MuscleMeat

sterkste krachtsporters 19 juli

Bezoekers in dit topic

Is er al iets bekend over de uitslag?
 
C klasse

1 david panders en maat
2 sander en frank
3 davy van houtem en teun tielemans
4 tito en johan
5 leonard en maat
6 kenneth schins en maat
7 dominique jansen en johan
8 jeffrey en ik uitgevallen

B klasse :
1. alex en maurice
2. wiel en michel
3. marco en maat


Wij konden niet meer door omdat jeffrey zijn arm uit de kom lag en we naar het ziekenhuis moesten... jammer want we begonnen goed en waren beide fit ... het eerste onderdeel werden we 2e maar helaas ging het hier al mis.
 
ben benieuwd naar de verslagjes congrats sander en frank
 
C klasse

1 david panders en maat
2 sander en frank
3 davy van houtem en teun tielemans
4 tito en johan
5 leonard en maat
6 kenneth schins en maat
7 dominique jansen en johan
8 jeffrey en ik uitgevallen

B klasse :
1. alex en maurice
2. wiel en michel
3. marco en maat


Wij konden niet meer door omdat jeffrey zijn arm uit de kom lag en we naar het ziekenhuis moesten... jammer want we begonnen goed en waren beide fit ... het eerste onderdeel werden we 2e maar helaas ging het hier al mis.

alweer zn arm uit de kom? What happened?
 
Toch netjes gepresteerd allemaal! Alleen klote voor jou Max dat je de wedstrijd niet hebt kunnen afmaken:(
 
nummer 6 en 7 zijn omgewisseld begreep ik
 
alweer zn arm uit de kom? What happened?

de 10 rep bij gewichtheffen schoot zijn arm eruit tijdens lokken... iets te wild en niet opgewarmd... wel jammer :(
 
Enkel de squat wat gefilmd.

KaneDDB
 
Sterkste Krachtsporter van Nederland teamwedstrijd samen met Tito/Bert

Clean and press tssn 70-80kg, was een beetje onenigheid rond

Ik was begonnen, easy 5 reps op een kleine 30sec, Bert vloog er ook in en na een rep of 7 wisselden we weer, had nog veel in de tank :D
Groot was onze verbazing dat we niet meer mochten wisselen (wtf) en moest Bert na kostbare verloren tijd weer verder, dacht een rep of 14 totaal => zwaar balen al, njah, toch nog in de middenmoot

Medley: Tireflip 8 reps 330kg + timbers 20m 100kg + loaden stone 80kg + keg 65kg

Ik begon 4 reps op een kleine 30 sec, Bert ook 4 reps, nog hijgend van de tire nam ik de timbers op, mocht geen problemen geven, maar ik vertrok weer te snel zodat ik weeral over mn eigen voeten viel, bij de turn ook nog een beetje lopen kloten met adem happen maar toen in 1 ruk uitgelopen met een hardcore valpartij aan de streep, easy loads van Bert
Tijd: 2min 3sec

Hand over hand Truck 7 ton ipv powerstairs, k*t

Ik had in Merchtem al eens een tractor getrokken en Bert was nog maagd op dit onderdeel, dat beloofde ^^
Bert trok hem op een toch respectabele tijd van 24sec binnen, ik op 18sec

Squat reps op 120kg

Dit is Bert zn ding dus hij mocht van mij allout gaan en ik zou er nog een paar reps achteraan doen, hihi
Gruwelijke prestatie van Bert met 21 reps (paar imo onnodig afgekeurd) en ik nog 12 reps erachter (times up, 1 rep afgekeurd)
1ste plaats op dit onderdeel!!!

Cardeadlift hold

Omdat ik deze op fungames een minuut gehouden had dacht ik nu toch een dikke 1.20min te blijven staan
Nougatballen, ik 56sec, Bert rondde onze tijd af op 1.46sec

k*t, k*t, k*t, als we de auto allebei een goed minuut hadden vastgehouden waren we 3de geweest, nu overall de 4de plek gepakt, beetje balen natuurlijk net langs een podiumplaats gegrepen maar ik ben toch zeker ook dik tevreden! :')

http://www.youtube.com/watch?v=JzntfiV9IoM
 
ik lees je verslag ik wist neit hoe het was gegaan precies want iker was er een tijd niet... maar zo te zien hebben jullie gewoon vaak pech gehad want jullie deden zeker niet onder voor de nummers 3 !

volgende keer beter
 
@ frank en sander: stevig squatwerk... ook gewoon ff 17 en 15 ofzo?
 
