AndroidHealthClinic

Stel idioten mishandelt kat en zet de filmpjes op Youtube

stel nou dat jij voor consumptie geschikt was...zou je het zelf dan minder erg vinden of je werd geslacht omdat mensen je wilden opeten dan als mensen je gewoon dood wilden maken?
ik zelf zou sowieso niet dood willen, dus zou het me ook niet veel uitmaken wat hun motieven waren. niets wat leeft, wil dood..geldt ook voor alle dieren

Volledig mee eens, maar als ik mag kiezen tussen een pin door mijn kop geschoten krijgen en binnen 10 seconden dood zijn of uren lang voor de lol gemarteld worden tot de dood erop volgt weet ik toch wel wat ik kies...

Wat een discussie weer..

Er staat gewoon een kerel in zen pyjama'tje zijn huisdier te meppen. Ik wil die kerels wel enkele corrigerende meppen verkopen.

stel nou dat jij voor consumptie geschikt was...zou je het zelf dan minder erg vinden of je werd geslacht omdat mensen je wilden opeten dan als mensen je gewoon dood wilden maken?
ik zelf zou sowieso niet dood willen, dus zou het me ook niet veel uitmaken wat hun motieven waren. niets wat leeft, wil dood..geldt ook voor alle dieren
dit is nog een verschil met de motieven waarom iets gepijnigd word en de duur ervan.

deze kat wordt niet 1x gemarteld en dan gedood, dit beestje wordt wss al heel zn level gemarteld door die freak.
en over die zeik van de kippenslachting... ze worden gewoon grootgebracht, en het moment van slachten ervaren ze uiteraard wel wat pijn. Groot verschil tussen even pijn lijden en dan uit je lijden verlost worden, of heel je leven in angst leven en dagelijks gemarteld worden.

Ik vind het altijd een beetje zinloos om onze voeding te bekritiseren omdat er dierenleed bestaat. De mens is in principe een alleseter en de natuur bestaat uit eten en gegeten worden. Tot daar is alles prima. In dit geval gaat het echter niet om een natuurlijke situatie. Ik heb het filmpje niet gezien, maar ik veronderstel dat het hier om dierenleed gaat om zichzelf te plezieren. Er is natuurlijk ook een groot verschil tussen kwekerijen en het zinloos vermoorden van dieren voor je eigen plezier.

Het was niet mijn no. 1 reden om vlees als voeding te bekritiseren. Maar een ongewenst bijprodukt is het ook weer niet :D

Vegetariërs moeten alleseters niet bekritiseren, de mens is in staat om vlees te verteren en heeft volgens de wetten van de natuur en de wetten van de sterkste nu eenmaal de mogelijkheid om op dieren te jagen en ze te kweken voor consumptie. Zolang deze kwekerijen het dierenleed absoluut minimaliseren is daar geen probleem.

Jaja... maar daar ging het me dus niet om. Overigens: de 2 argumenten die je aanvoert gaan niet heel prachtig samen. Er is nl. niets op tegen om te stellen dat minimalisering van dierenleed inhoudt dat we gewoon geen dieren meer moeten eten (en geboren laten worden om op te eten). Kwekerijen die minimaliseren is dus een beetje een contradictio in terminis.

Ik ben het met je eens BuilderB dat het leven van een kip net zo waardevol is dat dat van een kat.
Jouw redenering dus dat je het hypocriet vindt dat er veel ophef over een kat wordt gemaakt en niet over een kip klopt dus. Tenminste als je puur zou kijken naar de waarde van het leven.
Alleen de ophef is hier voornamelijk gericht over het feit dat op het filmpje een aantal ''mensen'' te zien zijn die heel bewust plezier beleven aan het opzettelijk toebrengen van leed aan een kat. Dus het langdurig en opzettelijk pijnigen van een levend wezen met gevoel met als enig doel er een kick uit te halen.

Ik mag toch hopen dat het slachten van een dier met als doel voedsel consumptie zo pijnloos mogelijk gedaan wordt. Dat het niet je bedoeling is om nog eens doelbewust extra leed toe te dienen. Het gaat dus om de insteek van je bedoeling.

