AndroidHealthClinic

Studiefinanciering: langer dan 4 jaar studeren = extra dokken

Bovendien zeg je hierboven al dat je 'lekker de financiële wereld in ga in het buitenland'. Denk je dat de nederlandse staat hier blij mee is?? Dit is ook 1 van de motivaties om meer inzet, in de vorm van geld, te vragen van mensen die hun opleiding niet af maken of er extreem lang over doen.

Kip-ei verhaal. Als je jezelf al zo'n slimmerik vind zou je dit toch wel eruit moeten kunnen halen? Over het laatste deel van je commentaar: denk je nou echt dat ze dit doen om het onderwijs te verbeteren? Really?

Ik heb de indruk dat je jezelf enigszins zielig vindt omdat je 2 opleidingen doet en nu 'dubbel' benadeeld wordt. Het is natuurlijk je eigen probleem dat je ooit bent begonnen met iets wat je blijkbaar niet binnen de maatschappelijk verantwoorde tijd gaat kunnen afmaken.
Als je 5 jaar bezig gaat zijn met een dubbele bachelor ben je klaarblijkelijk niet in staat geweest 2 opleidingen tegelijk te doen. Je had ze immers net zo goed na elkaar kunnen doen. Het scheelt een jaar maar wellicht dat je nog wat had kunnen rommelen met je (overlappende) minors, voor zover dit hoeft bij een dubbele bachelor opleiding.

Ik ben pas in het 3e jaar met de tweede studie begonnen, toen dit nog niet bekend was.

Het grappige is ook dat ik niemand in mijn directe omgeving op de universiteit, die serieus bezig is met zijn studie, hierover hoor klagen. Alleen maar de 'luie' studenten of de studenten met erg magere resultaten, die ik toch al bespottelijk vind. Ik ken een aantal mensen die twee bachelors met plezier doen en alleen maar 9s en 10en halen en zelfs nog extra vakken er bij doen, puur voor de lol. Zo kan het dus ook.

Dat kan inderdaad als je studies je leven zijn, ik heb daar niet zo veel mee :).

PS: Het lukt me waarschijnlijk om cum laude af te studeren voor econometrie + een uitwisseling met ivy league universiteit.

Dat is wel aan de maatschappij om te beslissen en jouw 'misschien' geeft al aan dat het je alleen te doen is om wat vrindjes die je straks een voorkeurspositie geven op wachtlijsten voor een behandeling.

Vorm je zoveel je wilt, maar betaal het maar fijn zelf als die studie er verder niet op is gericht om een maatschappelijke bijdrage te leveren.

Nee eigenlijk leek het me een fantastisch studie, maar ik vond het gewoon bijzonder makkelijk en niet uitdagend. Vandaar dat ik me begon te vervelen en iets anders wilde doen. Overigens ben ik wel serieus geinteresseerd in HC finance, alleen is er niet genoeg mee te verdienen denk ik.

Tegen de tijd dat ik de pensioengerechtigde leeftijd heb bereikt ben ik benieuwd of er uberhaupt nog wel een vorm van AOW voorziening is..
Het zal mij niets verbazen dat als wij bij de "oude knarren club" :D horen, oftewel de 65 jaar hebben bereikt, dat wij verplicht zijn om nog langer door te werken. Misschien wel tot onze 70ste.
Alsof we dan nog arbeidsproductief kunnen zijn... , je kost voor de werkgever meer dan dat je daadwerkelijk oplevert. :)

begin Isnogood's screenname steeds beter te begrijpen ;)

Goed, ik kom terug op mijn eerdere punt. Dit soort dubbele studie's (en het vervolgens niet binnen een acceptabele tijd afmaken) zou ik geen probleem mee hebben om niet meer door de belastingbetaler te laten betalen. Btw iemand die hier vroeg of hij na zijn HBO opleiding nog wel door kon gaan met een andere studie; hoogstwaarschijnlijk zal je dan het volledige wettige tarief (tussen de 7 duizend euro en 32 duizend als je geneesknde doet) voor de tijd dat je met je volgende bachelor bezig bent. Ik dacht dat ze die regeling voor schakelprogramma's nog wel enigszins hadden aangepast

Tegen de tijd dat ik de pensioengerechtigde leeftijd heb bereikt ben ik benieuwd of er uberhaupt nog wel een vorm van AOW voorziening is..

