XXL Nutrition

Stoppen met roken en teveel drinken

• Topic Starter Topic Starter
Pakje per dag is wel veel natuurlijk en nu probeer je het met extra beweging en gezond eten te compenseren net als ik ;)

Ook gewoon stoppen dus kerel:thumbs:

Met mij gaat het eigenlijk wel best. Zolang ik niet drink, dan heb ik ook minder behoefte om te roken. En er is nu niemand meer hier die langs op de zaak komt die rookt, want die zijn op vakantie. Scheelt ook enorm.

Gewoon doorzetten Bertone , en vergeet niet dat je nog jong bent en nu makkelijker kan stoppen. Als je ouder wordt raak je steeds meer verslaafd.

Zo vandaag de dag ook weer zonder veel moeite doorgekomen. Had eigenlijk nog een verjaardagsfeest, maar daar had ik weinig zin in aangezien ik liever ging trainen.

Heb het idee dat ik wel al wat beter slaap en minder vermoeid opsta.

Morgen weer lekker trainen op de zaak als ik tijd heb en 's avonds lekker filmpje kijken met mijn vriendin. Moet dus ook wel vol te houden zijn haha.

Nieuwe dag, nieuwe kansen. Gisteravond wel nog 3 speciaal biertjes gedronken, maar niet gerookt. Normaal zou ik makkelijk het dubbele hebben gedronken, maar vond het wel best zo.

Vandaag voorgenomen om weer niet te roken (prioriteit nummer 1!) en drinken ga ik vandaag ook niet.

Morgen zal er wel wat gedronken worden aangezien dan de BBQ is. Probeer het dan wel binnen de perken te houden.

Moet zeggen dat ik me er wel goed bij voel :)

Ciao Bertone.

Goed bezig! probeer alleen niet te veel op 'gelegenheden' te drinken, je zal zien dat je na een tijdje dan ineens van alles een 'gelegenheid' gaat noemen en speciaal naar dingetjes heen gaat om weer wat biertjes te drinken..

Ah, voel je niet schuldig over die 3 bieren. Ik vind dat het gemakkelijker gaat om geleidelijk aan te stoppen ipv van de ene op de andere dag.

En ik vind juist dat je je het best wel mag permitteren om tijdens gelegenheden te drinken. Als je iedereen rond je vrolijk dronken ziet, en jij zit daar nuchter, dan word je echt depri.
Maar dan moet dan natuurlijk wel op voorwaarde zijn dat je niet iedere week een gelegenheid hebt. :D

Om van roken af te komen moet je zelfdiscipline hebben. Betreft het drinken doe het 1 x in de week samen met je junkdag.

Succes vooral ! Weet hoe moeilijk het is .
Ik persoonlijk vond het moeilijker te stoppen met blowen dan drinken .

Zo we zijn weer een paar dagen verder.

Nog steeds niet gerookt al was het niet altijd even makkelijk, maar dat had ik ook niet verwacht.

Redelijk chagrijnig en prikkelbaar geweest de paar laatste dagen. Dat begint gelukkig wel al een stuk minder te worden.

Heb wel het idee dat ik beter adem krijg en het hoesten is ook al een stuk minder.

Drinken gaat op en neer. De ene dag kan ik er goed vanaf blijven de andere dag heb ik al snel de neiging om er 2 of 3 teveel te pakken.

Maar goed, gaat ook niet allemaal even makkelijk en tegelijk.

Heb nu wel vaker de neiging om even iets te eten. Dus daar moet ik een beetje op letten.

Beetje meer trainen en dan is dat ook opgelost :).

Roken is nog steeds prioriteit nummer 1 om daar mee te stoppen. Drinken komt vanzelf wel.

Ik ga gewoon lekker door en hopelijk ben ik er binnenkort voorgoed vanaf :cool:.

Goed bezig man! Ik wens je veel succes en hoop dat je van allebei kan af blijven! Keep up the good work!

8 weken geleden volledig getopt met roken (15 a 20 sigaretten per dag) en Blowen (4 a 5 jointjes 1 a 2 gram per dag)!!!!

Hoe ik dat gedaan heb?

Roken was makkelijk, de lichaamelijke afhankelijkheid van nicotine is 2 a 3 dagen.

Echter de Cannabis was veeeeeeeeeeeel moeilijker en daar slik ik nog steeds medicijnen voor (Mirtazapine) om in te slapen.

Echter heeft mijn training er nooit onder geleden, en alcohol drink ik niet, ook nooit gedaan, mijn lever is super gezond volgens bloedtesten (ook nooit problemen ondervonden sowieso) die ik heb laten doen ivm met een redelijk zware kuur die ik over 3 weken ga doen.

Wat ik verder aan jou wil adviseren is om het stoppen met alcohol te bevorderen is het slikken van Librium voor pak en beet 1 a 2 maanden (dan treed er geen afhankelijkheid op), want als je al verteld dat je lever problemen hebt, en je toch nog steeds alcohol drinkt en je ook gains/progressie wilt maken met je sport lijkt me helemaal te stoppen met alcohol geen pre maar een must! Dus trek de stouten schoenen aan en regel dit met je huisarts om 100% te stoppen! Roken moet makkelijk zijn, daa rheb ik 0,0 hulpmiddelen voor gebruikt.

Succes

Dat je met een leveraandoening uberhaupt nog drinkt vind ik al onbegrijpelijk.

Maar goed, succes ermee.

@sabito

wtf, stoppen met roken makkelijk? :p
Ik ben ook eens 2 maanden gestopt, maar miste het toch te erg op feestjes enzo..

Stoppen met joints daarentegen vond ik easy peasy. Granted, ik deed dit wel maar enkele keren per week, maar toch. Zou mn hele leven zonder kunnen.

Ja drinken moet ook veel minder.

En ja ik heb een leveraandoening, ik sla teveel ijzer op dus moet iedere 8 weken 0,5L bloed laten aftappen wat ook niet training bevorderend werkt....

En ja ik ben me er ook bewust van dat drinken slecht is voor me. Maar ik ben nu eenmaal in Limburg erg Bourgondisch opgegroeid, dus bier drinken zit er standaard nogal in. Daarbij komt ook nog eens dat ik wijnliefhebber ben.

Gaat er mij om dat ik vaak teveel drink. Niet drinken vind ik persoonlijk net wat overdreven. Lekkere biefstuk met een goed glas rode wijn smaakt dan nog net wat beter. Alleen is het nu dus zaak om ervoor te zorgen dat ik het ook bij 1 a 2 glazen houdt als ik drink en er niet 9 of 10 van maak.

I'll keep you posted!

Ja drinken moet ook veel minder.

En ja ik heb een leveraandoening, ik sla teveel ijzer op dus moet iedere 8 weken 0,5L bloed laten aftappen wat ook niet training bevorderend werkt....

En ja ik ben me er ook bewust van dat drinken slecht is voor me. Maar ik ben nu eenmaal in Limburg erg Bourgondisch opgegroeid, dus bier drinken zit er standaard nogal in. Daarbij komt ook nog eens dat ik wijnliefhebber ben.

Gaat er mij om dat ik vaak teveel drink. Niet drinken vind ik persoonlijk net wat overdreven. Lekkere biefstuk met een goed glas rode wijn smaakt dan nog net wat beter. Alleen is het nu dus zaak om ervoor te zorgen dat ik het ook bij 1 a 2 glazen houdt als ik drink en er niet 9 of 10 van maak.

I'll keep you posted!

Als je het bij 2 glazen kunt houden is er weinig aan de hand idd, maar aan je verhalen te horen kun je het niet laten, en dat is een teken van alcoholisme, en daar moet je mee geholpen worden, vooral met een leveraandoening kun j ebter helemaal geen alcohol nuttigen.

Ho ho alcoholisme is wel een beetje overdreven hoor ;)

Volgens onderzoek ben je al alcoholist als je meer dan de voorgeschreven 3 glazen per dag drink of dus meer als 21 per week.

Nou ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik denk dat dan zo'n beetje iedere Limburger die graag op stap gaat een alcoholist is.

Maar goed. Geef ook zelf aan dat ik vind dat ik minder moet drinken. En dat gaat ook best goed. Dinsdag bij de BBQ (was verplaatst) een biertje of 4-5 gedronken en woensdag en gisteren helemaal niks gedronken. Al hadden we gisteren mosselen thuis en dan sla ik normaal een glaasje witte wijn niet over.

Met roken heb ik eigenlijk de minste problemen. Dat komt ook doordat ik nog niet echt in moeilijke situaties ben gekomen en omdat veel mensen waar ik nu mee omgaan ook niet roken. Als ik nog eens ga stappen met wat andere vrienden dan wordt het wel erg moeilijk denk ik, want dan is meestal het hek van de dam.... :p

We gaan gewoon lekker verder. Qua conditie merk ik nog niet zo heel veel. Slaap wel wat beter en sta wat uitgeruster op. Ben nu wel bezig met wat meer cardio om mijn conditie wat op te krikken en mijn longen weer wat op niveau te brengen.

Laatst had mijn vriendin een longfunctie bij me gedaan en dat zag er eigenlijk nog erg goed uit, bovengemiddelde longinhoud etc. Ook een tijd terug bij en keel, neus en oren arts te horen gekregen dat ze eigenlijk niet kon zien dat ik rookte.

Dat zette me dus ook aan het denken dat ik nu echt moet stoppen. Schade is zover bekend nog vrij beperkt, dus een goede reden om te stoppen voordat ik er wel echt last van krijg (COPD en shit). Moet er niet aan denken....

Ciao Bertone.

Ho ho alcoholisme is wel een beetje overdreven hoor ;)

Volgens onderzoek ben je al alcoholist als je meer dan de voorgeschreven 3 glazen per dag drink of dus meer als 21 per week.

Dus als je 2-3 glazen per dag drinkt, dan ben je gezond bezig (hart- en bloedvaten en wat is het allemaal?), maar als je 1 glas meer drinkt, ben je een alcoholist? :rolleyes:

Strong logic, science. :roflol:

Dan ken ik idd héél veel alcoholisten.

alcoholist ben je al je 's ochtends bier nodig hebt om de dag door te komen

Dat bedoel ik, ik zie mezelf dus echt niet als alcoholist, het moet enkel wat minder. Voor mij geld echt drink met mate.

Als ik drink dan drink ik ook nooit voor 4 of 5 uur. En paar dagen zonder drinken kan ook.

Zo weer een paar dagen verder.

Kleine misstap gemaakt.... Heb zaterdagavond 2 peuken gerookt. Slecht van me, I know, maar ook weer een tussenpunt wat me duidelijk maakte dat ik er niks aan heb behalve weer wat gekuchel en een slechte adem.

Met drinken gaat het eigenlijk goed. Probeer nu een stuk gematigder te drinken en sla steeds vaker dagen over.

Vanavond weer een extra half uurtje op de crosstrainer als straf voor de sigaretten (ik haat cardio). Maar eerst vanmiddag even gewoon trainen.

Terug
Naar boven