MuscleMeat

Sterk en groot worden....

Lucky85

Novice
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
78kg
Vetpercentage
11%
Dag iedereen,

Ik noem het maar sterk en groot worden, omdat dát volgens mij de goede volgorde is. Sinds april vorig jaar ben ik aan het sporten (met name HIIT en isolatie oefeningen). Goede resultaten bereikt, met name vetverlies. Na de zomer voegde ik hier eens per week compound oefeningen aan toe. Daar wou ik me meer in gaan verdiepen en nu ben ik sinds maart 2016 bezig met Stronglifts 5x5.....en dat bevalt goed!

Doel: sterk worden, massa opbouwen, hoef geen sixpack te tellen maar wil werken naar een massief en sterk lichaam.

Stats: 1.80m - 78kg - 11%bf - 66%spiermassa

BMR volgens Benedict: 1835kcal

Beroep: kantoorwerk

Voedingsschema: zie bjilage

Trainingsschema: Stronglifts 5x5 (ma, wo, vr)

Mijn vraag: wat jullie mening is over bijgevoegd voedingsschema (wat een goede gemiddelde weergave is van mijn eten per dag). Misschien zijn er opmerkingen, tips om mij te helpen naar mijn doel te werken. Ik denk dat ik qua trainingsschema goed zit, daar ben ik tevreden over. Maar misschien is er op het gebied van voeding nog wat te verbeteren.

Bedankt alvast.

Bijlagen

Ik neem aan dat je doel is om aan te komen (gezien je massa op wilt bouwen). Hiervoor moet je 300-500kcal boven je onderhoud zitten. Laat ik beginnen met te vertellen dat je onderhoud niet hetzelfde is als je BMR (misschien wist je dit al). Ik heb even gekeken en je onderhoud zal rond de 2600kcal liggen (zelf even narekenen!). Om aan te komen zal je in dit geval dus 2900-3100kcal per dag binnen moeten krijgen. Met je huidige voedingsschema krijg je dit niet binnen, dus dat moet je aanpassen. Verder zou je je eiwitten kunnen verlagen van bijna 200gram naar 160 (2x lichaamsgewicht), gezien dit meer dan genoeg is. Dan kun je de vetten en koolhydraten nog iets opschroeven.

[Link niet meer beschikbaar]

Ik neem aan dat je doel is om aan te komen (gezien je massa op wilt bouwen). Hiervoor moet je 300-500kcal boven je onderhoud zitten. Laat ik beginnen met te vertellen dat je onderhoud niet hetzelfde is als je BMR (misschien wist je dit al). Ik heb even gekeken en je onderhoud zal rond de 2600kcal liggen (zelf even narekenen!). Om aan te komen zal je in dit geval dus 2900-3100kcal per dag binnen moeten krijgen. Met je huidige voedingsschema krijg je dit niet binnen, dus dat moet je aanpassen. Verder zou je je eiwitten kunnen verlagen van bijna 200gram naar 160 (2x lichaamsgewicht), gezien dit meer dan genoeg is. Dan kun je de vetten en koolhydraten nog iets opschroeven.

[Link niet meer beschikbaar]
Goed schaamteloos je eigen site promoten..

Mensen die hun site zo promoten word juist niet op gekeken just saing..

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor het antwoord. Klopt, ik wist dat BMR en m'n onderhoud niet hetzelfde is, maar goed om te weten dat 300 tot 500 kcal erboven als richtlijn kan worden genomen. Ik ga m'n onderhoud bepalen (verwacht inderdaad dat dat rond 2600kcal ligt), en daar dan boven zitten. Ik houd sowieso eens per week m'n gewicht bij en eens per maand in de sportschool een iets uitgebreidere meting.

Daarnaast ga ik m'n eiwitten wat verlagen en dat opvullen met koolhydraten en goede vetten. Bedankt voor het meedenken!

Bedankt voor het antwoord. Klopt, ik wist dat BMR en m'n onderhoud niet hetzelfde is, maar goed om te weten dat 300 tot 500 kcal erboven als richtlijn kan worden genomen. Ik ga m'n onderhoud bepalen (verwacht inderdaad dat dat rond 2600kcal ligt), en daar dan boven zitten. Ik houd sowieso eens per week m'n gewicht bij en eens per maand in de sportschool een iets uitgebreidere meting.

Daarnaast ga ik m'n eiwitten wat verlagen en dat opvullen met koolhydraten en goede vetten. Bedankt voor het meedenken!
No problemo :thumbs:

Terug
Naar boven