AndroidHealthClinic

Squats op jonge leeftijd

yea buddy

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m68
Massa
69kg
ik ben 16 jaar en ik weet niet of ik men groeispurt al heb gehad maar ik hoop nog te groeien
ik doe 3 sets squats met 30 kilo dus niet te zwaar , 20 herhalingen erna doe ik ook nog leg extensions
Is deze squat nu met 30 kilo slecht voor mijn groei?

Nee,

Chinezen squaten vanaf 5 jaar of jonger de hele week met een veel grotere load dan jij en behalen nog de gemiddelde lengte van hun landgenoten.

Ik doe het al vanaf me 15e en niet met 30kg.. Als ze zeggen dat het niet goed is kan je helemaal niks trainen he

Ja? Hij is 1.72

lu-xiaojun-squat-260.jpg

Nee het voorbeeld wordt verkeerd gesteld :D

---------- Post added at 22:58 ---------- Previous post was at 22:56 ----------

Zo werd het voorbeeld wel niet gesteld

Neen, lees het nog maar eens goed.

---------- Toegevoegd om 22:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:58 ----------

Nee,

Chinezen squaten vanaf 5 jaar of jonger de hele week met een veel grotere load dan jij en behalen nog de gemiddelde lengte van hun landgenoten.

Dit is toch duidelijk!

gewoon squatten dus, en gewoon zwaar gaan. geen 20 reps maar 3-8

Je kan prima krachttraining doen met zwaardere gewichten.
Je lengte is een genetische factor en door te squatten word je echt niet opeens een halve meter kleiner.

Als je goed eet maar dan ook echt goed heeft je lichaam genoeg bouwstoffen om te herstellen van die trainingen en ook nog te groeien.

Je moet je concentreren op je voeding want aan het squaten zelf licht het echt niet.

Bij goede sportscholen is het niet eens toegestaan om op jonge leeftijd (16 jaar zoals jij dus)aan krachtsport te doen.

pak gewoon niet teveel op je squat of je zou wel eens een verrekking op de bovenvertakking van je quadriceps kunnen krijgen en dat is geen lachertje !!

Bij goede sportscholen is het niet eens toegestaan om op jonge leeftijd (16 jaar zoals jij dus)aan krachtsport te doen.

Als het goede sportscholen zouden zijn, zouden ze in staat zijn de juiste begeleiding te geven om dit wel mogelijk te maken. Helaas is dit (bijna) nooit het geval.

Squatten op jongere leeftijd kan op zich prima, toch zie ik het wel als een must om goede begeleiding te hebben. De motoriek is veelal toch minder op deze leeftijden.

Ik doe het al vanaf me 15e en niet met 30kg.. Als ze zeggen dat het niet goed is kan je helemaal niks trainen he
:D Jij bent ook niet zo lang.

Maar goed eten, dan kan je best met krachtsport beginnen voordat je uitgegroeid bent. Meeste topsporters beginnen al ruim voor dr 18e.

Met 12 jaar squatte ik al, ben 1.85 en nergens last van.

Terug
Naar boven