XXL Nutrition

Stelling: Wilders zorgt voor een grotere kloof tussen NL Moslims en Niet-Moslims

Enjee

Freaky Bodybuilder
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
93kg
Vetpercentage
22%
Stelling: Wilders zorgt voor een grotere kloof tussen Nederlandse Moslims en Niet-Moslims.

Zelf heb ik dit vaak voorbij horen komen in de vele programma's die ik heb gezien. Weerargumenten waren vaak dat moslims maar eens een duidelijk geluid moesten laten horen dat ze fel tegen de radicale islam zijn.

De reactie van Gematigde moslims in Nederland (Even niet over het buitenland) is echter vaak niet wat je zelf zal verwachten als jij en hetzelfde schuitje had gezeten. Een hoop slechte woorden over de maker van de film en weinig weerleggingen van de feiten en vooroordelen, echter puur emotinele argumenten als;'Hij probeert mensen bang te maken'.

Wat is jou mening over dit onderwerp?

Er komt meer haat tussen de volken wat ik aan de ene kant graag wil zien omdat er wat moet gebeuren en aan de andere kant had ik het ook graag vredig gezien.Maar aangezien dit niet mogelijk is....

Die kloof veroorzaken ze zelf.

dat de moslims die zo reageren niet helemaal lekker zijn..

Aan de ene kant wel, aan de andere kant zijn zowel figuren als Wilders als radicale Moslims uitingen van een bestaande kloof. Op zich is het niet altijd slecht dat er botsingen zijn, wel is het belangrijk om te ontdekken wat de wortels zijn van die botsingen en wat daaraan te doen is.

Wilders maakt die kloof echt niet hoor, dat doen de nieuwsberichten en persoonlijke ervaringen van mensen. Maar hij gooit wel kolen op het vuur en lost niets op.

Die film van hem, fitna, kan ook gemaakt worden over het christendom hoor, net zo makkelijk. Wat beter ook wel aangezien die idioot een foto heeft gebruikt van Salah Edin (nederlandstalige rapper) ipv die van Mohammed B. De amateur. Verder denk ik niet dat hij persoonlijk voor een grotere kloof zorgt, al draagt hij er wel aan bij.

Film over christendom net zo makkelijk? Het christendom is over heel de wereld gematigd geworden buiten een paar uitzonderingen. De islam loopt jaren achter op het christendom en daarom botst het met de Westerse samenleving die beschaafd is geworden. Men zou beter geen moslims meer toelaten in Europa, dit is oorspronkelijk een christelijk continent , de islam hoort thuis in de zandlanden , nu proberen ze alles weer te mengen en daarom gaat het allemaal mis. Je zal wel zien: het gaat toch een grote clash komen en als we niet opletten veroverd heel dat barbaarse geloof het Westen en mogen wij ons helemaal gaan aanpassen aan hun.

Hoe zwak moet je eigen cultuur wel niet zijn als je overlopen kan worden door een minderheid binnen een minderheid?

Geert Wilders, we nemen je mee naar de kelder.
Je bent gedrogeerd dus je ziet niet meer helder
je bent nu van ons, en niemand zal je horen
je wenst dat je nooit was geboren.

Ik denk dat vnl. de kloof groeit tussen de delen van beide groepen wiens aanwezigheid ik in het algemeen een verarming van hun omgeving vind.

De enige positieve bijdrage van Wilders is dat hij een grote groep mensen heeft moed gegeve om zich luid en duidelijk uit te spreken die anders hun racistische gevoelens nooit zouden uiten.

en zo kun je herkennen wie haat gevoelens koestert.

Eensch. Al zijn het vooral de wat simpelere mensen die 'uit elkaar groeien'.

De enige positieve bijdrage van Wilders is dat hij een grote groep mensen heeft moed gegeve om zich luid en duidelijk uit te spreken die anders hun racistische gevoelens nooit zouden uiten.

en zo kun je herkennen wie haat gevoelens koestert.

wat is er racistisch aan de film ?

Wilders benoemt alleen de onvrede die er onder sommige mensen heerst. hij is slechts een spreekbuis voor dat soort mensen. Bedenk altijd dat mensen zoals Geert Wilders een reactie zijn op radicalisatie en fundamentalisme en de vervreemding van de Nederlandse samenleving en niet de OORZAAK. Of dit een goede of wenselijke reactie is, is iets anders.

Wilders maakt die kloof echt niet hoor, dat doen de nieuwsberichten en persoonlijke ervaringen van mensen. Maar hij gooit wel kolen op het vuur en lost niets op.

Hoezo kolen? Hij schrijft toch geen nieuwe hoofdstukken in de koran? Hij laat toch alleen zien hoe het op de wereld is en wat er in de koran staat. Je mag blij zijn dat iemand dat doet.

Hoezo kolen? Hij schrijft toch geen nieuwe hoofdstukken in de koran? Hij laat toch alleen zien hoe het op de wereld is en wat er in de koran staat. Je mag blij zijn dat iemand dat doet.
Hij laat het lijken alsof de islam alleen bestaat uit die lui die zichzelf opblazen. Als je alleen naar hem zou luisteren en niets anders, dan zou je makkelijk kunnen denken dat de islam één groot gevaar is dat alleen maar bestaat uit types die de wereld willen overheersen en de democratie kapot willen maken. Veel te eenzijdig dus. En je zal mij nooit geloof zien verdedigen, maar mensen die iets doen lijken wat het niet is, daar heb ik wel een probleem mee.

Voor de rest mag hij van mij 1000x de waarheid tonen als hij denkt dat dat helpt, dat is iets totaal anders.

jongens 20 jaar geleden liep ik op de markt bij een of andere kraam stond ik netjes in de rij te wachten op mijn beurt,toen kwam er een turkse vrouw en die wou ff voordringen
toen ik zei mevrouw ook u moet op u beurt wachten zei zij tegen mij
wacht maar ooit komen wij aan de macht en dan kun jij oprotten
sindsdien ben ik huiverig voor dit soort mensen
ze zijn gast in ons land en ze doen net of het hun land is ik vind als je je niet aan kan passen aan de maatschappij moet je gewoon opzouten naar je eigen land

Terug
Naar boven