Fitness Seller

NSMB: Sterkste man van Antwerpen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

chris net naast de pot gepiest. zonde
 
1. Wesley
2. Bass
3. David
4. Christophe
5. Dony
6. Ninja
7. Johan
7. Mike
9. Peter
10. Filip
11. Youri (uitgevallen)

Zal de uitslag morgen of overmorgen op de site zetten.
 
Watskeburt met Youri?!
 
  • Like
Waarderingen: 515
1. Wesley
2. Bass
3. David
4. Christophe
5. Dony
6. Ninja
7. Johan
7. Mike
9. Peter
10. Filip
11. Youri (uitgevallen)

Zal de uitslag morgen of overmorgen op de site zetten.

welke site is dat? komen er ook foto's op? en wie waar komen de beelden op die gemaakt zijn met de camera?
 
Leuke wedstrijd. Wesley nogmaals gefeliciteerd.
 
Watskeburt met Youri?!

Had al last van z'n rug na de finale van vorige week en na de eerste drie onderdelen zat alles vast, hij besloot dan maar wijselijk om uit de wedstrijd te stappen.

Mijn verslagje:
Derde plaats vandaag, toch niet slecht om tegen mijn goesting mee te doen na de opbouw in de kinderkamer gisteren :p Ik was alleszins niet zo gefocust als vorige week. Truckpull was licht en ik heb hier eindelijk eens een goeie tijd op neergezet naar mijn gevoel. Hummertiredeadlift met 220kg 17 herhalingen, eerste plaats op dat moment maar daarna kwam ook de 60 meter farmers met 2x100, wedstrijd op een hoog tempo tot dan toe en het werd conditioneel zwaar voor mij, grip is sowieso al slecht bij mij zeker als het over lange afstand gaat, hier veel punten verloren, daarna was ik echt bekaf. Log lift 110-120 gedaan, ging dan voor de 130 (risico nemen om de schade in te halen) maar mijn bicepsaanhechting deed weer moeilijk, eerste plaats ging naar 125kg dus had misschien beter op safe gespeeld? Och ja, weer wat ervaring bij :-) dan de stones , de eerste waren heel licht en gingen er vlotjes op in één keer maar ik maakte de fout in het vuur van het moment om ook de 125 te willen onetimen, maar dat ging niet dus opnieuw en dat kostte kostbare seconden, conclusie: kracht begint te komen maar als ik op hoger niveau wil gaan meedraaien moet ook de conditie en snelheid omhoog, maar "a lesson lived is a lesson learned" :p
 
Ik heb een redelijk aantal filmpjes van deelnemers, ik zal ze tesamen plakken per deelnemer en dan hier de youtubelinks vermelden morgen.
 
gefelciteerd wesley :thumbs:
 
Als er trouwens iemand is die een kort verslagje wil schrijven voor op onze site (en realdutchpower), altijd welkom!
 
Ja, moet toch irritant zijn rond je. :p
 
die in het roze op 1.30 bezorgde me echt een lachkick :roflol:
 
MECHELEN - Vrachtwagens trekken, boomstammen heffen en betonnen kogels tussen kirrende cheerleaders op een verhoog kwakken. Het lijkt amusement, maar het is sport: de Sterkste Man van Antwerpen.
Van onze redacteur

De Bolero van Ravel schalt over de Mechelse Grote Markt, wat cheerleaders schudden de heupen los, hopend dat het straks niet regent. In een feesttent zit een tiental vlezige kerels bananen te eten en sportdrankjes te drinken, eentje zelfs een heel brik chocomelk.

Eén van hen is straks de sterkste man van de provincie Antwerpen. Wie, dat zal uitgemaakt worden met behulp van diverse halters, een serie betonnen kogels en een truck die voor de tent staan uitgestald. Wie het zeker niet wordt, is Jimmy Laureys, die vorige week voor de vierde opeenvolgende keer de Sterkste Man van België werd. The Belgian Beast Laureys, 150 kilo voor 1m93, gaat presenteren, anders wint hij toch.

