Zaterdag als coach van Chris als op de flexcup te vinden geweest. Super zenuwachtig al voor hem, hij heeft uiteindelijk zichzelf weten te plaatsen voor het EK+WK met 276-165-319. Aan het einde van de dag dikke koppijn en helemaal versleten, toen moesten we daar nog slapen. Als ik een uurtje slaap heb gepakt is het veel geweest. Zondag moest ik zelf liften, heel licht ingewogen op 80,6, zat de afgelopen weken heel de tijd op 82-82,5, dus dat had wel wat hoger gemogen.
Toen de wedstrijd begon heel moe van start gegaan. Bij squats voelde 145 al zwaar in opwarming, dus mentaal zat ik er helemaal niet goed in. Uiteindelijk 192,5, 202,5 (wedstrijd pr in -83) en 205 gedaan. De 205 werd afgekeurd op diepte. Hier had ik in gedachten om het NR te pakken, maar toen Daniel 212,5 deed (in de groep voor mij) wist ik al dat dat er niet in zou zitten. Naar omstandigheden tevreden, jammer van de 205.
Door een kettlebell demonstratie zat er een goede anderhalf uur tussen voor we konden gaan benchen. Bij het opwarmen merkte ik al dat mijn schoenen heel de tijd weggleden. Ik had gedacht dat er op het podium een andere ondergrond zou zijn, maar niet dus. Als gevolg heb ik alles moeten drukken zonder mijn benen te gebruiken. Opende op 120 die al veel te zwaar ging en ik rackte hem voor het signaal, dus afgekeurd. Daarna 122,5 (wedstrijd pr in -83) gedaan en in de 3e beurt een poging op 127,5. Had van Claudio andere schoenen gekregen, waarmee ik wel grip had, maar dat mocht toen al niet meer baten. Baalde hier behoorlijk van, in training al 127,5 gedaan met genoeg ruimte over. Volgende wedstrijd nieuwe schoenen dus. Hier punten laten liggen waardoor het 3e onderdeel allesbepalend werd. Cemil en Denzil en ik konden toen nog alle 3 winnen.
Weer anderhalf uur verder begonnen met deadlifts. Chris heeft elke keer gekeken wat ik moest liften om te winnen en alles kwam er uit. Opende op 235, waarmee direct het NR die op 232,5 stond verbroken was. Daarna 240 en vervolgens nog een hele zware 245 getrokken. Dat waren wedstrijdpr's ongeacht bw, had nog nooit meer dan 235 op een wedstrijd getrokken. Helaas had Cemil in zijn 2e beurt een 245 getrokken, dus telt hij als NR voor hem.
Kijk semi tevreden terug op de wedstrijd, maar dus wel 1e/Nederlands kampioen geworden met een 570 totaal aan 80,6. Het was een vermoeiend schaakspelletje, maar daardoor wel erg spannend. 570 is ook een NR.
Nu lekker aankloten tot januari en dan mijn pijlen richten op de wedstrijd in juni, waar ik -93 zal gaan liften.
Filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=PBAm54bMw28&feature=youtu.be