Het is in elk geval duidelijk dat jouw manier van reageren op extreem-rechts niet de juiste is.
Goh...hoe dan?
en je trekt hier een lijn met extreem rechts en rechts...het ligt in elkaars verlengde.,..maar wederom zijn ze niet een op een uitwisselbaar.
Jouw mentaliteit: rechts = fout, de rest interesseert me niet. Over kortzichtigheid gesproken.
Ik heb nergens gezegd rechts=fout. Dat kan je gewoon terug lezen is niet geheimzinnig.
Wat ik stel is dat midden modaal en lager niets te zoeken heeft bij rechts op economisch en sociaal vlak omdat de belangen tegenstrijdig zijn en rechts maatregelen voorstaat die op die vlakken juist extra financiele verzwaring en maatschappelijke achteruitgang bij deze groepen legt.
----
edit: ik heb het voor het gemak maar even voor je gequote
Het meer en deel van de bevolking heeft niets te zoeken bij rechts. Niet op economisch en niet op sociaal vlak. Dat terzijde.
----
Ik heb geen enkel argument hier gezien dat dat weerlegt. Dat betekend dus dat voor die groepen op die vlakken rechts inderdaad fout is.
Daarmee is door mij niet gezegd dat rechts altijd fout is.
---
edit: Dat is een conclusie die jij foutief trekt uit het geen ik daadwerkelijk gezegd heb. Die conclusie kan niet direct getrokken worden.
Overigens kan ik je hier wel gelijk verzekeren dat extreem-rechts een niet te tolereren sociaal gezwel is dat met wortel en tak moet worden bestreden.
Maar over recht is in mijn ogen niet gelijk aan extreem rechts en ik zie beiden als twee hele andere groepen.
Mijn stelling inzake rechts is geen onwaarheid of in ieder geval hier niet inhoudelijk ontkracht. Maar de stelling zegt op zichzelf niets over of rechts fout is...dat is een verdere invulling die jij er aan geeft en woorden die je in mijn mond legt.
Ten eerste impliceert de door mij gegeven stelling dat het voor specifiek genoemde groepen een verkeerde keuze is en dat er dus ook groepen zijn voor wie dat niet opgaat. DAT is de logische interpretatie...die van jou is de subjectieve, gevoelsmatige invulling...
Ten tweede heb jij geen idee waar ik persoonlijk sta, of deze stelling voor mij geldt of niet, wat mijn politieke agenda is en of ik tot een specifieke sociaal economische klasse behoor of juist niet. Daarover denk jij wel een idee te hebben op basis van aannames die je maakt naar aanleiding van mijn posts en denk je dus een uitspraak te kunnen doen... echter...dat is een subjectieve invulling en perceptie die mede gevormd wordt door al dan niet aanwezige eigen standpunten welke al dan niet botsen met die van mij en de persoonlijke voorkeur of afkeur over mijn woorden hier of voor mij als persoon.
Is niet erg...zo lang je het je maar uitgaat van het gegeven dat het beeld dat je hebt van iemand niet altijd het beeld is dat overeenkomt met de dagelijkse werkelijkheid en dat je moet oppassen met het doortrekken van uitspraken. Geldt vice versa overigens net zo hard.
Maar het is voor mij op dit moment heel grappig om te zien hoe jij mij steeds probeert in te delen in de links-rechts verhouding.
---
Voor mensen boven midden modaal is rechts op economisch en sociaal vlak weer een heel zinnige keus.
Compleet de plank dus misgeslagen doordat je niet leest.