Schreeuwende coach

Dat weten ook de deelnemers. Wanneer de Beast demonstreert hoe je de truck voorttrekt – voorover vallen zodat je gewicht hem in beweging zet, dan kruipen, rechtkomen en lopen met snelle, korte stapjes – mompelt een Nederlander ‘nou dat zag er gemakkelijk uit'.

Eén week na het Belgisch kampioenschap lijkt het vooral tussen de Nederlanders te zullen gaan, maar na twee disciplines staat een Gentenaar op kop: David De Vos, met 145 kg voor 1m78 relatief de zwaarste. Hij is op het Belgisch kampioenschap tot het uiterste gegaan om tweede te worden, zijn vakantie begon gisteren, net als de Gentse Feesten, en hij had vanmorgen niet eens veel zin om mee te doen. ‘Straks ga ik trouwens hoe dan ook punten verliezen. De farmer's walk (heen en weer lopen met honderd kilo in elke hand, red.) is niet mijn sterkste.'

De Beast geeft hem een aanmoedigende klap tegen zijn achterhoofd en puffend en stomend doet hij het boerendrafje beter dan verwacht. Maar twee Nederlanders, allebei erg professioneel met een schreeuwende coach met zonnebril in hun kielzog, winnen terrein. Vooral Wesley Ortega, 130kg voor 1m92 aan tatoeages, maakt indruk. Hij is de meest opvallende van de hoop en gaat elke keer zo diep dat hij het even lijkt te besterven, met tollende ogen, leunend op zijn immense coach en een keer zelfs uitgestrekt over de kasseien.

Bij het boomstamheffen, niet met een boomstam maar met een verzwaarde ijzeren buis, hoopt De Vos het nog goed te maken. Het volk staat intussen rijen dik achter de dranghekken. Ortega gaat voor 125 kilogram, De Vos voor 130. Een oerkreet, een rode kop en een grimas. Het lukt, het lukt niet, misschien toch, toch niet. Het volk deelt zijn teleurstelling. Zodra de ‘boomstam' neerligt, grijpt De Vos naar zijn rechterelleboog. Een pijnscheut bij de aanhechting van zijn rechterbiceps. Ortega lift zijn 125 kilo met relatief gemak.

In de laatste discipline, ronde betonnen kogels op een verhoog kwakken, wat voor grotere atleten iets gemakkelijker is, kan de Gentenaar Ortega niet meer in gevaar brengen. Ortega wint, De Vos wordt derde en beste Belg. De Sterkste man van Antwerpen is een Nederlander uit Katwijk.

De wedstrijd is nog maar net afgelopen of de eerste regendruppels vallen. Cheerleaders, spierbundels en hun entourage wurmen zich naast de deejay in de kleine feesttent. ‘Eén grote familie', zoals Jimmy Laureys zegt, ‘zonder afgunst, het is toch altijd de sterkste die wint'.

Talent uit het publiek

Het Nederlandse overwicht verwondert Laureys, de enige Belg met internationale allures, niet. ‘De Nederlanders staan al veel verder dan wij. Ze zijn er al tien jaar mee bezig, de sport is er zeer populair en ze hebben al een wereldkampioen gehad. Wij moeten de Belgen nog tonen dat er meer sporten zijn dan koers en voetbal. Op elk toernooi vragen we toeschouwers of ze eens willen proberen. Zo hebben we al verschillende talenten ontdekt, maar er is nog veel werk. Een paar jaar geleden werden wel al vrachtwagens getrokken en zo, maar het was puur amusement. John Massis was een circusact, dit is een internationale sportdiscipline.'

Bron: de Standaard

Zag ik net in de krant.
 
Mooi stukje, dat brik choco is vast Mike. Goed zo Mike!
 
Back
Naar boven