MuscleMeat

Stelling: Anabole Steroïden moeten gelegaliseerd worden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

svang

Novice
Waardering
0
Goedemiddag, ik zal me even voorstellen, ik ben Swen. Volgende week heb ik op school een debat met de Stelling: Anabole Steroïden moeten gelegaliseerd worden! ik ben hier voorstander van. Het probleem is, ik heb nog niet genoeg argumenten hiervoor. Aangezien jullie veel van het onderwerp weten, kunnen jullie mij misschien een handje helpen?

groeten, Swen

Ik zou maar snel een ander onderwerp zoeken...enigste waarmee ik je kan helpe;)

svang zei:
svang zei:
Het probleem is, ik heb nog niet genoeg argumenten hiervoor.

Je bent voorstander maar je hebt er niet genoeg argumenten voor (met andere woorden je hebt meer argumenten tegen). Spreek je jezelf dan niet een beetje tegen?

Een vraag die je kan stellen is zal het gebruik minder worden wanneer je het legaliseerd of zal het gebruik iig verstandiger worden.

Verder weet ik niet of er rotzooi op de markt is maar als er vervuilde shit in omloop is zal dit door het te legaliseren wel tegen gegaan kunnen worden.

just my 2 cent :)

Ik ben er ook tegen, deze (zware) medicijnen zijn geen snoepjes. Hebben niet voor niets voorschrift van de dokter nodig.

sport wonder zei:

Je bent voorstander maar je hebt er niet genoeg argumenten voor (met andere woorden je hebt meer argumenten tegen). Spreek je jezelf dan niet een beetje tegen?

Een vraag die je kan stellen is zal het gebruik minder worden wanneer je het legaliseerd of zal het gebruik iig verstandiger worden.

Verder weet ik niet of er rotzooi op de markt is maar als er vervuilde shit in omloop is zal dit door het te legaliseren wel tegen gegaan kunnen worden.

*Bij dit soort debatten krijg je vaak een stelling opgelegd, dus dit zou een verklaring kunnen zijn.
*Anderzijds hij kan volldig met deze stelling eens zijn, maar hij heeft meer argumenten nodig om andere te kunnen overtuigen.

OT: Je zou kunnen denken aan:
*minder gezondheids risico's want er zullen minder (lees: bijna geen) fake's op de markt zijn
*betere kwaliteit: UG-labs maken goede dingen, maar HG is IMO beter, omdat er meer controles zijn
*belasting, dus positief voor staatskas
*minder criminaliteit

Zelf heb ik hier niet echt een mening over, mensen blijven zelf verantwoordelijk voor wat ze met hun lichaam doen (dus ook financieel!!).

Voordelen:

• Meer te reguleren.
  • Gezondheids risico's te beperken.
  • Minder uit illigale circuit handel.
  • Nu pakken alle top sporters ook al, dan ook, dus wat is het verschil. Misschien zelfs meer concurrentie bij de topsport omdat er meer en beter beschikbaar komt.

bartp zei:
*Anderzijds hij kan volldig met deze stelling eens zijn, maar hij heeft meer argumenten nodig om andere te kunnen overtuigen.

Snap je punt maar ben het er niet volledig mee eens. Want waarom zou de rest niet overtuigt zijn? Blijkbaar zijn er dan toch meer (of iig zwaarder wegende) tegen argumenten als voor. Nu heb je altijd ANTI ANTI mensen en ja om hun over te halen mag je wel 4x zoveel voordelen noemen als nadelen maar daarover kom ik in dit stukje niks tegen.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik heb wel een paar argumenten maar niet sterk genoeg:
- Met anabole kun je ook sommige ziektes verhelpen, je hebt bv. een ziekte dat je spieren afsterven, door anabole kun je dan toch een stuk langer met je spieren doen.
- Nieuwe economische tak
- Door legalisering weten mensen echt wat het is en wat het met je doet.
- Iedereen moet zelf kiezen, roken is ook niet goed voor je, maar omdat dat legaal is weet iedereen wat het is en wat het met je doet. Genoeg mensen weten niet eens wat anabole is.

graag nog wat ''voordelen''.

Nee, ik vind het prima zoals het nu is. Als AS (legaal) zonder recept te koop zouden zijn, dan zouden ze de jacht op UG labs moeten openen aangezien die stukken goedkoper zijn dan de spullen die je dan bij de apotheek kan halen. Je cycles zouden alleen maar duurder worden.

Debatteren is toch niet een kwestie van een waslijst argumenten opsommen, concentreer je op de kern, die argumenten die je belangrijk vind en bouw daar gewoon een goed betoog rond. Als voorstander heb je toch altijd het voordeel dat jij de toon en de strekking van het debat kan zetten. Good luck :thumbs:

sport wonder zei:

Of het gebruik minder zal worden: dat denk ik niet maar dat is denk ik ook niet de issue wanneer je het wil legaliseren. Wanneer je dit wil dat denk IK dat je de steroiden uit het criminele circuit wil halen en je de zekerheid hebt dat je zuiver spul hebt... Dat lijkt me toch 2 goede redenen om het te legaliseren. Topic starter wat voor redenen had jij eigenlijk? Nog niets maak ik op uit je topic....

svang zei:
bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik heb wel een paar argumenten maar niet sterk genoeg:
- Met anabole kun je ook sommige ziektes verhelpen, je hebt bv. een ziekte dat je spieren afsterven, door anabole kun je dan toch een stuk langer met je spieren doen.
- Nieuwe economische tak
- Iedereen moet zelf kiezen, roken is ook niet goed voor je, maar omdat dat legaal is weet iedereen wat het is en wat het met je doet. Genoeg mensen weten niet eens wat anabole is.

wat is dit voor een kinderachtige poging om over te debateren, kies een ander onderwerp want je lult zoveel als dat je ervan weet.

en die spierafbrekende ziektes ed, die worden nu al legaal (medisch) met AS ea bestreden!

nuff said, dit thema is niet voor jou bestemd. althans nu nog niet..

en verwacht nu niet dat de anderen jouw huiswerk hier gaan maken .. studeer en denk voor jezelf!

Als ik gisteren zo Gregg Valentino zo zag..., zeg ik nog strenger aanpakken die figuren die in A.S. handelen !

enige pro argument imo is het vergelijk trekken met de plastische chirurgie...

Boehoehoe!!!

Illegaal houden (dus met recept)
Is gevaarlijk spul man!

sport wonder zei:
Snap je punt maar ben het er niet volledig mee eens. Want waarom zou de rest niet overtuigt zijn? Blijkbaar zijn er dan toch meer (of iig zwaarder wegende) tegen argumenten als voor. Nu heb je altijd ANTI ANTI mensen en ja om hun over te halen mag je wel 4x zoveel voordelen noemen als nadelen maar daarover kom ik in dit stukje niks tegen.
Je moet niet vergeten dat bepaalde mensen dingen zwaarder vinden wegen, dan andere dingen!

hup in de supermarkt met dat spul

svang zei:
- Nieuwe economische tak

In deze gevallen is het legaal want je krijgt het voorgeschreven op recept.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven