AndroidHealthClinic

Squats zonder gewichten

Vraagjesxx

Novice
Waardering
0
Lengte
1m58
Mijn vraag aan jullie is: Werken squats ook als je het zonder gewichten doet? Ik ben nog een beginner en weet hier dus vrij weinig van. Het is trouwens niet zo dat mijn doel hele gespierde benen of zo iets is. Mijn doel is gewoon strakke slanke benen en een mooi rond achterwerk..haha

(MIJN EXCUSES. WIST NIET DAT DIT IN TOPIC VN BEGINNERS HOORDE)

Gaat nogal een lichte belasting zijn. Kan je beter gobletsquats doen.

Helpt voor wat?
Na een paar keer ben je het gewend, en moet je dus het gewicht verhogen voor een prikkel te krijgen.

Doet goblet squats met iets zwaars in je handen (kan van alles zijn).

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Probeer daarna pistol squats te doen (met 1 been).

pistolfull.jpg

Pistol squats zijn heel zwaar zelfs zonder gewicht. Veel succes daarmee.

lunges, hip thrust, step ups, glute bridges. alles verzwaren met rugzak/pakken melk, want ik gok dat je niet meer materiaal hebt. en youtube op glute exercises enzo

Pistol squat inderdaad. Kun je een hele tijd mee vooruit, kun je makkelijk verzwaren zonder echt veel gewicht nodig te hebben (emmer water, reiskoffer, gereedschapskist ftw.) en kun je toch nog aardig wat kracht en massa mee opbouwen. Misschien zelfs vergelijkbaar met een klassieke barbell squat maar dat is moeilijk te zeggen want ik ken maar weinig mensen die lange tijd fanatiek pistol squatten. Op youtube staan in ieder geval mensen die met deftige gewichten pistol squatten en dat blijft toch wel erg gaaf om te zien.

Omdat je steeds sterker wordt moet je steeds wat zwaarder gaan trainen om progressie te blijven boeken, bodyweight squats blijven waarschijnlijk niet lang zwaar genoeg.

Terug
Naar boven