Nee en het geld van de pensioenfondsen is dan ook op.

---------- Post toegevoegd Sat 9 Jul 2011 om 13:48 ----------

Verder snap ik niet dat er überhaupt discussie over een ''langstudeerboete'' is terwijl HRA nog bestaat. :roflol:!!!!!!!!!!!!!

begin Isnogood's screenname steeds beter te begrijpen ;)

Goed, ik kom terug op mijn eerdere punt. Dit soort dubbele studie's (en het vervolgens niet binnen een acceptabele tijd afmaken) zou ik geen probleem mee hebben om niet meer door de belastingbetaler te laten betalen. Btw iemand die hier vroeg of hij na zijn HBO opleiding nog wel door kon gaan met een andere studie; hoogstwaarschijnlijk zal je dan het volledige wettige tarief (tussen de 7 duizend euro en 32 duizend als je geneesknde doet) voor de tijd dat je met je volgende bachelor bezig bent. Ik dacht dat ze die regeling voor schakelprogramma's nog wel enigszins hadden aangepast

Ik doe niet aan blaffen nee. Mijn nick is btw van een tekenfilm figuurtje! Hoe lievv is dat!?

Concentreer je gewoon op je studie, haal je diploma en ga werken man.

Dat puberale gedram over muffe studentenclubjes die er ook bijhoren altijd, beetje studievertraging geen probleem, bah. Je moet niet te lang in die tijd blijven hangen.

Concentreer je gewoon op je studie, haal je diploma en ga werken man.

Dat puberale gedram over muffe studentenclubjes die er ook bijhoren altijd, beetje studievertraging geen probleem, bah. Je moet niet te lang in die tijd blijven hangen.

Wordt anders nog steeds gewaardeerd door werkgevers als je wat meer gedaan hebt dan alleen in de collegebanken zitten.

Vind het gewoon een goede regel die goed na te leven is...
5 jaar over een studie is idd lang zat, kan veel studenten die de pet er naar gooien en volledig het spoor bijster raken.Studeren en zuipen kan samen gaan maar ik kan veel gevallen waar het gewoon op niets uitloopt en ze zelf niet meer weten wat te gaan doen.

mijn studie duurt zes jaar...
veel sneller dan dat gaat het niet worden hoor ;)

Wordt anders nog steeds gewaardeerd door werkgevers als je wat meer gedaan hebt dan alleen in de collegebanken zitten.

Wordt gewaardeerd idd, maar waarom precies is mij eigenlijk een raadsel terwijl ik toch zelf ook bij een AHC vereniging gezeten heb, dispuut, functies en de hele shit. Buiten sociale omgangsvormen leer je er echt geen kont. Een commissie die belangrijk zit te doen omdat ze een almanak in elkaar zetten een beetje acquisitie hebben gelopen is een karikatuur van zichzelf. Dat stelt geen ene poep voor in de echte wereld.
Het netwerk van een vereniging is wel wat waard, maar daar hoef je geen vertraging voor op te lopen.

20 uur per week werken in een studiegerelateerde functie, dat vind ik iets waar je wat mee kan als werkgever. En als student houd je er nog knaken aan over ook.

Gewoon werken en een stage naast je studie vind ik wel echt duidelijk meerwaarde hebben. Van de universiteit komen en dan alleen maar gestudeerd hebben is idd waardeloos. Wat dat betreft klopt het systeem dat nu gaat ontstaan ook niet.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Wordt gewaardeerd idd, maar waarom precies is mij eigenlijk een raadsel terwijl ik toch zelf ook bij een AHC vereniging gezeten heb, dispuut, functies en de hele shit. Buiten sociale omgangsvormen leer je er echt geen kont. Een commissie die belangrijk zit te doen omdat ze een almanak in elkaar zetten een beetje acquisitie hebben gelopen is een karikatuur van zichzelf. Dat stelt geen ene poep voor in de echte wereld.
Het netwerk van een vereniging is wel wat waard, maar daar hoef je geen vertraging voor op te lopen.

20 uur per week werken in een studiegerelateerde functie, dat vind ik iets waar je wat mee kan als werkgever. En als student houd je er nog knaken aan over ook.

Gewoon werken en een stage naast je studie vind ik wel echt duidelijk meerwaarde hebben. Van de universiteit komen en dan alleen maar gestudeerd hebben is idd waardeloos. Wat dat betreft klopt het systeem dat nu gaat ontstaan ook niet.

Wat inderdaad wordt gewaardeerd is dat je naast je studie in die zelfde sector een bijbaan hebt gehad. Mensen met werkervaring hebben ze altijd liever dan iemand zonder enige ervaring. Ik denk niet dat werkgevers er veel waarde aan hechten als iemand een studentenclubje heeft geleid. Denk eerder dat ze ermee lachen(tenzij het zulke paupers zijn die bij hetzelfde clubje hebben gezeten).

Zou niet te veel rekenen op Hoff blah blah blah ge-ouwehoer.

Voorbeeld:
Ehrm bepaald grenscontroles is in strijd. Toch zijn er grens controles.
koningin bestuursorgaan ? toch niet

Kan nog wel 10 voorbeelden aandragen.

****t up maar t komt. En wat men heeft aan mensen die niet kunnen studeren door deze maatregel, arbeiders duuuhhh.

Arbeiders leveren direct geld op voor de overheid.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zou niet te veel rekenen op Hoff blah blah blah ge-ouwehoer.

Voorbeeld:
Ehrm bepaald grenscontroles is in strijd. Toch zijn er grens controles.
koningin bestuursorgaan ? toch niet

Kan nog wel 10 voorbeelden aandragen.

****t up maar t komt. En wat men heeft aan mensen die niet kunnen studeren door deze maatregel, arbeiders duuuhhh.

Arbeiders leveren direct geld op voor de overheid.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dus je bent tegen?

Een prima regeling! Een jaar extra zou toch echt voldoende moeten zijn.

Een prima regeling! Een jaar extra zou toch echt voldoende moeten zijn.

dat jaar extra is ook niet waar ik over val. Zelfs de boete niet.

Ik heb grote problemen met de manier waarop verondersteld wordt hogere rendementen te kunnen behalen.

Alles is er op gericht om studenten die even achter lopen zo snel mogelijk van de opleiding te halen want die kosten geld....en dan?... dan heb je een 19/20 jarige met alleen middelbare school. Die zal toch weer aan een opleiding beginnen want wat moet hij anders?

In Nederland kun je makkelijk 7/8 jaar over je studie doen door lekker wat bestuursfuncties er bij te doen en EERDER in aanmerking komen voor een management traineeship bij Shell dan iemand die in 4 jaar en met gemiddeld een 8 is afgestudeerd. In Amerika ondenkbaar en DAAROM studeren ze daar sneller af.

Als werkgevers waarde hechten aan vormen van ervaring naast studeren dan moeten die integraal in de opleiding verwerkt worden, dus gewoon stages op universiteiten als verplicht onderdeel net als op HBO. Het idee dat daar wetenschappers worden opgeleid is sowieso al een halve eeuw achterhaald, wie de **** zit er nou te wachten op een bedrijfswetenschapper?

Ik had eens 2 franse uitwisselingsstudenten in de groep die op een franse private business school zaten; opleiding duurde 5 jaar, 3 jaar bachelor waarvan, half jaar verplicht in buitenland, half jaar managementstage in laatste jaar en daarna 2 jaar master met een verplichte afstudeerstage bij bedrijf. Haalden ze vakken niet, dan was er in de zomer verplichte bijles en werd de kennis er in gestampt. (koste ze dus een zomer en reken maar dat ze dan baalden! dus geen boete die over 5 jaar een keer moet worden afgelost en je kan uitsmeren over 20 jaar)

Dat zal in Nederland nooit kunnen helaas, verkeerde mentaliteit heerst hier.

Laatst bewerkt:
Minder studenten, meer gangsters!

Is stage dan niet verplicht op universiteiten? Heb ik wel gedaan hoor. Zelfs twee, maar dat was een eigen keuze, omdat je anders een half jaar zit te niksen als je een vak niet gehaald hebt.
Daar zouden ze wat aan moeten doen, betere doorstroming naar projecten ed!

Heb echt veel tijd verspild met vakken die in principe niet nodig waren om verder te gaan met mn studie, maar wel verplicht waren om aan een project te mogen beginnen. Het mag allemaal wat flexibeler.

Beetje oud topic bumpen :p sorry for that. Maar ik wou het hier even kwijt misschien dat iemand van hier er een beetje verstand van heeft. Ik wist dat ik er niet onderuit zou komen onder deze boete en dat ik vanaf volgend jaar dus die boete moest gaan betalen. 1 jaar vind ik niet zo erg, totdat ik de brief open van het studiegeld met de studie waar ik momenteel mee bezig ben voor volgend jaar..... Moet dus voor 2 jaar een boete betalen.

Ok ik ben hier behoorlijk van geschrokken en ik ben dus op onderzoek uitgegaan. Ik zal even mijn geschiedenis van opleidingen postten zodat jullie een beetje inzicht hebben.

Ik heb eerst van 2001 tot 2005 mijn MBO Bouwkunde diploma behaald (alle schulden zijn hier gewoon van weg omdat ik dit gehaald heb)

Nou wou ik in 2006 met een HBO opleiding verder namelijk:
Schooljaar 2006/2007 1 ste jaar Ergotherapie Had 2 vakken niet behaald voor mijn P maar dacht dat ik het wel zou redden dus door naar 2de jaar gegaan.
Schooljaar 2007/2008 2de jaar Ergotherapie 1 van de 2 toetsen niet behaald met een 5.4 :( dus moeten stoppen. Nu was het zo dat ik nog een kleine kans had voor een extra opdracht hier heb ik heel lang op moeten wachten wat achteraf toch niet het geval was. En heb ik me hals over kop voor de PABO ingeschreven (geen idee wat me bezielde, no offence)
Schooljaar 2008/2009 1 ste jaar PABO Nu komt het probleem, ik heb deze opleiding 7 dagen gevolgd en ik vond het zo verschrikkelijk dat ik meteen ben gestopt en op 21-09-2009 (heb hier bewijs van wil het zelfs inscannen als iemand het wil zien) heb ik verzoek ingediend voor uitschrijving.

Dit is dus voor de 30-9-2009 geweest dat ik me heb uitgeschreven. Helaas was toen volgens de wet bepaald dat als je je uitschrijft er een 2 maanden wachttijd bestond voorals je je zou bedenken dus officieel ben ik pas op 30-11-2009 uitgeschreven. Nu heb ik met de decaan van die school meteen IB stop gezet en OV kaart ingeleverd zodat ik dat jaar uiteindelijk niet kwijt zou zijn. Dus ik heb dat jaar ook geen studiefinanciering gekregen en ben uit ellende omdat ik niet wist wat ik wou worden gaan werken.

Na een jaar gewerkt wist ik zeker wat ik wou en ben ik dit gaan doen:
2010/2011 Fontys Sport & wellness 1 ste jaar
2011/2012 Fontys Sport & Wellness 2 de jaar

Ik ga volgend jaar naar het derde jaar en omdat ik dacht dat het jaar van 2008/2009 niet meetelde dat ik maar 1 jaar die boete hoefde te betalen wat ik nog niet zo een probleem vind.

Maar nu moet ik dus 2 jaar een boete van 5000 euro betalen voor waarbij ik dat jaar van 2008/2009 geen studiefinanciering heb ontvangen en ik 7 dagen op de opleiding heb gezeten en ik voor de 30 September mijn verzoek heb ingediend.

Ik ben bij IBgroep geweest en de school. De IB stuurt me naar de school en de school stuurt me naar de IB. Verder zegt de school dat ze er niets aan kunnen doen van die 2 maanden omdat het wachttijd is en dat in 2009 in de wet stond.

Nu is mijn vraag wat zijn mijn opties? Ben ik nu gewoon genaaid door de wet omdat toen 2 maanden wachttijd in de wet stonden? Dit kan toch niet meer normaal zijn of wel dan? Ik ben nu van plan een klachtbrief te laten opstellen door een advocaat die ik ken en deze naar beide instanties te sturen. Maar ik ben een beetje radeloos geworden misschien iemand anders een idee?

1 dag een opleiding gevolg hebben telt als 1 jaar, hoe bs dit ook is. Na je vijfde studiejaar -> boete.

Terug
Naar boven