XXL Nutrition

Stelling: Wilders zorgt voor een grotere kloof tussen NL Moslims en Niet-Moslims

Hoezo kolen? Hij schrijft toch geen nieuwe hoofdstukken in de koran? Hij laat toch alleen zien hoe het op de wereld is en wat er in de koran staat. Je mag blij zijn dat iemand dat doet.

Dus jij denkt dat Wilders een klokkenluider is i.p.v. een xenofoob? Ik vraag mezelf toch af waarom Wilders en zijn leermeester arabist Hans Jansen zulke grote vrienden zijn van Israel. Lijkt me dat je dan toch een aardig vertroebeld blikveld hebt en het gedrag van bepaalde groeperingen in het Midden Oosten gaat zien als exemplarisch voor alle moslims.

Als Wilders de moeite had genomen om een evenwichtig beeld te scheppen van wat radicalisme nou precies is was die film misschien nog de moeite waard geweest. Nu is het een prul waarin iedere nuance ontbreekt en vooral ingespeeld wordt op angstgevoelens.

jongens 20 jaar geleden liep ik op de markt bij een of andere kraam stond ik netjes in de rij te wachten op mijn beurt,toen kwam er een turkse vrouw en die wou ff voordringen
toen ik zei mevrouw ook u moet op u beurt wachten zei zij tegen mij
wacht maar ooit komen wij aan de macht en dan kun jij oprotten
sindsdien ben ik huiverig voor dit soort mensen
ze zijn gast in ons land en ze doen net of het hun land is ik vind als je je niet aan kan passen aan de maatschappij moet je gewoon opzouten naar je eigen land

1 incident en jij bent gelijk bang geworden? Klinkt meer als een gebrek aan mentale weerbaarheid.

Overigens wel opvallend dat er zovelen die tegen de islam zijn gekeerd dit soort voorvallen meemaken en Wilders regelmatig refereert aan het voorbeeld van het jongetje dat roept 'over xxx jaar grijpen wij de macht' (of iets dergelijks).

Hoezo kolen? Hij schrijft toch geen nieuwe hoofdstukken in de koran? Hij laat toch alleen zien hoe het op de wereld is en wat er in de koran staat. Je mag blij zijn dat iemand dat doet.

Wilders laat nu niet bepaald zien wat er in de wereld is. Of zijn wereldje is wel heel erg klein...

Daarbij heeft Noob in een andere thread aangetoond dat de gebruikte koranverzen resultaat zijn van 'quotemining', iets dat wat mij betreft een intellectuele misdaad is.

Niettemin ben ik wel onder de indruk van het gemak waarmee de beelden geaccepteerd lijken te worden. Ik ben dus bang dat de film zijn doel volledig voorbijstreeft.

Film over christendom net zo makkelijk? Het christendom is over heel de wereld gematigd geworden buiten een paar uitzonderingen. De islam loopt jaren achter op het christendom en daarom botst het met de Westerse samenleving die beschaafd is geworden.

Het is niet het christendom dat meer gematigd is dan de islam, het is eerder zo dat de christenen meer gematigd zijn dan de moslims. Of eigenlijk, omdat er ook extreem denkende christenen zijn, dat (een deel van) de moslims op een meer storende/gewelddadige manier radicaliseert dan de radicale christenen.

De meeste lompe passages in de Koran zijn niet echt erger dan de lompe passages in de Bijbel. Het verschil zit hem in hoe de boeken geinterpreteerd worden en hoe een volgeling zich gedraagt op grond van die interpretatie. Er zijn ook moslims die de Koran op een meer gematigde manier interpreteren en/of aangenamer gedrag vertonen.

Op het moment dat je het geloof van een volk afkamt en als intrinsiek slecht bestempeld, dan kunnen ze niets met die kritiek doen, tenzij ze van hun geloof afstappen. Ga je kritiek leveren over de interpretatie en het gedrag van een groep mensen, dan kunnen ze daar wellicht iets mee doen, ook met behoud van het huidige geloof.

