XXL Nutrition

Stronglifts vs Grow stronger method (elliott hulse)

geertdv

Dutch Bodybuilder
Waardering
236
Lengte
1m96
Massa
93kg
Vetpercentage
18%
Ik wil gaan beginnen met Stronglifts, train alleen nu 4 jaar en zou graag wat extra oefeningen erbij willen, zodoende kwam ik bij de grow stronger method van elliott hulse. Hierbij heb je in principe gewoon 5x5 stronglifts + (weighted chinups) en weighted dips.

Stronglifts:
A: Squat, Benchpress, Barbell row.
B: Squat, Overhead press, Deadlift.

Grow stronger:
A: Squat, Benchpress, Chinups
B: Squat, Overheadpress, Deadlift, Dips
C: Squat, Benchpress, Barbell rows.

In beide gevallen gewoon 50% van 5 rep max en 2.5kg elke week verhogen (deadlift 5kg)

Is de versie van Elliott goed denken jullie?

Niks nieuws onder de zon. Prima. Zou ook een oefening toevoegen die iets voor de achterkant schouders en specifiek hamstrings en/ of heup aanpakt.

• Topic Starter Topic Starter
Why not. Jouw feestje. Zolang je het schema zoals in de beginpost maar als richtlijn blijft zien en daar de focus op blijft leggen. Oefeningen als b.v. rear laterals/ facepulls/ ghr/ kuiten gewoon doen om smerig af te pompen.

'Smerig' :') haha. Thanks anyway, zelfde reprange van 5x5 dan aanhouden of 3x6-8 oid?

'Smerig' :') haha. Thanks anyway, zelfde reprange van 5x5 dan aanhouden of 3x6-8 oid?
Wat hoger. Doe zelf tussen de 25-40 reps totaal voor dergelijke oefeningen en dan meestal per set verzwaren in gewicht (3x8/4x8/3x10/4x10 etc). Heb je een keer geen zin dan sla je deze oefeningen aan het einde van de training gewoon over, het is iets extra's.

Nog even een vraagje voor training 2 voor morgen! In het schema van Elliott staan 5x5 DL, bij Stronglifts is dit 1x5...
Wat raden jullie aan (vooral nu het gewicht nog zo laag is)?

Nog even een vraagje voor training 2 voor morgen! In het schema van Elliott staan 5x5 DL, bij Stronglifts is dit 1x5...
Wat raden jullie aan (vooral nu het gewicht nog zo laag is)?
Zijn die 5x5 deadlifts ramped of straight sets?

In dat document van hem staat niets over ramped dus ik denk gewoon opwarmen naar werkgewicht en dan 5x5...

In dat document van hem staat niets over ramped dus ik denk gewoon opwarmen naar werkgewicht en dan 5x5...
Ja, de meningen zijn wat verdeeld merk ik vaak. Dan zou ik gewoon het schema aanhouden. Misschien staat er iets in het schema over wat de doen als je de 5x5 sets niet meer kunt maken?

Ja, de meningen zijn wat verdeeld merk ik vaak. Dan zou ik gewoon het schema aanhouden. Misschien staat er iets in het schema over wat de doen als je de 5x5 sets niet meer kunt maken?

Klopt dan moet je gaan werken met ranped sets, dat is het volgende deel van t programma!

Ik geef zelf liever de voorkeur aan ramped. Zeker deadlifts. De bedoeling kan echter zijn volume maken en de intensiteit (%1rm) nog niet te hoog laten worden. Zeker nu ik lees dat in de volgende fase wel ramped sets voorbij komen. Give it a shot!

Thanks kan van mij part een slotje op. :)

Ben erg benieuwd. Ga hier ook mee beginnen wanneer de oefeningen mogelijk zijn. Houd het voor nou nog maar bij SL 5x5.

Veel verschil zit er niet tussen. Ik doe zelf StrongLifts 5x5 met chinups en dips als toevoeging, bevalt prima. Elliots versie heeft iets meer nadruk op benchpress tov deadlift, ik vind de balancering van StrongLifts net iets beter, maar zou ook de dips en chinups niet willen missen. De oefeningen zijn verder precies hetzelfde. 5x5 deadliften na 5x5 squats is trouwens wel erg pittig als het zwaarder wordt

Terug
Naar boven