XXL Nutrition

Stretch marks aarghhh

Klopt.

---------- Post toegevoegd Wed 8 Feb 2012 om 13:42 ----------

In theorie wel, maar in de praktijk zit t wel wat ingewikkelder, ben zelf ook op een gegeven moment maar 2x gaan trainen en heb er nog steeds een stuk meer striae bijgekregen.. heb t op me borst, rug, lies, binnenkant armen & begin t ook aan de buitenkant vn mn armen te krijgen... Rustiger trainen hielp bij dus geen ene moer.

Nee inderdaad, bij mij word het gewoon altijd erger. Heel me oksels zitten vol, krijg het op me schouders nu, en ook op mn onderarmen. Benen/lies had ik nog van het groeien in de lengte. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Nu wil ik niet vervelend zijn Veni, maar ook als je er niks aan doet gaat die roodheid of paarse kleur weg.
Is een proces dat vanzelf gaat en word uiteindelijk wit zoals bij jou nu waarschijnlijk ook het geval is.

Net als bij een grote wond, in het begin is er bloed, maar als dat bloed weg is blijft het litteken over.

Dat begrijp ik wel, maar alsnog zorgen bepaalde cremes, o.a dus cocoa butter ervoor dat de elastisiteit van je huid word verhoogd, waardoor het de kans dat je nog meer krijgt eigenlijk verlaagd, of ze zullen in een kleinere en minder rode mate voorkomen.

Ook lees ik op internet dat het ong 5 tot 10 jaar duurt voordat ze 'onzichtbaar' zijn, met cocoa butter versnel je dit process eigenlijk, ik merk nu al een behoorlijk verschil en ik gebruik cocoa butter pas 4 maanden.

---------- Post toegevoegd Wed 8 Feb 2012 om 17:09 ----------

Ook heb ik een paar minder erge stretch marks op mijn rechter zijde, zoals je in mijn album kunt zien en wnr ik er nu naar kijk is de kleur, zeer licht roze tot roze, alhoewel wanneer ik in een bepaalde omgeving sta en het dan bekijk, ze toch iets roder achten.

---------- Post toegevoegd Wed 8 Feb 2012 om 17:13 ----------

Maak je niet te druk kerel, zie het als een soort beloning van je discipline op het gebied van trainen, hoe raar dat ook klinkt. Je laat het nu veel te veel naar je hoofd stijgen,
waardoor je juist onzeker wordt. Denk je dat een toekomstige vriendin je nu echt af gaat keuren op die paar streepjes?

Iedereen heeft wel iets aan z'n lichaam wat hem of haar niet aan staat, jij werkt tenminste aan een goed lichaam en bovendien kan het veel erger, denk eens aan mensen met operatieve littekens of iets dergelijks..

Verder gewoon normaal door blijven trainen, merk je dat er ergens strepen bijkomen dan eventueel iets rustiger trainen. Tevens kan een zonnebank ook helpen om de strepen minder op te laten vallen.

In principe was dat hele 'vriendin gebeure' niet een valkuil voor mij. Integendeel ik had vóór de zomer ongelooflijk veel zelfvertrouwen en de marks boeide mij totaal niet.

In de zomervakantie is mijn zelfvertrouwen dus geschaad. Ik was in een buitenbad met mijn nichtjes en die hadden er wat opmerkingen over en ik zag ook wat mensen ernaar kijken en sinsdien is het eigenlijk niet goed gekomen met mijn zelfvertrouwen.. ik ben me er steeds meer van bewust geworden.

En ik wil gewoon heel graag weer terug naar de oude ik, vol zelfvertrouwen en vooral schijt aan de stretch marks.. was ik maar nooit naar dat zwembad gegaan ><

Laatst bewerkt:
Dat begrijp ik wel, maar alsnog zorgen bepaalde cremes, o.a dus cocoa butter ervoor dat de elastisiteit van je huid word verhoogd, waardoor het de kans dat je nog meer krijgt eigenlijk verlaagd, of ze zullen in een kleinere en minder rode mate voorkomen.

Ook lees ik op internet dat het ong 5 tot 10 jaar duurt voordat ze 'onzichtbaar' zijn, met cocoa butter versnel je dit process eigenlijk, ik merk nu al een behoorlijk verschil en ik gebruik cocoa butter pas 4 maanden.

Cocaobutter is erg goed idd, tip meng het met olie die de diepste huidlagen bereiken, zo word de cocaobutter ook dieper in de huid geduwd!
Hoor over sheabutter meer goede verhalen, maar cocaobutter is ook goed spul.

Blijft een smeersel, wil je echte resultaten moet je je verdiepen in peelings als TCA, lactic acid, glycolic en een skinroller met naaldlengte van 1.5mm++

Cocaobutter is erg goed idd, tip meng het met olie die de diepste huidlagen bereiken, zo word de cocaobutter ook dieper in de huid geduwd!
Hoor over sheabutter meer goede verhalen, maar cocaobutter is ook goed spul.

Blijft een smeersel, wil je echte resultaten moet je je verdiepen in peelings als TCA, lactic acid, glycolic en een skinroller met naaldlengte van 1.5mm++

Ja dat heb ik onlangs gezien, maar ik vond het eruit zien als een martel instrument

Heb het ook, loopt van zijkant schouder via oksels naar bovenkant borst. HEEEL VEEL. En ze grenzen ook bijna aan elkaar waardoor het lijkt of er 30 cm lange straie over schouder en borst loopt en eromheen heel veel kleinere. Wil het best laten zien maar hoe upload je hier foto's???

