schemas
Hoi mensen, dit heb ik in het verleden allemaal al eens gepost, het is niet makkelijk 12 jaar training samen te vatten maar goed.
ik was 16, werd in een kroeg tot groot vermaak van de dames door een beer in elkaar geslagen, ik wilde niet op een vechtsport, best wel vevelende mensen had ik al ervaren, dan maar sterk worden. zekerheid en kracht en een imposant fysiek helpen heel erg had ik al gezien.
ik naar een sportschool, begon met 2 keer per week, braaf 4 maal 10 setjes en pyramidesetjes doen en zo, al vlug naar 3 keer per week, nog steeds alles 1 keer per week trainen, 2 spiergroepen per keer, 3 oefeningen per groep, setjes van 8 en van 6, later ook van 4 en 3. dit heb ik 2 jaar ongeveer zo gedaan. deze 2 jaar heb ik opgebouwd waar ik nooit voorbij ben gekokemen. natuurlijk is voeding het eerste waar je naar gaat kijken als dingen niet goed gaan en ik was stom/naief dus denken dat al die supplementen inderdaaad wel eens zouden kunnen werken, dus daar ging mijn geld naar gainers eiwitten DHEA dybencozyde creatyne met eiwit en weet ik veel wie ik allemaal rijk heb gemaakt. natuurlijk hielp het geen ****. opvallend was ook dat andere mensen met iedere groep 2 of zelfs 3 keer per week trainen wel vooruit gingen.. ik vroeg of dat wel goed ging gezien spierpijn 5 a 5 dagen, borst 6 dagen duurde..
ze zeiden gewoon door spierpijn heentrainen dan gaat je lijf sneller hetstellen.
dus ik alles 2 keer in de week trainen, nu 2 ipv 3 oefeningen per spiergroep en ik ging achteruit!!! de enige verandering in kracht die ik binnen 3 mnd ooit zou zien..
toen een middenmoot gekozen. inmiddels gemerkt dat 4 keer per week trainen ook te veel is, ik deed ma. en do kort hetzelfde stuk, en di en vrij. hetzelfde, 1 oefening per spiergroep, opwarmen, knallen klaar, altijd gedacht dat de aanhoudende spierpijn, vooral in borst, het gevolg was van de 1ste oefening, die je het zwaarst pakt, en dan alles kapot trekt. ik kwam erachter dat als ik 1 oefening deed, speirpijn 3 dagen duurde, een 2de oefening erbij, hoe licht ook, meteen 5 a 6 dagen spierpijn, en niet gewoon gevoelig, maar je armen niet meer normaal kunnen bewegen of kracht kunnen zetten..
toen een middenmoot gevonden, 3 keer per week trainen, het lijf in 2 delen opsplitsen, benen schrappen of in oefening want mijn knieen zij destijds gemold.
maandag hetzelfde als vrijdag(voorzichtig met borst op maandag) en woensdag hetzelfde als de maandag erop. zo zit er om de week 3 of 4 dagen rust tussen. dit heb ik eigenlijk tot het eind gedaan, met simpele afwisselingen in opbouw van de sets tussendoor, ook armen op hele korte sets getraind, later weer op langere, omdat ze meer herh, gewend zijn van normaal leven, maakte niets uit, de laatste 8 jaar qua kracht NIETS vooruit gegaan. echt massief worden hoeft ook niet van mij, zal ik ook nooit worden wist ik al gauw maar ik wil ook niet lomp worden, wel sterk..
jammer maar helaas.
en dan zijn er mensen die klooien maar wat aan en gaan als een beer..arghh