AndroidHealthClinic

Stukjes uit m'n leven geplukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Thnx voor de goede adviezen,
Haat aan de trolls.

Ik weet dat ik een probleem geval ben... slechte jeugd.
Maar weet je, ik ben tenmiste eerlijk erover en ben geen psychopaat geworden.

Het zal met duwen en trekken komen maar ik hoop ergens mooi te raken in het leven.

Haat aan de trolls.

Het zal met duwen en trekken komen maar ik hoop ergens mooi te raken in het leven.
Je kunt wel steeds excuses zoeken, maar je kunt ook eens proberen er wat aan te gaan doen..

Haat aan de trolls.

Ah joh ken dr zoveel die een slechte jeugd gehad hebben, wat wel verder is gegaan dan alleen pesten.

Ah joh ken dr zoveel die een slechte jeugd gehad hebben, wat wel verder is gegaan dan alleen pesten.

pesten is niet het enige, tenmiste niet als je er met iemand kan over praten en iets kan aan doen. Maar zelfs al verbeterde ik mezelf leek het alsof ik nog altijd niet goed genoeg was.

Daarom dat ik zo gefreakt ben op bodybuilding.

Nu praat ik erover over het web omdat het lekker makkelijker is en ik m'n anonimiteit kan bewaren (min of meer).

Ik probeer er op dit moment wel degelijk iets aan te doen... Maar als ik het allemaal weer laat zitten in m'n hoofd ga ik er echt eens een keertje slecht vanaf komen.

(Ps: psychiater ben ik al geweest... mmmh weer lekkere pilletjes slikken).

Ik heb een goeie relatie en ik hoop dat m'n vriendin nooit moet weten wat voor een softie ik diep vanbinnen ben.

Thnx mama dat je er nooit voor me was en altijd op zakenreis moest zijn en altijd slecht gezind.
Grootvader die dacht dat echte mannen niet mochten huilen.
Grootmoeder die me oude kleren van m'n broer liet dragen.
Vader die een ****ing waardeloos figuur was die geen goed werk kon vinden en van relatie tot relatie sprong.
En leraars die liever de groep volgde.
En iedereen die niet in me geloofde.

Door jullie ben ik mad als hell,
en als ik ooit veel geld verdien door een talent dat ik heb ontwikkeld daar altijd maar alleen te moeten spelen en werken en leven.

Wel
jullie, jullie krijgen geen credits ervoor.

zoals ik al zei: een hoop zelfmedelijden + de schuld elders leggen en bij alle anderen enkel maar negatieve dingen zien.
Wordt volwassen en neem verantwoordelijkheid voor je eigen leven kerel;)

zoals ik al zei: een hoop zelfmedelijden + de schuld elders leggen en bij alle anderen enkel maar negatieve dingen zien.
Wordt volwassen en neem verantwoordelijkheid voor je eigen leven kerel;)

In feite heb je gelijk.. ja je hebt gelijk...
Min of meer...
Ergens...

Ik snap wel waar je heen wilt gaan, en waar iedereen me heen wilt sturen, maar de weg erheen is nogal vaag.

Ik ga nu werken aan mezelf uiterlijk en innerlijk; sociaal en intellectueel.
Op het tempo dat ik zelf bepaal, zonder schaden te doen aan m'n integriteit.

Min of meer...
Ergens...

Ik snap wel waar je heen wilt gaan, en waar iedereen me heen wilt sturen, maar de weg erheen is nogal vaag.

je komt over alsof je denkt dat je de grootste loser ter wereld bent.
Je bent nu al meer dan genoeg;) zelfacceptatie is de eerste stap naar zelfverbetering.
Als je jezelf nu als een loser ziet, gaat 10kg extra spiermassa niet helpen, gaat een diploma niet helpen,...
Het enige wat dat zal geven is de gedachte: ik ben een buffe loser met een diploma.

zowieso NOOIT iets externs laten bepalen wie/wat jij bent;)

je komt over alsof je denkt dat je de grootste loser ter wereld bent.
Je bent nu al meer dan genoeg;) zelfacceptatie is de eerste stap naar zelfverbetering.
Als je jezelf nu als een loser ziet, gaat 10kg extra spiermassa niet helpen, gaat een diploma niet helpen,...
Het enige wat dat zal geven is de gedachte: ik ben een buffe loser met een diploma.

zowieso NOOIT iets externs laten bepalen wie/wat jij bent;)

Thnx brah.
I'll try and take the advice.
Een vriend heeft me het boek "rules of the game" aangeraden, ben aan dag 1 bezig atm... ziet er wel goed uit.

