AndroidHealthClinic

Squats en leg presses in 1 schema?

Terror Hennep

Freaky Bodybuilder
Waardering
166
Ik ben net aan een nieuw schemaatje begonnen, waarin ik voor benen doe:

Squats 4 setjes van 6 ( 1 warming up setje)
Lunges 4 setjes van 8
Leg press 3 setjes van 8
Lying leg curl 3 setjes van 8

Maar nu heb ik ergens een keer gehoord/gelezen dat leg press en squats niet samen gaan in 1 schema? kan ik beter leg extensions nemen ipv de leg press, en zo ja, waarom:D?

Waarom zou dat niet gaan?

gaat prima samen in 1 schema, al zou ik zelf ze niet beide op 1 dag doen.

Ik zou eerder squats en squats in 1 schema doen.

Squats en frontsquats voor een meer quad-dominante lift. Frontsquats in de smith zijn ook een perfecte vervanging voor een legpress.

squats en zercher-squats.
front-squats zijn moeilijk om zwaar te nemen , zeker als je meer dan 3 reps wil doen.

ik doe momenteel dit,

2sets opwarming met leg extensions
4-5 sets squat (los)
4 sets front squat (smith)
3 sets leg extensions (zwaar)
3 sets lunges met dumbbells
3 sets leg press om te eindigen

dit is lekker :D

ik doe momenteel dit,

2sets opwarming met leg extensions
4-5 sets squat (los)
4 sets front squat (smith)
3 sets leg extensions (zwaar)
3 sets lunges met dumbbells
3 sets leg press om te eindigen

dit is lekker :D

erg veel sets alleen voor benen.
9-10 sets is genoeg hoor.

Gaat prima samen kerel....je moet die pilaren aanpakken zodat je dagen lang....:shake:...rond loopt, heerlijk:cool:. Alleen met flink geweld en intensiviteit groeien ze bij mij..maar wel met beleid;).

Zie ik je straks dus...:shake:...door Vorden lopen ?:D.

Leg press legt dus vooral de nadruk op de voorkant van de quads?

Dat hangt af van de positie van je voeten. Je kan bij frontsquats in de smith ook net zo goed je voeten naar voor of achter zetten.

Het verschil tussen frontsquats en backsquats is voornamelijk dat je rug veel minder compenseert omdat anders de barbell van je schouders afrolt. Vandaar dat alle belasting grotendeels op je quads zal komen net zoals bij de legpress. Frontsquats in de smith geven me ook gewoon hetzelfde gevoel in mn benen als een setje zwaar legpressen.

• Topic Starter Topic Starter
Gaat prima samen kerel....je moet die pilaren aanpakken zodat je dagen lang....:shake:...rond loopt, heerlijk:cool:. Alleen met flink geweld en intensiviteit groeien ze bij mij..maar wel met beleid;).

Zie ik je straks dus...:shake:...door Vorden lopen ?:D.

Dat was nog niet de bedoeling eigenlijk:D beetje meer 'wheels' mag wel, maar hoef geen Cutler benen ofzo, vink gewoon echt niet mooi!:D

Maar maybe zie je mij wel over straat kruipen van het harde trainen ja:D! zoals jij met je leg press, en daarna gewichtloos lunges!:D

wat doe je voor kuiten? of pak je die niet apart?

Gaat prima zo en als je het allemaal nog zwaar kan doen ook, dan ben je wel
flink naar de kloten aan het eind van die training ;)
Zeker wanneer je de benen 1 keer in de week aan pakt kan dit zeker goed samen.

Ik doe ook squats en legpress in hetzelfde schema. Bij de leg press zet ik m'n voeten wat wijder en hoger op het plankje dan normaal, zo worden de hamstrings meer belast.

erg veel sets alleen voor benen.
9-10 sets is genoeg hoor.

9-10 sets genoeg voor benen? Inclusief kuiten? Dat ga je toch nooit redden? Alleen voor kuiten doe ik al minimaal 6 sets. Dan komt het squatten er nog bij wat 3 tot 4 sets zijn. En dan doe ik nog leg press, leg curls en leg extensions op dit moment in m'n schema. 9-10 sets voor zo'n grote spiergroep als benen kan nooit genoeg zijn.

Ik doe ook squats en legpress in hetzelfde schema. Bij de leg press zet ik m'n voeten wat wijder en hoger op het plankje dan normaal, zo worden de hamstrings meer belast.

9-10 sets genoeg voor benen? Inclusief kuiten? Dat ga je toch nooit redden? Alleen voor kuiten doe ik al minimaal 6 sets. Dan komt het squatten er nog bij wat 3 tot 4 sets zijn. En dan doe ik nog leg press, leg curls en leg extensions op dit moment in m'n schema. 9-10 sets voor zo'n grote spiergroep als benen kan nooit genoeg zijn.

Een half jaar geleden was 1 all out set nog genoeg voor je! ???

geen kuiten.
9 sets is prima in een UB/LB.
jij doet misschien split Rock.?

Terug
Naar boven