Michel, Wiel, Roy en Ted bedankt voor de organistatie.
 
Wat ik trouwens een goede verbetering vond was dat er per team 2 bekers waren ! dat zie je niet vaak en het is toch leuker als je allebei een aanddenken hebt aan de wedstrijd
 
Sterkste Krachtsporter van Nederland teamwedstrijd samen met Tito/Bert

Clean and press tssn 70-80kg, was een beetje onenigheid rond

Ik was begonnen, easy 5 reps op een kleine 30sec, Bert vloog er ook in en na een rep of 7 wisselden we weer, had nog veel in de tank :D
Groot was onze verbazing dat we niet meer mochten wisselen (wtf) en moest Bert na kostbare verloren tijd weer verder, dacht een rep of 14 totaal => zwaar balen al, njah, toch nog in de middenmoot

Medley: Tireflip 8 reps 330kg + timbers 20m 100kg + loaden stone 80kg + keg 65kg

Ik begon 4 reps op een kleine 30 sec, Bert ook 4 reps, nog hijgend van de tire nam ik de timbers op, mocht geen problemen geven, maar ik vertrok weer te snel zodat ik weeral over mn eigen voeten viel, bij de turn ook nog een beetje lopen kloten met adem happen maar toen in 1 ruk uitgelopen met een hardcore valpartij aan de streep, easy loads van Bert
Tijd: 2min 3sec

Hand over hand Truck 7 ton ipv powerstairs, k*t

Ik had in Merchtem al eens een tractor getrokken en Bert was nog maagd op dit onderdeel, dat beloofde ^^
Bert trok hem op een toch respectabele tijd van 24sec binnen, ik op 18sec

Squat reps op 120kg

Dit is Bert zn ding dus hij mocht van mij allout gaan en ik zou er nog een paar reps achteraan doen, hihi
Gruwelijke prestatie van Bert met 21 reps (paar imo onnodig afgekeurd) en ik nog 12 reps erachter (times up, 1 rep afgekeurd)
1ste plaats op dit onderdeel!!!

Cardeadlift hold

Omdat ik deze op fungames een minuut gehouden had dacht ik nu toch een dikke 1.20min te blijven staan
Nougatballen, ik 56sec, Bert rondde onze tijd af op 1.46sec

k*t, k*t, k*t, als we de auto allebei een goed minuut hadden vastgehouden waren we 3de geweest, nu overall de 4de plek gepakt, beetje balen natuurlijk net langs een podiumplaats gegrepen maar ik ben toch zeker ook dik tevreden! :')

http://www.youtube.com/watch?v=JzntfiV9IoM

Idd vage regels hoor

Onderdeel 2 Gewichtheffen op herhaling:
__________________________________________________________
Voor de C klasse zal het gewicht 80 kg zijn en voor de B klasse 110 kg.

De halter voorzien van autobanden dient vanaf de grond te worden opgepakt,
voorgeslagen te worden en gestrekt boven het hoofd te worden uitgestoten.
Na iedere keer dat hij is uitgestoten, dient men eerst weer de grond te raken.

De tijdslimiet per team is hier 90 seconden en er moet minimaal 1 keer gewisseld worden.



Onderdeel 4 Squat op herhaling:
___________________________________________________________
Gewicht: C klasse 120 kg B klasse 160 kg

Men dient de halter met gewicht uit het rek te tillen en vervolgens zo vaak als mogelijk met de kont het bankje aan te tikken.
De bank dient duidelijk zichtbaar te worden aangetikt.


De tijdslimiet is per team 90 seconden, hier moet minimaal een maal gewisseld worden.
Bij het wisselen gaat het als volgt:
Als de betreffende deelnemer de halterstang in het rek terug legt, wordt de tijd stopgezet, als zijn partner hem dan weer uit het rek heeft gepakt gaat de tijd weer verder.



Jammer dat je net buiten de prijzen viel man :(
 
@ frank en sander: stevig squatwerk... ook gewoon ff 17 en 15 ofzo?