6a00d834515b2069e2014e8755863a970d-500wi.jpg

Ik zie eigenlijk één centraal ''gevecht'' bij jou in jouw levensloop: vlijt vs. minderwaardigheid. Iets wat in jouw puberteit mis is gegaan waarschijnlijk, met name door jouw opvoeding, en ben je bij de minst gunstige uitkomst beland: steeds het gevoel te hebben tekort te schieten. Dit speelt door in de rest van jouw leven. Je zult dit knooppunt op moeten lossen man. Ik raad je met klem aan om met een psycholoog te praten. Dat gaat je echt ongelooflijk helpen.

Waardevol stukje comment.
Haters gonna hate. Die vindt je hier ook, die vindt je overal. De enige manier om dat naast je neer te kunnen leggen is om de mening van een ander minder belangrijk te leren vinden dan jouw eigen mening. Wat een ander vindt kun je meenemen in een overweging, maar net zo lief naast je neerleggen. Dat mag je, daar doe je niemand onrecht mee. Als je het niet doet: heb je jezelf te pakken.

Ook van hier uit een stukje herkenning. Vroeger althans. Hard werken, altijd je best doen, wil niet altijd het resultaat geven wat je zoekt.. Omdat je werkt op de verkeerde gebieden. Je hebt op sociaalvlak een probleem en probeert het op te lossen door een ander gebied te verbeteren ver voorbij je eigen grenzen.

Daarnaast is het gevoel 'nooit goed genoeg zijn', het meest misselijkmakende wat een ouder een kind kan meegeven. Ook daar herkenning. Je gaat jezelf voorbij lopen en dat blijf je doet totdat je zelf inziet dat JIJ goed bent om wie JIJ bent. Dikke middelvinger om allen die daar anders over denken. Je hebt dat (als ik het goed lees?) niet van huis uit meegekregen (me neigther) dus je zal het jezelf aan moeten leren.

Goed van je dat je het hier neer gepost heb. Dit is een mooi stukje om mee te nemen: leg het gezeik van de haters hier naast je neer. Filter de stukjes eruit waar je wel wat mee kan.

Ik ben tot in den treuren gepest vroeger, zo erg dat ik er verschrikkelijk onzeker van ben geworden in mijn pubertijd, met als gevolg dat ik groepen mensen echt een drama vond. ('Wat vinden ze van me?' )
Het heeft heel erg lang geduurd tot ik door had dat wat iemand anders van mij vindt, niets afdoet aan wie ik ben. Sterker nog: als ik tevreden ben met wie ik ben? Wie is een ander dan om daar afbreuk aan te willen doen? Het zegt wat over de andere persoon.

Ga eens alle heftige situaties na: is daar veel haat en ellende geweest omdat het probleem eigenlijk misschien bij de ander lag?
De snelste manier om jezelf beter te voelen is om een ander de grond in te stampen. Dan valt het niet zo meer op hoe je zelf tekort schiet. ;)

Ga het eens zo bekijken, dan zul je zien hoeveel mensen afbreuk doen op iemand anders omdat ze eigenlijk stront jaloers zijn. Op dit moment ervaar ik dat met mijn progressie in de sport.. De jaloerse blikken en afkeuring op mijn voeding/discipline zijn niet van de lucht. Des te meer commentaar ik krijg, des te beter ik mij voel. Blijkbaar doe ik iets goed, zo goed, waardoor zij zich onzeker beginnen te voelen ;-)

Daarnaast zul je moeten gaan werken aan je zelfbeeld, je bent het waard om gelukkig te zijn. Niemand kan jou gelukkig of succesvol maken: dat moet je zelf doen.

Succes!

Edit: heb alleen pagina 1 gelezen en ben toen gaan reageren.

---------- Post toegevoegd Fri 3 Feb 2012 om 15:29 ----------

Min of meer...
Ergens...