Mooie post! En ik ben het er natuurlijk helemaal mee eens dat er een verschil bestaat tussen de feitelijke motieven, hoezeer wellicht ook aan te voeren is dat daarbij een vrij groot deel onwetendheid van belang is. Maar het gevolg is hetzelfde. En daarom vroeg ik ook expliciet naar de herkomst van de ergernis: de kat, of de mens? (de kat zal het worst wezen wie 'em mishandeld, of met welke reden)
Algemene verontwaardiging was in deze thread sowieso wel het geval geweest. Die deel ik zeker. Ik heb tien seconden van het filmpje gezien, toen vond ik het welletjes. Maar een beetje de discussie openbreken is altijd goed imo. :D

Jaja... maar daar ging het me dus niet om. Overigens: de 2 argumenten die je aanvoert gaan niet heel prachtig samen. Er is nl. niets op tegen om te stellen dat minimalisering van dierenleed inhoudt dat we gewoon geen dieren meer moeten eten (en geboren laten worden om op te eten). Kwekerijen die minimaliseren is dus een beetje een contradictio in terminis.
Ik ben groot voorstander van het verminderen van vooral veeteelt. Die overigens ook nog eens verantwoordelijk is voor een groot deel van de CO2 uitstoot. Anderzijds ben ik niet zo naïef om te denken dat, in een wereld waar de menselijke populatie blijft toenemen, we zonder de kweek van dieren voor consumptie kunnen.

Ik ben groot voorstander van het verminderen van vooral veeteelt. Die overigens ook nog eens verantwoordelijk is voor een groot deel van de CO2 uitstoot. Anderzijds ben ik niet zo naïef om te denken dat, in een wereld waar de menselijke populatie blijft toenemen, we zonder de kweek van dieren voor consumptie kunnen.

Dat laatste moet je me eens uitleggen. (het verband tussen wereldbevolkingsgroei en noodzaak tot kweek van dieren voor consumptie)

Het voedseltekort dat nu al bestaat. Zelfs als de mensheid in een vlaag van veganisme plots vlees uit de winkelrekken zou verbannen, wat waarschijnlijk niet zal gebeuren, zit je nog steeds met een enorm voedseltekort als je alleen op plantaardige voeding moet rekenen voor je voedingsbronnen. Het probleem is dat de populatie van de mens steeds toeneemt, maar dat de beschikbare voeding dat de laatste tijd niet meer doet. Slechter nog, de opwarming van de aarde heeft een nefaste invloed op de landbouw.

In een utopische wereld zijn we allemaal gelukkig, gaat niets of niemand dood, is er geen leed en leven we in vrede met elkaar en alle dieren. Maar dat gaat dus nooit gebeuren.

het voedseltekort dat nu al bestaat. zelfs als de mensheid in een vlaag van veganisme plots vlees uit de winkelrekken zou verbannen, wat waarschijnlijk niet zal gebeuren, zit je nog steeds met een enorm voedseltekort als je alleen op plantaardige voeding moet rekenen voor je voedingsbronnen. Het probleem is dat de populatie van de mens steeds toeneemt, maar dat de beschikbare voeding dat de laatste tijd niet meer doet. Slechter nog, de opwarming van de aarde heeft een nefaste invloed op de landbouw.

In een utopische wereld zijn we allemaal gelukkig, gaat niets of niemand dood, is er geen leed en leven we in vrede met elkaar en alle dieren. Maar dat gaat dus nooit gebeuren.

???

???

Hehe nee jij en ik hebben daar niet zoveel last van, buiten wat inflatie.

Hehe nee jij en ik hebben daar niet zoveel last van, buiten wat inflatie.

doel je op de voedselproblemen in de derde wereld? Dat heeft toch echt niks met de globale voedselproductie maar met economie te maken. Er is genoeg voer voor een meervoud van de huidige wereldbevolking.

doel je op de voedselproblemen in de derde wereld? Dat heeft toch echt niks met de globale voedselproductie maar met economie te maken. Er is genoeg voer voor een meervoud van de huidige wereldbevolking.
Dat is wel zo, maar in sommige landen kiezen mensen ervoor om wapens tekopen ipv voedsel.