Daarnaast; als het doel de bescherming van de Westerse tradities is, kun je je beter bezig houden met het in ere houden van die tradities dan met het neerhalen van een andere cultuur. Ik denk dat de Westerse culturen meer verarmen door verwaarlozing van binnenuit dan door expansiedrift van moslims oid.

Ik ben het niet eens dat de bijbel vergelijkbare teksten heeft met de koran. Die laatste bevat oproepen tot geweld en haat, zoek dat maar eens in de bijbel, vind je niet of amper.

Het probleem is niet de koran of de bijbel maar de sharia, deze toont het verschil aan tussen de islam en het christendom

Het probleem is niet de koran of de bijbel maar de sharia, deze toont het verschil aan tussen de islam en het christendom

haha idd de sharia is zo'n beetje het oude testament voor de moslims, een krijgszuchtige, moordende God, i like it :D, niet zo'n mietje zoals in het nieuwe testament.

Ik ben het niet eens dat de bijbel vergelijkbare teksten heeft met de koran. Die laatste bevat oproepen tot geweld en haat, zoek dat maar eens in de bijbel, vind je niet of amper.

Meer dan 800 keer geweld in de bijbel :

Cruelty and Violence

In de koran iets meer dan 500 keer :

Cruelty in the Quran

Meer dan 1100 keer onrechtvaardigheid in de bijbel :

Biblical Injustice

Koran iets meer dan 700 keer :

Injustice in the Quran

Bijna 600 keer onverdraagzaamheid in de bijbel :

Bible: Intolerance

Koran iets meer dan 500 keer :

Intolerance in the Quran

Scheur al die stukken uit de bijbel en er blijft toch ook een verdomd dun boekje over. Wat betreft haat, geweld, onverdraagzaamheid ontlopen de koran elkaar niet al te veel. Het is alleen zo dat radicale moslims een stuk radicaler zijn dan hun radicale christentegenhangers.

Voorkomen van geweld (naar Jezus de profeet toe bijv.) is iets anders dan oproepen tot geweld eric. Niet dat ik de bijbel zo'n geweldig boek vind :rolleyes:

Voorkomen van geweld (naar Jezus de profeet toe bijv.) is iets anders dan oproepen tot geweld eric. Niet dat ik de bijbel zo'n geweldig boek vind :rolleyes:

De bijbel roept toch echt regelmatig op tot geweld of laat geweld toepassen door god.

Exodus 21:17
Wie ook zijn vader of zijn moeder vloekt, die zal zekerlijk gedood worden.
Kan tig van dat soort quotes ophalen die net zo gestoord zijn als wat in de koran staat. Daarbij komt geweld dus net zoveel of meer voor als in de koran. Dat het nu vanuit de bijbel nog amper wordt toegepast doet daar niks aan af

1 incident en jij bent gelijk bang geworden? Klinkt meer als een gebrek aan mentale weerbaarheid.

Overigens wel opvallend dat er zovelen die tegen de islam zijn gekeerd dit soort voorvallen meemaken en Wilders regelmatig refereert aan het voorbeeld van het jongetje dat roept 'over xxx jaar grijpen wij de macht' (of iets dergelijks).

nou het heeft me wel stof tot nadenken gegeven en vooral de laatste jaren
we zullen het zien in de toekomst

De bijbel roept toch echt regelmatig op tot geweld of laat geweld toepassen door god.

Exodus 21:17
Kan tig van dat soort quotes ophalen die net zo gestoord zijn als wat in de koran staat. Daarbij komt geweld dus net zoveel of meer voor als in de koran. Dat het nu vanuit de bijbel nog amper wordt toegepast doet daar niks aan af

Why bother? De meeste zitten toch kansloos vastgeroest in hun vooroordelen... :rolleyes:

anders dienen we een request for a change in bij Big T zodat hij een Wilders subforum creërt?

Terug
Naar boven