Nee, niet werken aan. 10 stappen terug doen, de kern van jezelf vinden, vandaar uit gaan leven.
Even alle rotgewoontes die andere erin geslagen hebben, kwijt zien te raken. Jezelf vinden, vertrouwen op wie je bent en van daaruit weer opbouwen. Geen aanvullende info gaan zoeken, eerst terug naar de basis.

Laatst bewerkt:
sorrie man na dit een beetje door gespit te hebben kan ik geen medelijden met je hebben, Ik ken meer mensen met een slecht verleden dan jou dan mensen met een beter. En ik snap dat iedereen uniqeu is enzo maar komop man kijk hoeveel oorlogen ect in de wereld zijn en al die kinderen daar hebben het een stuk erger dan jou.

Mocht je het echt zo moeilijk hebben ga naar een psychiater want zover ik het hier kan lezen heb je het echt niet slecht gehad.

child_soldier.jpg

Die mag klagen, jij niet.

Ik denk niet dat je een oorlog met dit kan vergelijken, het zijn namelijk 2 verschillende situaties... maar goed, wat jij wilt... en ik ken niet veel mensen in m'n buurt die het zo hard als mij hebben moeten verduren... t waren allemaal verwende rotkinderen.

T boeid geen fl**ker wie het t zwaarste heeft. Iedereen heeft zijn struggles en iedereen gaat daar anders mee om.

Wat wel boeit is dat je je shit straight moet krijgen en moet werken aan een positieve gedachtegang. Een goede gemoedsrust zorgt voor stabiliteit in je leven.

Het heeft dus geen nut om te denken aan dingen die je niet wil of mensen die je haat.
Denk aan dingen die je wel wil en aan mensen die je wel mag. Van hieruit kan je groeien.

Je zal dan ook merken dat je positiever wordt en hiermee dan dus ook meer positieve mensen aan zal trekken(aangezien positieve mensen geen zin hebben in negatief gezeik).
Zo zal je zien dat je zure leventje eigenlijk niet eens zo heel zuur is maar dat je er gewoon steeds zuur naar kijkt.
Open je mind.

Ik denk niet dat je een oorlog met dit kan vergelijken, het zijn namelijk 2 verschillende situaties... maar goed, wat jij wilt... en ik ken niet veel mensen in m'n buurt die het zo hard als mij hebben moeten verduren... t waren allemaal verwende rotkinderen.

Niet lulig bedoelt, maar waarschijnlijk is het tijd voor wat zelfreflectie

Waarschijnlijk ben je zelf een "verwende rotkind" want je hebt het echt niet moeilijk gehad, ieder huisje heeft wel zijn kruisje.
Loop eens naar binnen bij 1 van de 21309123 Internaten of jeugd gevangenissen die we in dit land hebben en vraag naar hun verhaal.
Geloof me dan lijkt jou leven wel op cinderella's story.

En nee ik probeer je niet af te kraken of iets maar ik vind niet dat jij het recht hebt om te klagen want in vergelijking met andere heb jij het nog wel makkelijk gehad.

T boeid geen fl**ker wie het t zwaarste heeft. Iedereen heeft zijn struggles en iedereen gaat daar anders mee om.

Wat wel boeit is dat je je shit straight moet krijgen en moet werken aan een positieve gedachtegang. Een goede gemoedsrust zorgt voor stabiliteit in je leven.

Het heeft dus geen nut om te denken aan dingen die je niet wil of mensen die je haat.
Denk aan dingen die je wel wil en aan mensen die je wel mag. Van hieruit kan je groeien.

100 punten.

je moet je recht op klagen niet verdedigen, hoe je het ook draait of keert verantwoordelijkheid is transitief;)
Als jouw ouders, grootouders, omgeving verantwoordelijk zijn voor jouw status, wie is er dan verantwoordelijk voor hun status?
Ik denk namelijk niet dat je moeder en vader erg gelukkig waren als de ene altijd slecht gezind was, en de andere van de ene relatie naar de andere sprong. Aan wie mogen zij de schuld geven?
Eerste stap is gewoon zelf inzien dat klagen geen zin heeft, ermee kappen, en verantwoordelijkheid nemen voor in welke situatie (emotioneel, financieel, maatschappelijk,...) je je bevindt;) Vervolgens van daaruit stappen ondernemen om de veranderingen die je wenst te doen plaatsvinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven