Fitness Seller

Stel idioten mishandelt kat en zet de filmpjes op Youtube

Dat maakt de mishandeling erger? Gaat het nu om de walging die we voelen wanneer wij onze soortgenoten verwerpelijk gedrag zien vertonen, of om het feit dat dit gedrag op andere soorten wordt gebotvierd? (m.a.w. vinden we onszelf zielig, of vinden we de kat zielig?)

Als het gaat om het eerste is er bijzonder weinig nieuws onder de zon, maar gezien het feit dat het om een lief katje gaat denk ik dat er meer aan de hand is, maar dan komt men onherroepelijk op een onhoudbare variant van specieïsme. Of we er nu filmpjes van maken of niet. Er valt in die optiek zelf iets te zeggen voor de jongens: ze steken niet onder stoelen of banken wat ze doen. De schappen in de supermarkt liggen echter vol met dingen waar dat maar al te graag bij doen. Het liefst zouden we geloven dat het onder het folie in de bakjes groeit.

tja...

Iemand ooit al eens meegeweest met een 'kippenraap'ploeg bij een kippenslachterij? Denk daar eens aan als je een paar kilo kipfilet haalt. En denk dan nog eens na over dit walgelijke filmpje.

Ik vind het een beetje mal om te zeggen dat we dier A wél mogen mishandelen en uit ons vel springen als dat bij dier B ook gebeurt, zonder dat er goede gronden zijn om dit onderscheid te maken.

Dat heb ik vroeger wel es gedaan als vakantiejob :D

Dat maakt de mishandeling erger? Gaat het nu om de walging die we voelen wanneer wij onze soortgenoten verwerpelijk gedrag zien vertonen, of om het feit dat dit gedrag op andere soorten wordt gebotvierd? (m.a.w. vinden we onszelf zielig, of vinden we de kat zielig?)

Als het gaat om het eerste is er bijzonder weinig nieuws onder de zon, maar gezien het feit dat het om een lief katje gaat denk ik dat er meer aan de hand is, maar dan komt men onherroepelijk op een onhoudbare variant van specieïsme. Of we er nu filmpjes van maken of niet. Er valt in die optiek zelf iets te zeggen voor de jongens: ze steken niet onder stoelen of banken wat ze doen. De schappen in de supermarkt liggen echter vol met dingen waar dat maar al te graag bij doen. Het liefst zouden we geloven dat het onder het folie in de bakjes groeit.

Het gaat hier om huis dieren,
niet om kippen die geboren worden om geslacht te worden,
beetje dubbel heb je gelijk in, maar ach that's life.. we moeten toch ons lichaam groot krijgen he.
dit is mishandeling zonder doel, dat is slachten voor een doel.

Jij spoort niet... Niemand keurt (dieren)mishandeling goed. Het verschil is dat dieren voor de slacht 'pijnloos' worden vermoord. De mensen die daar werken. Verdienen hun geld ermee, de consument eet het op. Ze werken daar niet voor hun plezier... Iets wat jij misschien niet snapt ivm geen werk hebben.
In dat walgelijke filmpje zie je dat die 2 beulen er plezier in hebben met het mishandelen van die arme kat! Ze zijn er zelf trots op en zetten het op youtube!!

Gewoon straffen die idioten.
Tis al jammer genoeg dat ze niet hier in de buurt wonen.
Was er dan graag effe langs gegaan.

Zinloos.

Het gaat hier om huis dieren,
niet om kippen die geboren worden om geslacht te worden,
beetje dubbel heb je gelijk in, maar ach that's life.. we moeten toch ons lichaam groot krijgen he.
dit is mishandeling zonder doel, dat is slachten voor een doel.

Inderdaad: een onderscheid zonder zinnige gronden. (al maak je het hier op basis van de rechtvaardiging van het groot krijgen van je lichaam) En als het een kwestie van 'ach that's life' is, is de commotie in deze thread nogal onzinnig.

Jij spoort niet... Niemand keurt (dieren)mishandeling goed.

Dat beweer ik ook niet. We zijn er juist bijzonder ontzet over. En terecht natuurlijk. Maar de metafoor van de balk en de splinter ligt teveel voor het oprapen om deze te laten liggen.

Het verschil is dat dieren voor de slacht 'pijnloos' worden vermoord.

M.a.w het is niet het vallen, maar de landing die zo pijnlijk is. Helaas gaat dat argument niet op in deze. Wel een erg basaal kenmerk van de situatie. Jammer dat het je ontgaat. Denk je nu werkelijk dat ik de vraag naar het 'kippenladen' zonder reden heb gesteld?

