AndroidHealthClinic

stoppen is best k*t

Probeer het dan nu met elke spiergroep 1 keer per week, als je dat nog nooit geprobeerd hebt (wat ik erg vreemd vind) heb je een goede kans dat het werkt. Als je toch al twaalf jaar traint kunnen er nog wel een paar maandjes bij toch?

Wat at je in die dagen ?

Ik heb zelf namelijk ook 3 jaar getrained op 3 keer per dag eten als het zo uitkwam, maar WEL altijd na de training een eiwit shake, want DAAR groeide je van :rolleyes:

Aangezien je het alleen over je dedicatie wat betreft het trainen hebt... Denk ik dat daar het probleem ligt en waarschijnlijk een snelle spijsvertering. oftewel, je had je vol moeten proppen, 7 keer per dag.

Maargoed, jammer dat je hebt moeten opgeven, ik denk echter dat je mogelijkheden laat liggen.. Evengoed succes.

Oh en die knokploeg vind je hier niet ben ik bang

Inderdaad overtraining 10 jaar lang?
Bij mij werkt het het beste dat ik een spiergroep na de training 5 dagen laat rusten.
Ik train een dag en rust een dag, verdeel mijn schema over 3 trainingsdagen.
Ik train wel pas 5 maanden, maar ik ga gigantisch vooruit hierop, heb bijna 10kg gegaind in deze periode bij een gelijkblijvend vet%.(train naturel)
Dus probeer het ook eens zo, mischien ga je dan wel weer.

zoek eerst maar es wat info

En zelfs als je niet meer sterker wordt, als je blijft trainen heb je in elk geval wel een betere conditie als die chips vreters die maar wat op de bank blijven liggen.
Minder zwaar trainen is o.k. maar helemaal stoppen is (wat is een net woord voor achterlijk?)

• Topic Starter Topic Starter
Probeer het dan nu met elke spiergroep 1 keer per week, als je dat nog nooit geprobeerd hebt (wat ik erg vreemd vind) heb je een goede kans dat het werkt. Als je toch al twaalf jaar traint kunnen er nog wel een paar maandjes bij toch?
__
zoals in mijn 2de post staat, alles 1 keer per week trainen heb ik de eerste 2-3 jaar geprobeert..
veel gelezen, veel met mensen gepraat met sportartsen, niemand kon iets zinnigs zeggen..________________

eten, heb ik gedaan, ook volgens de bijbel van de gouverneur van californie, kip op brood mee naar school, etc enne, als je 10 jaar niet vooruit gaat heb je ondertussen echt wel info gezocht hoor, wel eens van wanhoop gehoord?
fortuinen uitgegeven aan supplementen die werkelijk waar geen **** helpen..
toch wel typisch dat ik nu veel lees over alles 1 keer in de week, een paar jaar geleden verklaarde ze je voor gek als je dat deed en was 2 a 3 keer het minimum..
dat 2 oefeningen, van 5 min. genoeg is voor een week en vooruitgang boeken is wel typisch..

Sammie, je posts zijn heel openhartig en bewonderingswaardig...
En,... om iemand na 12 jaar vechten, na 12 jaar van alles geprobeert te hebben, nog ongevraagd van advies te bedienen en dan nog door mij (nog geen 1 jaar bezig) zou gemakkelijk arrogant kunnen overkomen.
Toch doe ik het...
Omdat je... heel misschien... er wat aan zou kunnen hebben.
Ik merk bij mezelf soms weken lang stilstand, en ook dat het samenvalt met periodes dat ik mij depressief voel.
Voor mij lijkt dat stellig een aanknopingspunt.
Door depressie treden er stoornissen/ remmingen op in de afgifte van neuro-transmittors en groeihormonen... wat essentieel is voor spiergroei.
Nu is dat een volkomen slag in de lucht om mij af te vragen of je ook iemand bent die neigt naar depressie, maar als dat zo is, kan daar ook de oplossing gevonden worden...

In dat licht... is slechts 1 x per week trainen een betere oplossing, want iemand die depri is, blijft veel langer in een katabole fase na de training, en kan de volgende training dus beter niet te snel volgen, want dan kom je tot stilstand of neerwaardse spiraal.