Smeer er vasaline op maar helpt denk ik niet. Is gewoon ff iets dat ik doe zodat het lijkt of ik het verzorg (wetend dat er niks aan te doen is). Heb er afgelopen week weer een paar bij, maar krijg ze nu gelukkig nog dichter bij me oksels waardoor je het alleen ziet als ik me arm optil.

Zit er ook soms mee maar met vlagen, zoals nu dan denk ik er weer ff aan, maar train nog steeds keihard.

onzeker door stretchmarks? /care ik heb ze ook bij me schouder/oksel (zelfde als jij)
als je buff bent word je sowieso aangekeken, dus neit dat ze daar naar kijken.
ze worden vanzelf minder.

Heb het ook, loopt van zijkant schouder via oksels naar bovenkant borst. HEEEL VEEL. En ze grenzen ook bijna aan elkaar waardoor het lijkt of er 30 cm lange straie over schouder en borst loopt en eromheen heel veel kleinere. Wil het best laten zien maar hoe upload je hier foto's???

Smeer er vasaline op maar helpt denk ik niet. Is gewoon ff iets dat ik doe zodat het lijkt of ik het verzorg (wetend dat er niks aan te doen is). Heb er afgelopen week weer een paar bij, maar krijg ze nu gelukkig nog dichter bij me oksels waardoor je het alleen ziet als ik me arm optil.

Zit er ook soms mee maar met vlagen, zoals nu dan denk ik er weer ff aan, maar train nog steeds keihard.

Ik heb mijn fotos staan op photobucket.com, heb daar een acc. En vervolgens die link in een reactie plaatsen.

Ik zou je aanraden om cocoa butter + vitamine E te halen zit in een bruin achtige tube, kan je op veel plekken halen, ik haal het zelf bij kruidvat en doe er ruim 2 maanden mee. Het kost me maar 5 euro ofso.

Als je je foto's op de een of andere manier heb weten te uploaden zou ik ze graag willen zien.

thanks voor reactie btw :thumbs:

arganolie zou ook helpen best wel duur en niet overal te vinden en je hebt 2versies voor cosmetica en voor in de keken, en trouwens die van jouw vallen nog goed mee, maat van me had het van zen schouder over heel zen bicep die komt uit Iraq toen ik het eerst zag dacht ik dat hij zware oorlog had meegemaakt :D

Ja want oorlog zorgt voor striae.

Ik wil maar zeggen dat een litteken en striae uiterlijk verschillend zijn

Thanks voor jullie reacties allemaal!

Ik heb besloten om vanaf volgende week God-mode te gaan,
ben van plan om minstens 10 kilo aan te komen in de aankomende 3-4 maanden.

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn progressie en uiteraard mijn stretch marks!

Achteraf, heb ik toch schijt aan die marks, ik wil gewoon big worden, I dont give a **** anymore!

Je moest blijkbaar even wakker worden? Mijn traps (nog meer in het zicht dus) zitten ook helemaal onder. Ik heb wel eens gehoord dat emu olie werkt. Heb het zelf nog nooit geprobeerd.. vroeger stoorde ik me er wel aan, maar mij interreseerd het me niet zoveel. Het is niet mooi, maar voor zo ver ik weet is er ook vrij weinig aan te doen, dus leer er maar mee leven alvast.

Ik heb het al 5 jaar ongeveer. Te snel gegroeit. :)

Je moet het wel lange tijd gebruiken voor het echt de structuur van de huid verandert. Ik adviseer meestal minimaal een jaar te gebruiken om te zien of het effect heeft. Overigens zou het ook helpen tegen rimpels (veroudering van huid door zonneschade) en acne.

Probeer eens Bio Oil. Ik had altijd paarse striemen op mijn buik, omdat ik in mijn pubertijd erg was aangekomen. Na een tijd Bio Oil gebruikt te hebben is de paarse kleur verdwenen.

Probeer eens Bio Oil. Ik had altijd paarse striemen op mijn buik, omdat ik in mijn pubertijd erg was aangekomen. Na een tijd Bio Oil gebruikt te hebben is de paarse kleur verdwenen.

Verdwijnt die paarse kleur sowieso niet vanzelf, van paars naar rood en steeds lichter van kleur (bij vetverlies).

Heb het ook op mn arm en benen, paarse gaat na verloop van tijd wel weg. Wordt ook door de zon straks iets minder.

Heeft iemand ervaring met tattoos en striae ? Ik heb namelijk een 3/4 sleeve en ben bang dat mn tattoo gaat scheuren als ik 500mg test erin knal

Heeft iemand ervaring met tattoos en striae ? Ik heb namelijk een 3/4 sleeve en ben bang dat mn tattoo gaat scheuren als ik 500mg test erin knal

Ja ik, mijn tattoolijnen zijn verpest door striae:( ineens een hoekje ipv strakke lijn etc maarja, niks aan te doen

M'n schouders / armen zitten er ook vol mee.
Ik ga 'dr maandag mee naar de huisarts. Laat wel weten wat ik voorgeschreven krijg.

Terug
Naar boven