XXL Nutrition

stoppen met trainen

Sergeant

Advanced Bodybuilder
Waardering
60
Lengte
1m76
Massa
86kg
Vetpercentage
14%
Beetje rare vraag die ik nu stel, maar hou zou ik het beste af kunnen bouwen als ik wil stoppen met trainen?

Ik heb een nieuwe baan gekregen en heb nog maar amper tijd om te trainen icm werktijden vrouwtje en kleine thuis?

Voeding is ook moeilijk vaak bij mn job en trainen schiet er gwn bij in.

Nu wil ik gaan stoppen maar wil geen fatty worden en niet dat ik uitzak het liefst wil k wat massa blijven houden. Gwn thuis wat pull ups push ups ed en hoog eiwitten eten.?

Op onderhoud eten.

Kan je echt nergens tijd vrijmaken? Koop een barbell en gewichten en doe korte trainingen van 30 minuutjes met 1 oefening. Een sessie deadlifts, clean & press, pullups,...

Kan je echt nergens tijd vrijmaken? Koop een barbell en gewichten en doe korte trainingen van 30 minuutjes met 1 oefening. Een sessie deadlifts, clean & press, pullups,...
Lijkt mij toch wel.
maar het zou kunnen, dat een mens totaal geen vrij tijd meer heb :eek::o

Ik kan wel begrijpen dat als je werkt van 7:00 tot 17:00 uur en dan gaat eten en savonds kinderen hebt tot uurtje of 7/8 (ligt aan leeftijd), je dan niet de tijd die je eindelijk samen met je vrouw bent, wilt besteden aan training.
Al denk ik vast wel dat er een moment is waarop zij ook wat anders gaat doen.

Alleen is het wel even puzzelen met een schema, aangezien dit dan niet echt voorspelbaar is.

even investeren in een powercage ofzo?

• Topic Starter Topic Starter
Kijk mn meisje werkt aantal avonden en dan ben k thuis voor de kleine. En als ik elke x maar net een dag of max 2x kan trainen en vanwege mn job amper een fatsoenlijk voedingspatroon kan hanteren, zakt mn motivatie ook in mn schoenen.

Plus de paar avonden dat wd samen kunnne zijn, wil ik ook samen met mijn meisje zijn.

Heb altijd fanatiek getraind en totaal 25kg gegaind maar als het zo moet heb ik er weinig zin in helaas.

Inderdaad gewoon stoppen lekker rustig aan minderen dan bouw je vanzelf af

zonde om te stoppen maar het blijft je eigen keuze

Ga lekker thuis medleys trainen. FB binnen een kwartier klaar.

En als je niet echt traint hoef je ook niet persee hoog (2 g / kg) in eiwit te gaan zitten.

Maar wat pushups en pullups en af en toe iets cardio-achtigs en een beetje op je gewicht letten en je wordt echt geen fatty. (zelfs zonder pullups, pushups en cardio overigens, maar met is beter)

Kijk mn meisje werkt aantal avonden en dan ben k thuis voor de kleine. En als ik elke x maar net een dag of max 2x kan trainen en vanwege mn job amper een fatsoenlijk voedingspatroon kan hanteren, zakt mn motivatie ook in mn schoenen.

Plus de paar avonden dat wd samen kunnne zijn, wil ik ook samen met mijn meisje zijn.

Heb altijd fanatiek getraind en totaal 25kg gegaind maar als het zo moet heb ik er weinig zin in helaas.

Of je koopt wat spullen om thuis te trainen. Ligt de kleine te slapen, dan kun jij trainen.

Op zich snap ik heel goed wat je bedoeld. Ik ben ook van baan gewisseld. Lange dagen en vaak oproepbaar bij problemen. Ook avonden en nachten en weekenden. Heel onregelmatig soms en soms kom je dan nergens aan toe. Mijn man werkt ook lange dagen waardoor we elkaar ook alleen maar in de avond zien.
Kijk eens een tijdje aan hoe het gaat. Met je baan.. misschien valt er wat te combineren met een gym vlakbij? of anders tijdens de lunch lopen. Dat soort dingen.
Ik dacht eerst ook ik ga het niet redden. Maar toch train ik nu 3 x per week. Ik ga overstappen naar een gym vlakbij mijn werk. Zodat ik eventueel tussendoor van mijn werk een half uurtje tot een uurtje kan pakken. Moet ik in de avond werken dan pak ik ergens een uurtje tussendoor.

In de avond zou je nog eraan kunnen denken als de kleine slaapt en al wat ouder is om lekker wat te gaan wandelen. Zo doen wij vaak na het eten even een avondwandelingetje. Al is het maar een half uurtje.

Wat ik bedoel is kijk het aan. Ik heb een tijd lang maar 1 a 2 x getraind en had een DB set thuis en deed gewoon mijn biceps/triceps/borst thuis. en dan 1 a 2 x gym een uurtje.

In ieder geval succes met je nieuwe baan en uiteraard met het vinden van een oplossing die voor jou werkt. :)

Dus je neemt/hebt helemaal geen tijd voor jezelf? Pas daarmee op, dat kan je gaan opbreken. Of je die tijd nu invult met trainen of met wat anders heb ik het even niet over.

Dus je neemt/hebt helemaal geen tijd voor jezelf? Pas daarmee op, dat kan je gaan opbreken. Of je die tijd nu invult met trainen of met wat anders heb ik het even niet over.

Het is gewoon een slap excuus, voor trainen maak je tijd in plaats van op de bank te springen na je werk , eigen motivatie is belangrijk ,maar ik kan mij echt niet voorstellen dat er geen tijd is voor een uurtje per dag kwalitatief knallen.

Dat betreft voeding vind ik ook pure onzin , je kan die ochtend / avond klaar maken en op tijden eten wanneer het je toelaat.

Als je gewoon op onderhoud eet zal je iig niet dik worden.
Je zou ook juist teveel kunnen gaan eten, dan na 3 maanden is je motivatie weer terug.

desnoods een trx voor thuis, maar liever 2uur fullbody in de week.

• Topic Starter Topic Starter

Ik neem tijd voor mezelf, op de avonden dat mn meisje werkt.
Ik werk inde petro chemie, las inspectie. Veel onregelmatige dienste , pas naar huis als t werk klaar is. Vaak geen pauze of tijd om überhaupt ff wa te eten. Dag avond nachtdiensten, door elkaar vaak.

Misschien dat ik even een break neem en dan over een half jaar opeens weer super zin heb, of alles wat stabieler is.

Als ik nu kan kiezen om te trainen of netto veel knaken te verdienen weet ik het wel.. en ja savonds ben k dan graag bij mn meisje omdat we elkaar al weinig zien.

Ik denk dat ik gewoon wa bw oefeningen ga doen thuis, op voeding letten en iets meer eiwitten dan normaal nemen. Wel minder als tijdens trainen.

Hoi,

ik heb vroeger ook 6 keer in de week getraind, toen een tijd 3 keer per week.

nu doe ik 2 keer in de week fullb thuis trainen , dan zijn de kinderen onder en ik op zolder een uurtje en een kwartier op maandag en donderdag.

Is lastig als je weinig tijd hebt, dan is de optie thuis materiaal aanschaffen en trainen bijna de enigste optie.

succes ermee.

Terug
Naar boven