Laatst bewerkt:
Alars zijn uitleg klinkt voor mij nog het meest waarschijnlijk.
Ik geloof sterk in het mentale aspect van groeien als je niet gelooft dat je groeit gaat het ook niet gebeuren. Ik groei het beste in periodes waarin ik me goed voel. 2 jaar lang alhoewel het weinig is ben je wel gegroeid hoe komt dit hoe waren de omstandig heden toen? Het is je dus eerder gelukt dus wat staat je nu in de weg? Ik denk niet dat je bezig moet zijn met waarom je niet groeit maar waarom je jezelf niet toestaat om te groeien dit klinkt misschien stom en misschien heb ik ongelijk maar ik begin steeds vaker te merken dat je bewustzijn(je geest) enorme de processen je lichaam stuurt n niet andersom dus je lichaam kan zeg maar wat je geest denkt wat je kunt. Ik kan het ook niet anders verklaren dat er mensen zijn die uit hun lichaam kunnen trden hun hart kunnen stoppen en een vrouw een auto lift op het moment dat er een kind onder ligt die ze heermee het leven red. Op discovery channel zag ik laatst bijvoorbeeld ook hoe bij een onderzoek hoe een groep mensen dronken werd van wat jus d'orange met een smaakje ze dachten namelijk dat er alcohol in zat. Sommige van deze mensen konden gewoon echt niet meer recht lopen. Wat ik wil zeggen is houding is denk ik van essencieel belang en als je naar ronny kijkt dan hoor je hem zeggen niemand wil deze gewichten tillen maar ik zal het wel doen. Deze man heeft de instelling van een kampioen en ik denk dat hij daarom kampioen is. Als je in het leven iets wil bereiken dan moet je het niet langer meer willen maar het gaan doen. to be or not to be.... ik hoop dat je er wat aan hebt. mzzlz

je mentale ingesteldheid is zeer zeker van groot belang. dat staat buiten kijf. maar aan de andere kant is het aantal spieren dat je kunt kweken (zonder shit) op een lijf genetisch bepaald,hoe hard je ook probeert. misschien zit je al aan je persoonlijke plafond. maar door je verhalen te lezen lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk.

ik gok dat jouw toestand te wijten is aan een mengeling van omstandigheden (die ik natuurlijk niet ken maar toch ff een beeld geef van wat mogelijk is):
-continue stress
-algemene depressie
-fysisch zwaar beroep
-te veel alcohol mss? ofwel reageer je er heel sterk op?
-overtraining
-op voorhand al het slechtste veronderstellen
-doe je soms es lichte cardio, rook je nog? (bij mij hielp dat²²²²²²)
-erg snelle stofwisseling
-je gaat wel vooruit maar je ziet het niet, of je hebt irrealistische verwachtingen of je spiegelt je aan de verkeerde mensen
-...
in elk geval: door te stoppen ga je het niet weten ! en btw: trainen is al goed voor je gezondheid alleen al ! bij ons loopt er een kereltje rond van 77 en die staat ook nog altijd vrolijk te poweren ! kop op kerel, without the sour the sweet wouldn't be as sweet!

Stoppen? Doodzonde van die 12 jaa training :( Iedereen kan er wat moois van maken mits die de nodige discipline aanleert. alleen omdat het tegen zit dr mee kappen?Denk maar gewoon zo...de aanhouder wint. Ik heb ook wel s periodes datter nix vooruit lijkt te gaan, maarja...gwoon verstand op nul en pompen als een beest. als een echte bb'er ga je wel op in de training en vergeet je alles om je heen...enne gewoon goed op je voeding letten, das zowat het merendeel van het "eieren" eten :D

re

iedereen bedankt voor de reacties. geestelijke gesteldheid is belangrijk, ik ben echter niet al die tijd depressief geweest, een hele tijd getraind gewoon om het trainen, het wordt een routine, niet zo zeer gelet op voouitgang, maar dat hou je maar een paar jaar echt vol, daarna zie je toch dat andere mensen wel na een paar jaar zwaarder kunnen trainen. toen setjes van 3 gedaan, veel verropt, m'n ellebogen, buikspieraanhechting verropt(kan nog steeds iet meer dan 1 keer p/w 3 setjes buik doen..)etc.
inderdaad een tijd overtraind, en misschien nog langer tegen die grens aangezeten...
OK. er ligt hier veel sneeuw, moet zo weg, eens kijken of ik er met de dnepr doorheenkom..