De mensen die daar werken. Verdienen hun geld ermee, de consument eet het op. Ze werken daar niet voor hun plezier... Iets wat jij misschien niet snapt ivm geen werk hebben.

hopla. Ad hominem @ your service. :thumbs:
Maar wat kunnen de mensen die er werken me nu schelen? Het gaat om de het leed van de dieren hier. Of niet? Maar goed, die vraag stelde ik al eerder. Helaas wens je 'em dus niet te beantwoorden. Whatever makes you happy. Maar neem dan ook de consequenties voor lief.

In dat walgelijke filmpje zie je dat die 2 beulen er plezier in hebben met het mishandelen van die arme kat! Ze zijn er zelf trots op en zetten het op youtube!!

Dus jij schept geen plezier in het eten van vlees? Vreemd. Dat je halverwege ophoudt met denken in je redenering is daarbij natuurlijk jammer. Maar wel makkelijk. Ik spoor niet. Jij denkt niet na. Laat mij maar niet sporen dan. Dat is jouw mening, maar het is een feit dat je halverwege ophoudt met denken. Sissevano is tenminste eerlijk genoeg om dit in te zien.

wtf, dit filmpje is hier om 13uur gepost en is nog altijd niet verwijderd van youtube???

gebeurd niet vaak dat ik mij laat raken door iets dat ik zie op internet oid, maar hier wordt ik toch wel echt pissed off van. Zulke mensen moeten gecastreerd worden

@builderB: kerel, lees ik het nu verkeerd of ben je de daden van deze ****ers aan het verdedigen?

@builderB: kerel, lees ik het nu verkeerd of ben je de daden van deze ****ers aan het verdedigen?

Nee, hij geeft slechts een rationeel tegengeluid. De publieke verontwaardiging hieromtrent kan je misschien als terecht beschouwen, maar de afwezigheid ervan als het aankomt op de praktijken rond het slachten van dieren voor consumptie mag genoemd worden.

+1 @builderB!

Net de Telegraaf dit, als er een aaibaar beest mishandeld wordt het hulie huilie doen terwijl als er in het groot in de bioindustrie dergelijke misstanden zijn ( neem het coïtusen van kuikens of het onverdoofd kastereren) dan hoor je niemand. Wat zou de kiloknallert in in de supermarkt zijn volgende week?

Nee, hij geeft slechts een rationeel tegengeluid. De publieke verontwaardiging hieromtrent kan je misschien als terecht beschouwen, maar de afwezigheid ervan als het aankomt op de praktijken rond het slachten van dieren voor consumptie mag genoemd worden.

dat is gewoon appels met peren vergelijken

Dus jij schept geen plezier in het eten van vlees? Vreemd. Dat je halverwege ophoudt met denken in je redenering is daarbij natuurlijk jammer. Maar wel makkelijk. Ik spoor niet. Jij denkt niet na. Laat mij maar niet sporen dan. Dat is jouw mening, maar het is een feit dat je halverwege ophoudt met denken. Sissevano is tenminste eerlijk genoeg om dit in te zien.
Het plezier hebben in eten van vlees als argument aanvoeren is merkwaardig, immers is de mens onivoor (apen trouwens ook die jagen op andere dieren/ apen om ze te eten) Dus dat heeft met overleving temaken. Als ik echt plezier ondervond in het eten van vlees, dan at ik wel elke dag het duurste vlees samen met een mooie chick in een chique restaurant. Maargoed als je zo redeneert mag je nog geen vlieg kwaad doen;) Ikzelf eet vlees puur om te overleven.

P.s. Ik heb nog een ongeopende pot soya proteine staan, als je interesse hebt stuur maar een pmtje;)

dat is gewoon appels met peren vergelijken

Explain.

De rationale achter de strafbaarstelling van mishandeling lijkt me de onwenselijkheid van het 'toebrengen van leed'. Nu valt dit leed in zekere zin te objectiveren door te kijken naar een daad van fysiek geweld. Dus, met andere woorden, er is in een dergelijke geobjectiveerd vereiste geen onderscheid naar de achterliggende motieven voor enige daad van fysiek geweld.

Dus waarom is het geen eerlijke vergelijking wanneer je het leed van deze kat vergelijkt met het leed dat diverse dieren onontkomelijk ondergaan wanneer ze afgemaakt worden?

wtf, dit filmpje is hier om 13uur gepost en is nog altijd niet verwijderd van youtube???

gebeurd niet vaak dat ik mij laat raken door iets dat ik zie op internet oid, maar hier wordt ik toch wel echt pissed off van. Zulke mensen moeten gecastreerd worden

iemand zou eens dat filmpje moeten aangeven bij youtube. Het is altijd wel jammer dat een stel van die pubers zo'n rotzooi posten op youtube :mad:

Wil het niet zien. Dat is echt goor.

Terug
Naar boven