift/etc., waar ook genoeg ub bij gebruikt worden.
Doelen (voor 2024 en van dit schema):
1) -105kg wedstrijden doen
2) lowerbody (squat en deadlift) power omhoog
3) conditioning stukken omhoog
4) goede specifieke voorbereiding richting wedstrijden wanneer ik weet hoe en wat