Ho ho alcoholisme is wel een beetje overdreven hoor
Volgens onderzoek ben je al alcoholist als je meer dan de voorgeschreven 3 glazen per dag drink of dus meer als 21 per week.
Nou ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik denk dat dan zo'n beetje iedere Limburger die graag op stap gaat een alcoholist is.
Maar goed. Geef ook zelf aan dat ik vind dat ik minder moet drinken. En dat gaat ook best goed. Dinsdag bij de BBQ (was verplaatst) een biertje of 4-5 gedronken en woensdag en gisteren helemaal niks gedronken. Al hadden we gisteren mosselen thuis en dan sla ik normaal een glaasje witte wijn niet over.
Met roken heb ik eigenlijk de minste problemen. Dat komt ook doordat ik nog niet echt in moeilijke situaties ben gekomen en omdat veel mensen waar ik nu mee omgaan ook niet roken. Als ik nog eens ga stappen met wat andere vrienden dan wordt het wel erg moeilijk denk ik, want dan is meestal het hek van de dam....
We gaan gewoon lekker verder. Qua conditie merk ik nog niet zo heel veel. Slaap wel wat beter en sta wat uitgeruster op. Ben nu wel bezig met wat meer cardio om mijn conditie wat op te krikken en mijn longen weer wat op niveau te brengen.
Laatst had mijn vriendin een longfunctie bij me gedaan en dat zag er eigenlijk nog erg goed uit, bovengemiddelde longinhoud etc. Ook een tijd terug bij en keel, neus en oren arts te horen gekregen dat ze eigenlijk niet kon zien dat ik rookte.
Dat zette me dus ook aan het denken dat ik nu echt moet stoppen. Schade is zover bekend nog vrij beperkt, dus een goede reden om te stoppen voordat ik er wel echt last van krijg (COPD en shit). Moet er niet aan denken....
Ciao Bertone.