Maar even terug naar dit topic, ik keur elke vorm van dierenmishandeling af het is net zo ziek als mensen die pedofiel zijn. Helaas zijn er heel veel 'zieke' mensen die plezier beleven in het mishandelen van dieren zodat zei er een kick van krijgen en er beter van voelen. Ook word er veel geld verdiend aan het dieren gevechten (honden, hanen, beren en insecten)

Het leven van een veedier zal wel niet veel beter zijn, maar ze worden in ieder geval niet mishandeld voor plezier maar door de consument die eten nodig heeft. Voel ik me schuldig dan? Niet echt want ik bedenk me dat onze voorouders ook dieren aten en die op gruwelijke wijze vermoorden, zoals moslims dat nog steeds doen.

doel je op de voedselproblemen in de derde wereld?
Nee, het gaat over een globaal tekort, alleen wij voelen dat alleen in onze portomonnee.

Dat heeft toch echt niks met de globale voedselproductie maar met economie te maken. Er is genoeg voer voor een meervoud van de huidige wereldbevolking.
Fout. Sinds enkele jaren is er een schaarste aan het ontstaan. Onder andere door het gebruik van gewassen voor biodiesel, maar ook door de steeds grotere vraag als gevolg van sterk groeiende economieën als China en een steeds groter wordende wereldbevolking. De reden dat de voedselprijzen hier stijgen is omdat er meer vraag dan aanbod is. Natuurlijk hangt dat samen met economie, daar gaat vraag en aanbod ook om. Als er meer vraag is naar voeding dan dat er aanbod is, zoals nu het geval is, betalen wij in de supermarkt een hogere prijs (inflatie) en zijn er in bepaalde gebieden op aarde mensen die ofwel te weinig aanvoer krijgen, ofwel de prijzen niet kunnen betalen. Hier zijn docu's over geweest en het is verscheidene malen in het nieuws geweest, maar ja...

Zie o.a.:
- [Link niet meer beschikbaar] (pdf)
- http://www.trouw.nl/groen/article14...edie_tegen_voedselschaarste_in_de_wereld.html
- http://sargasso.nl/archief/2007/08/27/voedselschaarste/

Ik wilde trouwens niet off topic gaan, maar als men mij vragen stelt dan beantwoord ik die, lijkt me logisch.

@ Big-T: Ik zie nog steeds niet in hoe een schaarste aan voedsel tot een groeiende noodzaak tot kweek van vlees leidt. Gezien je uiteenzetting zou ik eerder zeggen dat het kappen/minderen met vlees eten (in de westerse wereld) wat dat aangaat alleen maar voordelen heeft.

Dat is wel zo, maar in sommige landen kiezen mensen ervoor om wapens tekopen ipv voedsel.

Ooooooh, wat heerlijk kortzichtig weer.

Maar even terug naar dit topic, ik keur elke vorm van dierenmishandeling af het is net zo ziek als mensen die pedofiel zijn.

Goede zaak. Ik vraag me af of het net zo ziek is als pedofiel zijn, maar dat terzijde. Dierenmishandelin is ziek. De vraag is wie we ziek vinden: de dieren, onszelf, of beiden? Want, als we die vraag eenmaal beantwoord hebben is de vraag of je mishandeling nog wel gelijk wilt zetten aan pedofilie. Turo, vraagje: Als iemand een kind verkracht ziet worden en niet ingrijpt (bijv omdat onze (verre) voorouders wellicht ook kinderen verkrachten?): is deze nietsdoende persoon strafbaar?

Helaas zijn er heel veel 'zieke' mensen die plezier beleven in het mishandelen van dieren zodat zei er een kick van krijgen en er beter van voelen. Ook word er veel geld verdiend aan het dieren gevechten (honden, hanen, beren en insecten)

Zonder meer.

Het leven van een veedier zal wel niet veel beter zijn, maar ze worden in ieder geval niet mishandeld voor plezier maar door de consument die eten nodig heeft.

Dát zal een hele verademing zijn voor het veedier. Zijn lijden heeft een goede reden! We hebben nl. hun vlees nodig. Maar niet heus dan...

Voel ik me schuldig dan? Niet echt want ik bedenk me dat onze voorouders ook dieren aten en die op gruwelijke wijze vermoorden, zoals moslims dat nog steeds doen.

Wat een briljante redenatie. FUUUUUUCKING BRILJANT! Moet ik de drogreden en de interne inconsistentie nog uit gaan leggen? Of ligt deze er dik genoeg bovenop? Ik denk dat je op zoek moet naar betere argumenten Turo.

Ik ga niet eens kijken. Stel kk mong*len hebben het recht niet om zo'n kat wat aan te doen. Nekschot ftw.

@builderB: vlees maakt nu eenmaal een deel uit van de voedselvoorziening. Je leek te doen uitschijnen dat je helemaal tegen de kweek van dieren voor concumptie bent. Al wat ik zei was dat ik niet geloof dat iets als stoppen met veeteelt ooit kan of zal gebeuren.

De schaarste situeert zich nu vooral in de plantaardige voeding, dus als je nu relatief minder vlees gaat eten, weet dan dat die schaarste alleen zal toenemen.

Ik ben zo goed als genokt met vlees. Vis, eieren en kwark groei ik prima op.

Ik merk wel degelijk het verschil tussen wel en geen vlees eten. Wordt er een tikkeltje drukker/agressiever van en voel m'n zenuwen ietsjes minder. M'n eikel is er ook ontvankelijker door geworden.

• Topic Starter Topic Starter
@builderB: vlees maakt nu eenmaal een deel uit van de voedselvoorziening. Je leek te doen uitschijnen dat je helemaal tegen de kweek van dieren voor concumptie bent. Al wat ik zei was dat ik niet geloof dat iets als stoppen met veeteelt ooit kan of zal gebeuren.

De schaarste situeert zich nu vooral in de plantaardige voeding, dus als je nu relatief minder vlees gaat eten, weet dan dat die schaarste alleen zal toenemen.

Miljoenen hectaren bos verdwijnen voor veeteeltgrond of sojagrond. Dat is vaak ook grond waar andere gewassen zou kunnen groeien. Veeteelt is de grootste vervuiler op deze wereld, nog meer dan alle auto's bij elkaar.

Miljoenen hectaren bos verdwijnen voor veeteeltgrond of sojagrond. Dat is vaak ook grond waar andere gewassen zou kunnen groeien. Veeteelt is de grootste vervuiler op deze wereld, nog meer dan alle auto's bij elkaar.
Dat weet ik ook, en dat is een goed punt (haalde het zelf eerder al aan in dit topic), maar dat staat los van mijn argumentatie in deze discussie. Men liet uitschijnen dat de kweek van dieren voor consumptie per definitie 'slecht' is en dat de wereld zonder kan. Dat is een illusie, vlees maakt een groot deel uit van onze voeding en kan onmogelijk weggelaten worden. Onze wetgeving laat ook toe dat dieren gekweekt kunnen worden om te voorzien in de voeding, zolang er dan vraag is zal er aanbod zijn. Trouwens niet alleen het vlees, maar ook de zuivelproducten vormen een zeer groot deel van onze voeding.

Het is gewoon absurd om te zeggen dat de teelt moet verminderen, laat staan deze te stoppen. Zeker als je vervolgens gaat praten over de hongersnood die juist deels een gevolg is van voedseltekorten. Alleen met landbouw ga je die tekorten niet opvangen, en mensen verplichten om iets te eten is ook geen realistisch idee.

Het is gewoon een contradictio in terminis om een groeiend voedseltekort te willen oplossen met meer productie van vlees. Het is vanuit die optiek helemaal niet absurd om te denken dat de productie moet minderen. Integendeel, het is een logisch gevolg imo.

Dat staat los van het feit dat we het doorgaans niet meer uit ons systeem kunnen denken dat we vlees eten. Maar dat is een kwestie van smaak en eeuwenoude ideeën eens vaarwel zeggen.
Ik heb een beetje de indruk dat je smaak verward met noodzakelijkheid (je bent niet de eerste in deze thread), want dat is vlees per definitie gewoon niet. M'n kop d'r af als niet ook de grootste consumptie van vlees gebeurt door mensen die het minste nood hebben aan extra voedingsstoffen.

Maar goed, we dwalen wel af. Zielige katjes = zielige kippen. Verontwaardigde mensen over zielige katjes =/= verontwaardigde mensen over zielige kippen. Waar ging het mis?

Terug
Naar boven