Thnx ik 18 in ong 40 sec en Sander 12 in 50 sec :)

edit: nee ik 18 in 50 sec en sander 13 in 40 sec. Als ik het filmpje terugzie, had ik eigenlijk nog wel een paar reps meer mogen doen.. Volgende keer dus wat verder doorgaan ipv zo vroeg wisselen.

Mijn verslagje:
Sterkste Krachtsporter van NL in Maastricht (teamwedstrijd)

Samen met m'n teammaat Sander(G) zouden we gaan strijden tegen verschillende gasten (deels ook actief op dit forum), voornamelijk Max was gebrand om een appeltje met ons te schillen na Biest Houtakker ;) Hij had een nog sterkere teammaat gevonden en hij wilde ons verslaan.

1e onderdeel: Clean & press 70 of 80 kg (?) 90 sec tijd:
Met sander afgesproken dat ik zou beginnen en hij zou het overnemen. Na een tijdje had ik 8 reps gemaakt en toen de scheids "30 sec" riep, dacht ik we nog maar 30 seconden over hadden. Ik was nog niet echt vermoeid maar de snelheid ging er een beetje uit en dacht sander de laatste 30 sec nog even te geven.. bleek dus ineens dat ik pas 30 sec bezig was.. en je mag maar 1x wisselen.. :headbang: nouja, Sander kon er nog 7 achteraan plakken in 1 min en dat bracht ons op 15 reps totaal. Goed genoeg voor een 3e plek.. achter max & z'n maat ! :eek:

Maar helaas kregen we te horen dat de maat van Max z'n schouder uit de kom was geschoten en het was dus einde verhaal wat betreft de strijd met Max & co :(

2e onderdeel: Medley: 8 flips met 340 tyre, 2x100 kg famers 30 meter (1 turn) & 70-80 kg steen en 65 kg biervat op 1.20 en 1.40 leggen:
Ik begon met de eerste 4 flips, dat ging goed. Tikte sander aan en ging klaarstaan bij de farmers. Sander maakte er ook weer 4 vrij rap en tikte me aan.. ik zakte naar beneden en tilde de farmers op.. pfff die farmers waren zo ****ing laag waardoor het oppakken best heftig was. Maar ik rende vlot door, maakte de draai goed maar nét 1 meter voor de finish liet m'n linker hand los :( ****.. zeker 10 sec verdoet.. maar goed toch een 2e plaats

3e onderdeel: Truckpull (7-8 ton) hand over hand over +/- 20 meter:
Het liep schuin af na 10 meter waardoor de truck gewoon naar je toerolde.. alleen de eerste 10 meter waren dus vrij zwaar en daarna was het proberen het touw snel bij te houden. Sander had een tijd van ~18 sec en ik ~20 sec. Wederom goed voor een 2e plaats

4e onderdeel: Squatten op reps met 120 kg:
De scheids was heel streng op diepte. Ik wilde geen risico nemen en ben dus bijna full gaan squatten. Wat betreft tactiek hadden we het nu wat beter geregeld.. ik maakte er vlot 18 reps in 40 seconden en vervolgens ging sander aan de slag en maakte er nog mooi 12 reps bij.. 30 reps Wederom goed voor een 2e plaats

De gasten die constant 1e werden op alle onderdelen, hadden nu maar 2 punten gehaald en we stonden nu dus 1 punt achter de nr 1 met nog 1 onderdeel te gaan...!

5e onderdeel: Cardeadlift hold:
Pfff, m'n linkeronderarm voelde nog steeds moe van de timbers en het vrachtwagen trekken.. Maar goed, de nr 1 had 2 min en iets van 3 seconden.. Daar gingen we overheen !! Sander begon en hield het 58 seconden vol. Ik ging staan, trok de auto omhoog en direct voelde ik m'n linkerarm al moeite hebben.. De laatste seconden schreeuwend eruit geperst, maar het mocht niet baten..Ik liet na 1 min en 1 seconden los... Totaal: 1 min en 59 seconden :( Volgensmij waren we hier 3e of 4e oid geworden, achter de nrs 1.

Uitslag: 2e plaats met 2 punten verschil met de nrs 1. Ik ben dik tevreden, goed gedaan Sander :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven