XXL Nutrition

Stretch marks aarghhh

• Topic Starter Topic Starter
Stretchmarks, signs of progress!

Bedenk maar zo, liever stretchmarks door groot te worden ipv van stretchmarks te krijgen van dikheid. Heb stretch marks van zowel mijn vroegere dikheid en nu van trainen.

I don't give a shit, no one gives a shit. (praat hier over mijn marks)

Ja allright maar ik zit nu bijvoorbeeld op 75 kilo en wou eigenlijk heel graag boven de 85 wegen aankomende zomer met een lager vetpercentage, maar ben bang dat dat er niet in zit, omdat ik zo mijn stretch marks alleen maar vererger..

Ik woog namelijk in december ongeveer 71 en ben toen naar 76 gegaan na een maandje met weight gainer, had toen een goed gevoel en wist zeker dat 80 makkelijk haalbaar is en eigenlijk het liefst 85 maarja, mijn stretch marks zijn tijdens deze periode best verergerd, dus ik zit hier maar mee ''vast''.

Ze verpesten letterlijk mijn hele progressie. Als ik geen stretch marks zou hebben gehad zou ik makkelijk nu op de dag al 85 zijn geweest en werken aan mijn fysiek en vetpercentage. Maar nu ben ik dus gelimiteerd en dat voelt klote..

---------- Post toegevoegd Tue 7 Feb 2012 om 20:35 ----------

Ook voel ik me genaaid vanwege mijn genen, ik weeg slechts 75 en zit onder de stretch marks, terwijl bodybuilders al rond de 120 wegen en ze hebben vrijwel niks. Das gewoon fokt op, een bodybuilder heeft 3 keer zo grotere armen als mij en toch ben ik degene die er helemaal onder zit -.-

feelsbadman.jpg

Littekens maken de man! Mijn pa zei vroeger toen ik mijn armen en nek had open gehaald aan prikkeldraad dat ik later maar gewoon moest zeggen dat ik ze had opgelopen door granaatscherven in 'de oorlog'. Niets om je voor te schamen.

Ik wil niet lullig doen, maar als ik het zoals jou had zou ik denk ik stoppen met trainen

Ik wil niet lullig doen, maar als ik het zoals jou had zou ik denk ik stoppen met trainen
Want?
Die dingen worden op den duur bijna wit, vervagen.. en dan ben je een iel ventje met nagenoeg onzichtbare strepen..

Liever een brede gozer met nagenoeg onzichtbare strepen..

Want?
Die dingen worden op den duur bijna wit, vervagen.. en dan ben je een iel ventje met nagenoeg onzichtbare strepen..

Liever een brede gozer met nagenoeg onzichtbare strepen..

Het ziet er natuurlijk prachtig uit die littekens

Herken me wel in je verhaal. Je voelt je idd erg gelimiteerd en je traint ook een stuk minder leuk wetende dat na een paar trainingen je meer stretch marks hebt.

Als je echt erg aan irriteert stop dn met trainen.. je doet er namelijk niks aan.

Heb t zelf een stuk erger dan jij, maar ben te eigenwijs om te stoppen.

Het is toch niet het einde van de wereld? 3/4 van het jaar kan de buitenwereld het niet eens zien!! Daar ga je toch niet voor stoppen met trainen? Kom op zeg.

Je trained om er beter uit te zien of om je zelf beter te voelen. daar gaan deze strepen niet aan bij dragen denk ik zo.

• Topic Starter Topic Starter
Herken me wel in je verhaal. Je voelt je idd erg gelimiteerd en je traint ook een stuk minder leuk wetende dat na een paar trainingen je meer stretch marks hebt.

Als je echt erg aan irriteert stop dn met trainen.. je doet er namelijk niks aan.

Heb t zelf een stuk erger dan jij, maar ben te eigenwijs om te stoppen.

Thanks voor je begrip.

Ik kan moeilijk stoppen met trainen, het is een passie en mijn lifestyle. In principe gaan de stretch marks wel ''weg'' naarmate van tijd, maarja heb zelf het gevoel dat dat te lang duurt en wil zeker wel een vriendin hebben voor die tijd.

Ik heb verreweg het beste lichaam van mn klas en de meisjes are mirin', maarja de stretch marks zitten mij behoorlijk dwars en schaadt mijn zelfvertrouwen behoorlijk op het moment dat ik er eventjes aan denk.

Ik moet zeggen dat cocoa butter wonderen verricht, je zag mijn foto van een half jaar terug, wnr mn stria knalrood is en wanneer ik er nu zelf naar kijk, lijken ze roze te zijn en sommige zelfs licht roze, alhoewel er nieuwe tussen zitten maar die zijn toch niet zo rood als op de foto van een half jaar terug toen ik nog geen gebruik maakte van cremes.

Nu wil ik niet vervelend zijn Veni, maar ook als je er niks aan doet gaat die roodheid of paarse kleur weg.
Is een proces dat vanzelf gaat en word uiteindelijk wit zoals bij jou nu waarschijnlijk ook het geval is.

Net als bij een grote wond, in het begin is er bloed, maar als dat bloed weg is blijft het litteken over.

Maak je niet te druk kerel, zie het als een soort beloning van je discipline op het gebied van trainen, hoe raar dat ook klinkt. Je laat het nu veel te veel naar je hoofd stijgen,
waardoor je juist onzeker wordt. Denk je dat een toekomstige vriendin je nu echt af gaat keuren op die paar streepjes?

Iedereen heeft wel iets aan z'n lichaam wat hem of haar niet aan staat, jij werkt tenminste aan een goed lichaam en bovendien kan het veel erger, denk eens aan mensen met operatieve littekens of iets dergelijks..

Verder gewoon normaal door blijven trainen, merk je dat er ergens strepen bijkomen dan eventueel iets rustiger trainen. Tevens kan een zonnebank ook helpen om de strepen minder op te laten vallen.

Thanks voor je begrip.

Ik kan moeilijk stoppen met trainen, het is een passie en mijn lifestyle. In principe gaan de stretch marks wel ''weg'' naarmate van tijd, maarja heb zelf het gevoel dat dat te lang duurt en wil zeker wel een vriendin hebben voor die tijd.

Ik heb verreweg het beste lichaam van mn klas en de meisjes are mirin', maarja de stretch marks zitten mij behoorlijk dwars en schaadt mijn zelfvertrouwen behoorlijk op het moment dat ik er eventjes aan denk. .

Een vriendin krijg je ook met striae, geloof me, want ik heb er meerdere gehd terwijl me striae zichtbaar is..Meeste wijfe zitten zelf onder ,, heupen, billen etc. Je moet je er toch een x overheen zetten & uiteindelijk doe je dt toch, dus wrm niet nu ipv van over 2 jaar ?

op striemen moet je zo trots zijn als een soldaat die trots is op zijn zuur verdiende strepen.
je hebt er keihard voor gewerkt! zie het als een beloning, zo hard gewerkt dat je je vel uitscheurt mooier kan niet....

Iedereen heeft wel iets aan z'n lichaam wat hem of haar niet aan staat, jij werkt tenminste aan een goed lichaam en bovendien kan het veel erger, denk eens aan mensen met operatieve littekens of iets dergelijks...

Zoals ik.. littekens van glas, pees operatie, beet van k9 hond tijden training & van een sleutel tijdens een ruzie. Maak je dus niet zo druk. Je maakt t vaak erger dn dat t is .

---------- Post toegevoegd Wed 8 Feb 2012 om 11:59 ----------

Verder gewoon normaal door blijven trainen, merk je dat er ergens strepen bijkomen dan eventueel iets rustiger trainen. .

Rustiger trainen helpt niet

Hoe bedoel je precies? Als je rustiger traint neem ik aan dat je minder snel groeit op korte termijn, stretch marks zijn vaak een teken van groei op korte termijn dus het lijkt mij dat het wel enigszins kan helpen, maar correct me if i'm wrong ;)

Zit zelf ook helemaal onder, maar je doet er toch niks aan. Als je dan later gaat groeien krijg je ze alsnog. En zoals eerder aangegeven hebben vrouwen dit ook heel vaak, billen/benen.

reacties over het feit dat hij trots moet zijn op zijn stretchmarks mogen achterwege blijven voor mij, meestal komen deze onozele uitspraken van personen met geen of weinig striae.

reacties over het feit dat hij trots moet zijn op zijn stretchmarks mogen achterwege blijven voor mij, meestal komen deze onozele uitspraken van personen met geen of weinig striae.

Klopt.

---------- Post toegevoegd Wed 8 Feb 2012 om 13:42 ----------

Hoe bedoel je precies? Als je rustiger traint neem ik aan dat je minder snel groeit op korte termijn, stretch marks zijn vaak een teken van groei op korte termijn dus het lijkt mij dat het wel enigszins kan helpen, maar correct me if i'm wrong ;)

In theorie wel, maar in de praktijk zit t wel wat ingewikkelder, ben zelf ook op een gegeven moment maar 2x gaan trainen en heb er nog steeds een stuk meer striae bijgekregen.. heb t op me borst, rug, lies, binnenkant armen & begin t ook aan de buitenkant vn mn armen te krijgen... Rustiger trainen hielp bij dus geen ene moer.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven