Fitness Seller

Starters 2014 Log: Gewoon nog een suf logboek in de PL-sectie

How's dienase?

• Topic Starter Topic Starter

Prima. Absurd veel verschil, slaap beter en dieper. Zelfs met 34 graden zoals afgelopen zaterdag slaap ik perfect en voel ik me enorm fit. Vroeger kon je me bij zulke temperaturen opvegen en was ik alleen maar bezig met happen naar adem.

Op verzoek van Chesthan log ik de laatste 3 weken van mijn huidige sheiko cycle.

Bench press
wu
5x 62,5
4x 75
3x 87,5
4x2 100

Squats
wu
5x 100
5x 120
3-7-4-6-2x 140

Bench Press
warming up
4x 70
4x 80
4x4 95

Assistance
- 4x8 chest
- 4x8 weighted hyperextensions
- foam rollen + stretchen + abs

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Jelly op je stats, ga je sheiko cycle volgen. Doe jij de assistance volgens het template van Sheiko of gooi je er nog wat extra bij?

Jelly op je stats, ga je sheiko cycle volgen. Doe jij de assistance volgens het template van Sheiko of gooi je er nog wat extra bij?

De assistance die hij voorschrijft zijn maar richtlijnen, je moet ze aanpassen aan je zwakke punten. Ik kijk dus per keer wat hij voorschrijft en dan bepaal ik of het voor mij zinvol is of niet. Leg extensions heb ik al een aantal keer veranderd naar leg curls bijvoorbeeld. Heb ook al een aantal keer wat toegevoegd als ik nog veel energie over had.

Je moet overigens alles aanpassen op je zwaktes, zo pas ik ook vaak op een dubbele squat dag de 2e squatsessie aan naar safety squat bar squats of bottem paused squats.

De assistance die hij voorschrijft zijn maar richtlijnen, je moet ze aanpassen aan je zwakke punten. Ik kijk dus per keer wat hij voorschrijft en dan bepaal ik of het voor mij zinvol is of niet. Leg extensions heb ik al een aantal keer veranderd naar leg curls bijvoorbeeld. Heb ook al een aantal keer wat toegevoegd als ik nog veel energie over had.

Je moet overigens alles aanpassen op je zwaktes, zo pas ik ook vaak op een dubbele squat dag de 2e squatsessie aan naar safety squat bar squats of bottem paused squats.

Ah okee, helaas geen SSB bij mijn gym. Ik heb er chin-ups en cheating dumbell curls bijgegooid, want vond dat biceps en lats beetje werden ontzien. Mijn zwakte is glutes/heup dus ook nog wat hip thrusters. Doe jij nog een 4de dag of houd je je strikt aan de 3 dagen?

Ah okee, helaas geen SSB bij mijn gym. Ik heb er chin-ups en cheating dumbell curls bijgegooid, want vond dat biceps en lats beetje werden ontzien. Mijn zwakte is glutes/heup dus ook nog wat hip thrusters. Doe jij nog een 4de dag of houd je je strikt aan de 3 dagen?

Als je heupen zwak zijn zou ik tijdens de sheiko cycles sumo pullen (wat ook eigenlijk de bedoeling is), dan trekken ze ze wel bij.

Ik draai momenteel de 3 dagen outlay voor lifters over de 80 kilo. Die variant is wat lager in volume dan die voor lifters onder de 80. Dat geeft me ruimte om op de zaterdag extra overhead werk/dips, isolatie (biceps, rug, rear en side delts) en conditioning toe te voegen. Hier kan je hem vinden: http://sheiko-program.ru/forum/index.php?topic=15.0

Als je heupen zwak zijn zou ik tijdens de sheiko cycles sumo pullen (wat ook eigenlijk de bedoeling is), dan trekken ze ze wel bij.

Ik draai momenteel de 3 dagen outlay voor lifters over de 80 kilo. Die variant is wat lager in volume dan die voor lifters onder de 80. Dat geeft me ruimte om op de zaterdag extra overhead werk/dips, isolatie (biceps, rug, rear en side delts) en conditioning toe te voegen. Hier kan je hem vinden: http://sheiko-program.ru/forum/index.php?topic=15.0

Ah wist niet dat dat het verschil was met de <80kg template (niet echt goed gekeken). Gebruik ook de 80kg+ versie. Ik doe op de 4de dag medium (deficit) deadlift en light shoulder work (military press), naar aanraden van een van de buddies van Boris. Maar het is dus misschien verstandiger die medium deadlift dan sumo te doen? Of gewoon al het deadliften sumo?

Als je heupen zwak zijn zou ik zeker alles sumo pullen. Waarschijnlijk moet je alleen even aanpassen aangezien de techniek wel een stuk anders is.

Sumo deadlift tot de knie
warming up
3x 115
3x 140
3x 160
4x3 172,5

Bench press
warming up
5x 62,5
4x 75
3x 87,5
2x3 100
2x2 106
2x1 112,5
2x2 100

Sumo box pulls
3x 140
3x 160
3x 185
2x2 207,5
2x1 220

assistance
- 4x8 skull crushers
- 4x8 bb curls
- 3x8 incl situps

filmpje:
film momenteel heel veel omdat mijn sumo pull en bench techniek haarscherp wil krijgen http://www.youtube.com/watch?v=xE3yFx6CMFw&feature=youtu.be

Ziet er goed uit man. Weinig kracht verloren volgens mij met een flink pak BW minder.

Ziet er goed uit man. Weinig kracht verloren volgens mij met een flink pak BW minder.

Yes. Laatste wedstrijd 200-120-230 raw aan 80,1 kilo. In December nog het NK Raw op de planning in -83. Daarna mijn lay-outs aanpassen aan bw gains en volgend jaar competen in -93.

Ja echt sterk hoor. Kan je gezien je verhoudingen niet beter in de -83 kg klasse blijven? Of verwacht je flinke kg's te kunnen pakken met meer BW?

Squat
warming up
5x 100
4x 120
3x 140
4x3 150

Bench press
warming up
5x 62,5
4x 75
3x 87,5
4x2 100

Assistance
- 4 sets side delts
- 5 sets seated ssb goodmornings
- 4 sets abs

Assistance
- singles op weighted overhandse pullups
- 5x5 weighted dips
- 4x6 supinated cable rows
- 3 sets high reps one arm cable rows
- 4 sets front raises
- 3 sets high rep rear delt raises
- 4 sets incline db curls
- 3 sets 24-en bb curls
- 8 minuten tabatta: boksen en bear hug walks

Flinke assistance, goed bezig.

Goed om te lezen dat je luchtinlaat tune-up zo goed heeft uitgepakt. Zal zeker in flink wat vermogenswinst resulteren.

Flinke assistance, goed bezig.

Ja, in feite gewoon een extra training

Goed om te lezen dat je luchtinlaat tune-up zo goed heeft uitgepakt. Zal zeker in flink wat vermogenswinst resulteren.

Verwacht ik ook inderdaad

Squats
wu
5x 100
4x 120
3x 140
4x3 160

Bench Press
wu
5x 62,5
4x 75
3x 87,5