als ik ook zo t verhaal hoor heb je lang niet je max potentie benut.
iedereen ook al is ie nog zo ecto en hardgainer kan zeer imposantie vooruitgang boeken t word alleen steeds moeilijker vooruit te gaan. en wat supps betreft tja die werken wel moet ik je zeggen. je kan pas over een trainingsplateau heen stappen wanneer alles samenvalt dus je eten training supps rust moet perfect inmekaar passen natuurlijk past t een beter bij t andere maar das bij iedereen verschillend.
zodra 1 van puzzelstukjes niet past kun je geen vooruitgang verwachten en als ik jouw verhaal zo lees kun je beter een tijdje rust nemen en dan weer keihard beginnen en wel bij de basis dus dat alle puzzelstukjes passen wat eten trainen rust en supps en weet ik t allemaal passen. niet zomaar stoppen iedereen kan vooruitkomen iedereen maar dan ook echt iedereen. wat jij nodig hebt is een frisse start waarmee je alle bb aspecten gewoon ff reset en weer opnieuw opstart met frisse moed wedden dat je vooruitgaat.

hé sammie, jouw probleem was ook mijn probleem, door een blessure moest ik anders gaan trainen, minder gaan trainen, ik train zelf nu 20 jaar waarvan de laatste 10 jaar clean, ben van de 150 kg! teruggedonderd naar 108 kg.
weeg nu clean 130kg waarvan ik de laatste 2 jaar dus 22 kg ben aangekomen (geen bagger) armen? 54 cm, borst? over 150cm.
door die blessure 2 jaar geleden (peesontsteking/frozen shoulder) moest ik/kon ik maar een paar oefeningen doen. en licht!!!!!!!
bv. rug 6 setjes/ borst 3 setjes/ armen 4 setjes/ schouders 4 setjes
dit alles met de helft van het gewicht en dan gewoon setjes met 8-12 hh.
dus: minder is echt beter
heb ik me al die jaren de klere getraind, wat helemaal niet nodig was
ik train nu twee x in de week
ma. rug/biceps - rug 6 setjes, biceps 4 setjes
wo. borst/schouders/triceps - borst 3 setjes, schouder 4 setjes, triceps 4 setjes.
benen? echt niet! die zijn altijd al groot gebleven.
nog vragen?

bennie zei:
hé sammie, jouw probleem was ook mijn probleem, door een blessure moest ik anders gaan trainen, minder gaan trainen, ik train zelf nu 20 jaar waarvan de laatste 10 jaar clean, ben van de 150 kg! teruggedonderd naar 108 kg.
weeg nu clean 130kg waarvan ik de laatste 2 jaar dus 22 kg ben aangekomen (geen bagger) armen? 54 cm, borst? over 150cm.
door die blessure 2 jaar geleden (peesontsteking/frozen shoulder) moest ik/kon ik maar een paar oefeningen doen. en licht!!!!!!!
bv. rug 6 setjes/ borst 3 setjes/ armen 4 setjes/ schouders 4 setjes
dit alles met de helft van het gewicht en dan gewoon setjes met 8-12 hh.
dus: minder is echt beter
heb ik me al die jaren de klere getraind, wat helemaal niet nodig was
ik train nu twee x in de week
ma. rug/biceps - rug 6 setjes, biceps 4 setjes
wo. borst/schouders/triceps - borst 3 setjes, schouder 4 setjes, triceps 4 setjes.
benen? echt niet! die zijn altijd al groot gebleven.
nog vragen?

ja:
waar blijven de foto's :D ?

Sammie, zou het een idee zijn, om je bloed eens te laten checken bij je huisarts, waarbij je ook je verhaal over jarenlange gestremde vooruitgang vertelt...
Misschien kan in het bloedbeeld afwijkingen worden gevonden die iets kunnen verklaren?... En kan dat weer aanknopingspunten, misschien oplossingen aanleveren?

Anders zou ik het ook niet meer weten...
Denk dat je een enorme expertise hebt opgebouwd, in jaren tijd over vallen en opstaan, aanpassen en schakelen, evalueren en weer switchen enz. enz. enz...

150 kg is nog niks alleen me l*l alleen al weeg al 150 kg(ik doe c*ck curls groeit ie als een gek van) :D

mogitu zei:
150 kg is nog niks alleen me l*l alleen al weeg al 150 kg(ik doe c*ck curls groeit ie als een gek van) :D

Haha, dat doet me denken aan die prankcall van ebaumsworld...

- I've been doing c**k pushups
- Huh, what?
- Cockpushups? That's when you lay down flat on the ground, and than you let your boner lift you up off of the ground....

huckfinn zei:
Haha, dat doet me denken aan die prankcall van ebaumsworld...

- I've been doing c**k pushups
- Huh, what?
- Cockpushups? That's when you lay down flat on the ground, and than you let your boner lift you up off of the ground....

die gebruik ik als afwisseling ik vond cockcurls een betere compound oefening

Terug
Naar boven