Fitness Seller

stoppen is best k*t

sammie

Cool Novice
Waardering
15
stoppen is best kut

Hoi allemaal, net een mail gekregen van big t dat ik het forum zo trouw bezoek, het is al mnden geleden maar goed..
effe laten weten dat ik na 12 jaar trainen ben gestopt omdat het toch geen zin had, en steeds meer last van mijn skelet kreeg door training, vooruitgaan deed ik al ruim 10 jaar niet meer. niemand kon me vertellen waarom niet, geen sportarts of wie dan ook. een half jaar geleden werd ik het echt zat.
maar toch, iets waar je veel tijd en moeite in hebt gestoken opgeven is nooit leuk. dit verandert je leven wel.. nu meer tijd over voor klooien aan oude motoren en zo.
lieve mensen, nog 1 ding,
train niet te veel benen,
als je benen dikker worden
lijkt je lul kleiner..
arnaud

Hoezo geen benen trainen ???... niet mieten, hang dan gewoon ook een gewicht aan je leuter.

Jammer dat je stopt.

hoe oud ben je nu dan? never to old to quit?

Ja, ik dacht dat ik belangrijk was :(

:D

Komaan miet. Post misschien je voedings- en trainingsschema eens. Dan zullen de pro's :p hier je nog helpen. Nooit stoppen. Daarvoor is het een te prachtige sport!

wees maar gerust, dan mogen mijn benen nog wel wat dikker! ;)

• Topic Starter Topic Starter
schemas

Hoi mensen, dit heb ik in het verleden allemaal al eens gepost, het is niet makkelijk 12 jaar training samen te vatten maar goed.
ik was 16, werd in een kroeg tot groot vermaak van de dames door een beer in elkaar geslagen, ik wilde niet op een vechtsport, best wel vevelende mensen had ik al ervaren, dan maar sterk worden. zekerheid en kracht en een imposant fysiek helpen heel erg had ik al gezien.
ik naar een sportschool, begon met 2 keer per week, braaf 4 maal 10 setjes en pyramidesetjes doen en zo, al vlug naar 3 keer per week, nog steeds alles 1 keer per week trainen, 2 spiergroepen per keer, 3 oefeningen per groep, setjes van 8 en van 6, later ook van 4 en 3. dit heb ik 2 jaar ongeveer zo gedaan. deze 2 jaar heb ik opgebouwd waar ik nooit voorbij ben gekokemen. natuurlijk is voeding het eerste waar je naar gaat kijken als dingen niet goed gaan en ik was stom/naief dus denken dat al die supplementen inderdaaad wel eens zouden kunnen werken, dus daar ging mijn geld naar gainers eiwitten DHEA dybencozyde creatyne met eiwit en weet ik veel wie ik allemaal rijk heb gemaakt. natuurlijk hielp het geen ****. opvallend was ook dat andere mensen met iedere groep 2 of zelfs 3 keer per week trainen wel vooruit gingen.. ik vroeg of dat wel goed ging gezien spierpijn 5 a 5 dagen, borst 6 dagen duurde..
ze zeiden gewoon door spierpijn heentrainen dan gaat je lijf sneller hetstellen.
dus ik alles 2 keer in de week trainen, nu 2 ipv 3 oefeningen per spiergroep en ik ging achteruit!!! de enige verandering in kracht die ik binnen 3 mnd ooit zou zien..
toen een middenmoot gekozen. inmiddels gemerkt dat 4 keer per week trainen ook te veel is, ik deed ma. en do kort hetzelfde stuk, en di en vrij. hetzelfde, 1 oefening per spiergroep, opwarmen, knallen klaar, altijd gedacht dat de aanhoudende spierpijn, vooral in borst, het gevolg was van de 1ste oefening, die je het zwaarst pakt, en dan alles kapot trekt. ik kwam erachter dat als ik 1 oefening deed, speirpijn 3 dagen duurde, een 2de oefening erbij, hoe licht ook, meteen 5 a 6 dagen spierpijn, en niet gewoon gevoelig, maar je armen niet meer normaal kunnen bewegen of kracht kunnen zetten..
toen een middenmoot gevonden, 3 keer per week trainen, het lijf in 2 delen opsplitsen, benen schrappen of in oefening want mijn knieen zij destijds gemold.

maandag hetzelfde als vrijdag(voorzichtig met borst op maandag) en woensdag hetzelfde als de maandag erop. zo zit er om de week 3 of 4 dagen rust tussen. dit heb ik eigenlijk tot het eind gedaan, met simpele afwisselingen in opbouw van de sets tussendoor, ook armen op hele korte sets getraind, later weer op langere, omdat ze meer herh, gewend zijn van normaal leven, maakte niets uit, de laatste 8 jaar qua kracht NIETS vooruit gegaan. echt massief worden hoeft ook niet van mij, zal ik ook nooit worden wist ik al gauw maar ik wil ook niet lomp worden, wel sterk..
jammer maar helaas.
en dan zijn er mensen die klooien maar wat aan en gaan als een beer..arghh

****ing frustrerend man :( ken ook iemand die t zo heeft en die wordt altijd voor lul gezet in de sportschool :cool: lijkt me volop klote, hoop dat ik dat niet krijg :(

knokploeg?

knokploeg hier? ik zoek nog een back-up voor een iets wat ik niet op het foum zet..

dan ben je aan het juiste adres bij de knok-ploeg, want die weten van wanten :D

sammie zei:
Hoi allemaal, net een mail gekregen van big t dat ik het forum zo trouw bezoek, het is al mnden geleden maar goed..
effe laten weten dat ik na 12 jaar trainen ben gestopt omdat het toch geen zin had, en steeds meer last van mijn skelet kreeg door training, vooruitgaan deed ik al ruim 10 jaar niet meer. niemand kon me vertellen waarom niet, geen sportarts of wie dan ook. een half jaar geleden werd ik het echt zat.
maar toch, iets waar je veel tijd en moeite in hebt gestoken opgeven is nooit leuk. dit verandert je leven wel.. nu meer tijd over voor klooien aan oude motoren en zo.
lieve mensen, nog 1 ding,
train niet te veel benen,
als je benen dikker worden
lijkt je lul kleiner..
arnaud

Sorry dat ik zo lullig overkom, maar blijkbaar ben je gewoon niet geschikt voor deze bikkelharde sport. Dit bewijst maar weer is hoe ver je moet kunnen gaan om iets te kunnen bereiken. Je hebt blijkbaar gewoon niet genoeg dedicatie om te gainen. Veel hardgainers hier op het forum, die met niks zijn begonnen, hebben met veel bloed, pijn en tranen ontzettend mooie prestaties neergezet.
De een gaat natuurlijk harder vooruit dan de ander, maar het is geen excuus voor het niet presteren.

knokploeg in d buurt van het noorden? mail me
voor de rest, net gelezen dat schema's van iedere spiergroep 1 keer per week trainen goed is, ik ben altijd doodgegooid, ook door mensen die erg sterk en groot waren, dat 2 keer per week een minimum is, waarom wordt er nu op teruggegrepen? is dit de viie van 1 iemand of is dit al een algemeen geaccepteerd iets?
want zoals ik al zei, het beetje wat ik vooruit ben gegaan gebeurde toen ik alles 1 keer per week deed, 3 oefeningen per spiergroep.
ik deed dus 3 speirgroepen per training, dus totaal 9 oefeningen, best wel zwaar, de laatste spiergroep wilde nooi zo meer..
en nu, wat is nu de bedoeling? 2 oefeningen per spiergroep per week?
(het interresseert me allemaal nog wel(snik))

lees wat stickys?
het verschilt per persoon waar je het beste op gaat. 1 of 2x in de week per spiergroep, probeer het allebei en je weet het. bij jou 1x in de week dus.

per 'kleine' spiergroep (traps,biceps) doe je 3 á 4 oefeningen per week (sets van 12-10-8-6 bijvoorbeeld)
en per 'grote' spiergroep (borst,quadriceps) doe je 4á5á6 oefeningen per week.

wil je 4x in de week trainen? doe dan bijv.
ma; borst + biceps
di; benen + buik
do; rug + triceps
vr; schouders + buik
za; rust
zo; rust

en stel een DEGELIJK voedingsschemaop, en haal zo min mogelijk uit supplementen.

bedankt, wel vond ik een vervelende reactie vaniemand die beweerde dat ik niet hard genoeg zou trainen, dat is kul, ik heb me rot gewerkt! trainde harder dan de mensen die wel vooruit gingen, iets wat je vast wel zult begrijpen als je je effe verplaatst.jij was er niet bij. als ik niet zo hard zou traienn was ik ook niet achteruit gegaan door overtraining...
iedereen anders, wees blij met je aanleg.maar neem me niet kwalijk dat ik na 12 jaar geen resultaat opgeef

Waar en wanneer wil je de knokploeg hebben? Zodra dat duidelijk is zal ik even kijken of er nog een gaatje in de agenda open staat.

greetz,
Ron

Terug
Naar boven