MuscleMeat

Stoppen met roken en teveel drinken

Bezoekers in dit topic

Bertone

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2010
Berichten
164
Waardering
8
Lengte
1m91
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Zo nu moet ik er toch echt wat aan doen.

Ik rook en drink teveel en dat moet echt eens gedaan zijn.

De laatste 2 jaar merk ik bijna geen vooruitgang meer met trainen en mijn algehele conditie is ook niet beter geworden.

Vaak moe, lusteloos, rokershoest, hoofdpijn (kater) enz.

Roken doe ik niet al teveel, dat wil zeggen niet iedere dag, maar als ik rook rook ik ook belachelijk veel. Dat is het eerste waarmee ik wil stoppen, omdat het gewoon niks bijdraagt aan mijn conditie en algehele welzijn. Rotzooi is het eigenlijk.

Punt is dat ik voornamelijk rook als ik wat gedronken heb en dat is meteen mijn tweede probleem. Ik drink eigenlijk veel te veel.

Bijna iedere dag drink ik wel 2 of 3 biertjes of glazen wijn. Dat is gemiddeld met in het weekend uitschieters van 20+ glazen op een avond. Niet echt bevorderlijk voor mijn lichaam.

En ik heb het er nu echt mee gehad :mad: Als het om trainen gaat en op mijn eten letten gaat dan ben ik best gedisciplineerd , dus dat moet ik ook kunnen met het stoppen van roken en minder drinken.

Ergste is ook nog dat ik een leveraandoening heb en die alleen maar nog zwaarder belast. Heb al eens een keer 6 weken geen alcohol mogen aanraken van de arts omdat mijn waardes niet zo goed waren. Zegt genoeg....

Gisteravond weer teveel gerookt en gedronken en vanmorgen toen ik weer lam opstond was de maat vol. Dit kan en wil ik niet meer. Moet 7 op 7 vroeg op om naar de zaak te gaan en dit maakt me kapot.

Ik ga hier bijhouden hoe het gaat met stoppen met roken en het alcohol gebruik wil ik terug dringen naar een minimum. Af en toe een glaasje wijn bij het uiteten of een biertje op een verjaardag ok, maar niet meer zinloos veel drinken.

Vandaag is de eerste dag en ik rook vandaag niet en mijn biertje straks kan me ook gestolen worden.

Dit is niet de eerste keer dat ik probeer te stoppen en te minderen, dus vandaar dat ik het hier bij houdt om de motivatie erin te houden.

Als mensen tips enz. hebben dan hoor ik dat graag!
 
Klinkt goed baas, volhouden nu.
 
Thanks dudes!
 
Roken is echt ****ed up. Ikzelf heb 7 jaar gerookt en geblowt , som bijna niet soms best veel. Ben nu 3 weken gestopt met blowen en 2 weken met roken bijna en het gaat me prima af. Je moet zelf gewoon heel goed beseffen dat je er écht klaar mee bent en dat het gewoon nutteloze troep is en dan vooral roken , de stomste verslaving ooit. Je hele lichaam van top tot teen gaat ervan naar de klote en het kost ook nog behoorlijk wat geld... suc6 ermee!
 
Je weet waarschijnlijk ook dat het de 20+ glazen op een avond zijn die echt killing zijn voor je lever. Die drie glazen verwerkt je lever wel maar die enorme hoeveelheid is een aanslag.

Maar goed ik denk dat minderen slechts bij weinig mensen werkt op de lange duur. Ik ben gestopt, val wel eens terug en dan stop ik weer.....

Mijn tip vandaag niet drinken en zo per dag in de ochtend bijvoorbeeld voor die dag een afspraak maken. Je kan nu wel plechtig beloven drie weken niks te drinken maar dan is het slechts een teleurstelling als je je eigen beloften gaat breken. Gewoon dagen aan elkaar rijgen nu.

Vandaag heb je dus afgesproken ik drink niet! Morgen doe je dat weer.....

Kleine tip, geen alcohol vrij bier drinken voorlopig omdat de smaak daarvan voor mij althans een enorme trigger is naar echt bier.

En schrijf de voor en nadelen van drinken op. Zo schreef ik op van drank slaap ik beter. Na drie weken niet drinken sliep ik beter als ik in jaren deed. Zo werd het lijstje voordelen steeds kleiner en nadelen steeds langer. Rationeel werd drinken op den duur een hele domme gewoonte.

En je bloot stellen aan / ontwijken moet je doseren. Soms moet je juist naar het feestje gaan en bewijzen dat je ook op cola light gezellig kan zijn en soms als je eigenlijk weet dat je niet sterk genoeg bent moet je niet gaan of eerder weggaan als je de trek niet kan weerstaan. Op den duur gaat dit makkelijker.

En heb je echt hevige trek, toen ik net stopte en het soms echt zwaar had deed ik een kookwekker op een uur zetten dat uur mocht ik dan niet drinken en bijna altijd ebt de trek dan wel weg, trek is altijd pieken en dalen na onweerstaanbare trek wordt het weer minder lastig om nee te zeggen.
 
Bedankt voor het meedenken. Vooral die dagen aan mekaar rijgen is een goede tip. Werkt ook stimulerend lijkt me zo als je kunt zeggen ik heb nu 6 dagen niet gedronken en/of gerookt.

Wat betreft het niet mee drinken of komende maand niet, daar is inderdaad geen beginnen aan. Ik ga ook niet stoppen met drinken, maar minder moet het zeker.

Roken is wel iets waar ik helemaal vanaf wil. Heb in het verleden wel eens geprobeerd om alleen in het weekend te roken en doordeweeks niet, maar dat schiet ook niet op.
 
Laatst bewerkt:
ga trainen als een beest, als je 5 dagen in de week je lichaam tot het uiterste hebt gedreven, dan kijk je wel uit wat je in je lichaam stopt!

Als jij op vrijdag een zware benentraining hebt gehad, je kan amper lopen, je voelt dat je lichaam voedingsstoffen en rust nodig heeft, dan kijk je wel uit of je 20 bier drinkt..

training versterkt je goede gewoontes. Je moet een paar weken alles schrappen en alles op je training en voeding gooien. Na die paar weken zit je in een flow, en zal je zien dat je een andere lifestyle gaat aannemen.
 
ga trainen als een beest, als je 5 dagen in de week je lichaam tot het uiterste hebt gedreven, dan kijk je wel uit wat je in je lichaam stopt!

Als jij op vrijdag een zware benentraining hebt gehad, je kan amper lopen, je voelt dat je lichaam voedingsstoffen en rust nodig heeft, dan kijk je wel uit of je 20 bier drinkt..

training versterkt je goede gewoontes. Je moet een paar weken alles schrappen en alles op je training en voeding gooien. Na die paar weken zit je in een flow, en zal je zien dat je een andere lifestyle gaat aannemen.

+1goeie tip! Ga bv wanneer je na het eten trek hebt in een sigaret, lekker ff trainen of een half uurtje intensief cardio. Wanneer je loopt te snakken naar zuurstof heb je veel minder trek in drank en rookwaar.
 
Nice ones bro's!
 
En na het eten gewoon ff je tanden poetsen , heb je minder zin in een peuk.
 
Krijg je een terugval gebruik dan snuiftabak, rook je ook niet en je hebt wat nicotine voor dat moment, heeft mij van het roken afgeholpen.
 
Zo gisteren is goed gegaan. Glaasje wijn bij het avondeten overgeslagen en ga er vandaag weer met goede moed tegenaan.

Voornaamste is om doordeweeks niks meer te drinken (uitzondering zoals een verjaardag daargelaten) en in het weekend is het stoppen met roken het belangrijkst.

Doordeweeks rook ik bijna niet, omdat ik bij me op de zaak zo goed als niet rook, dus dat moet er als eerste helemaal uit. Dan natuurlijk de moeilijke weekenden zien te overleven.

Zondag hebben we bij vrienden een BBQ dus dat is even tricky. Maar goed, heb me voorgenomen om geen peuken mee te nemen die avond en de rest van het gezelschap rookt niet, dus sigaretten lenen gaat ook niet op.
 
zet m op kerel, voor mij was minderen helaas niet weggelegd dus ik ben 3 jaar geleden gestopt met drinken.
als je echt wilt dan lukt het je vast wel. Iedereen in je omgeving vertellen dat je niet meer rookt helpt ook vaak, de drempel om weer te beginnen wordt dan toch iets groter.
 
Zo gisteren weer niks gedronken en niet gerookt :)

Vandaag gaan we gewoon lekker door. Zal ook wel lukken. Druk op de zaak en vanavond heb ik vechtsport trainen. Aangezien ik daar heen moet rijden drink ik sowieso niet en roken gaat ook lastig want heb geen sigaretten meer in huis.

Ik wil het nu echt volhouden! Dat roken en drinken is gewoon de grootste oorzaak waarom ik bijna de laatste 2 jaar niks aan vooruitgang geboekt heb. Vaak te lam om (goed) te trainen en ben gewoon vaker wat futloos. Hoop dat daar snel verandering in komt.
 
Gaat goed, gewoon helemaal stoppen met drinken en roken!
 
Succes man! drinken deed ik heel erg veel, nu geen druppel meer heb ook een leveraandoening en ik doe liever een oral kuurtje per jaar dan te drinken.

Roken doe ik nog wel 1 pakje per dag veel te veel.
Al 5 jaar lang, maar ik vind het te lekker en ik heb een supersuperconditie.
Zelfs onder clen heb ik een topconditie daarom wil ik niet stoppen.

Maar succes man, alcohol is hard drugs.
 
Hoe compenseer je dat dan Colossalx ? Heel veel cardio/hardlopen ?
 
Hoe compenseer je dat dan Colossalx ? Heel veel cardio/hardlopen ?
Ja ik ben altijd al sportief geweest en doe 5x per week cardio.
Als het lekker weer is ga ik ook buiten lopen 2 uurtjes in het weekend bij de cardio. En heel gezond eten zal ook helpen.
 
Back
Naar boven