AndroidHealthClinic

Stukjes uit m'n leven geplukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
je moet je recht op klagen niet verdedigen, hoe je het ook draait of keert verantwoordelijkheid is transitief;)
Als jouw ouders, grootouders, omgeving verantwoordelijk zijn voor jouw status, wie is er dan verantwoordelijk voor hun status?
Ik denk namelijk niet dat je moeder en vader erg gelukkig waren als de ene altijd slecht gezind was, en de andere van de ene relatie naar de andere sprong. Aan wie mogen zij de schuld geven?
Eerste stap is gewoon zelf inzien dat klagen geen zin heeft, ermee kappen, en verantwoordelijkheid nemen voor in welke situatie (emotioneel, financieel, maatschappelijk,...) je je bevindt;) Vervolgens van daaruit stappen ondernemen om de veranderingen die je wenst te doen plaatsvinden.

Inderdaad en zoals ik al zei: niemand kan jou gelukkig maken, dat kan je alleen zelf. Terug naar de kern, de punten van jezelf uithalen waar je van weet dat ze goed zijn en vandaaruit opnieuw opbouwen.

Nooit iemand anders je laten vertellen dat je niet genoeg bent of niet goed bent. Als je er in gelooft en commentaar naast je neer kan leggen, kom je een heel eind. Vasthouden aan waar je naar toe wilt. Doelen zetten. Iemand zonder doel is een stuurloos en beinvloedbaar persoon. Daar raak je zelfvertrouwen mee kwijt, alles wat andere dan zeggen heeft dan waarde. Omdat je jouw eigen weg niet meer helder hebt.

Mijn onderschrift heb ik ook niet voor niets: She believed she could, so she did.
Op alle vlakken.

Inderdaad en zoals ik al zei: niemand kan jou gelukkig maken, dat kan je alleen zelf. Terug naar de kern, de punten van jezelf uithalen waar je van weet dat ze goed zijn en vandaaruit opnieuw opbouwen.

Nooit iemand anders je laten vertellen dat je niet genoeg bent of niet goed bent. Als je er in gelooft en commentaar naast je neer kan leggen, kom je een heel eind. Vasthouden aan waar je naar toe wilt. Doelen zetten. Iemand zonder doel is een stuurloos en beinvloedbaar persoon. Daar raak je zelfvertrouwen mee kwijt, alles wat andere dan zeggen heeft dan waarde. Omdat je jouw eigen weg niet meer helder hebt.

Mijn onderschrift heb ik ook niet voor niets: She believed she could, so she did.
Op alle vlakken.

ik mijn ook niet maar toch heb je me karma gegeven:mad:

Depressie is een negatieve spiraal die zichzelf in de hand werkt.

Zoek professionele hulp.

Vind je het gek dat iedereen je haat als je zo loopt te klagen, je bent gewoon depressief. Daar hebben andere mensen een hekel aan.

Als je je hierdoor zielig voelt, verander je sig.

Als je geaccepteerd wilt worden door andere, zul je eerst jezelf moeten accepteren.
Als ik zo je verhaal lees krijg ik het gevoel dat je je eigen niet goed voelt over jezelf en alleen maar opkijkt tegen anderen. Dit moet je veranderen !

Niemand is perfect, iedereen maakt fouten. Leef eens met de instelling:

Ik geef er geen **** om wat andere van me denken, maar doe gewoon wat ik leuk vindt en waar ik me goed bij voel en probeer mijn doelen te behalen.

Hierdoor zul je een stuk meer zelfrespect en zelfvertrouwen krijgen. Tevens krijg je met deze uitstraling ook een stuk meer respect van andere, aangezien ze dan zien dat je je eigen goed voelt. En zo niet, 'who gives a ****'.

Kortom: stop met deze zelfmedelijden en maak wat van je leven ;)

Je lijkt mij btw ook iemand die vrij zelfingenomen is. Als het zo is zou ik zeker ook daar iets proberen aan te doen.

Je lijkt mij btw ook iemand die vrij zelfingenomen is. Als het zo is zou ik zeker ook daar iets proberen aan te doen.
Nee, dat lijkt idd zo. Dat is gewoon een 'vreemde' manier om jezelf te beschermen. Je roept dat je schijt hebt, ondertussen voel je jezelf k*t.

Je weet dat je bepaalde dingen goed kan, daar ga je jezelf uit alle macht aan vasthouden.

Terwijl je in de basis onzeker bent met wie je bent.

Wat zien mensen?---> die voelt zich zeker met wat hij kan. Vervolgens wordt je als zelfingenomen bestempeld.

Terwijl het eigenlijk een manier van overleven is. Een houding aannemen ter zelfbescherming.

Maar goed, verbeter mij als ik fout zit.

Jezelf harder of sceptischer (is misschien een beter woord) opstellen, accepteren dat er maar weinig mensen zijn die het goed met je voor zullen hebben, wiens advies je aan kunt nemen of die de moeite waard zijn tijd en energie in te steken enz. Je moet een balans zien te vinden tussen mensen op een afstand houden en het om kunnen gaan met willekeurige mensen en je ook net genoeg openstellen om personen te kunnen ontdekken die misschien wel de moeite waard kunnen blijken. Da's niet zo makkelijk natuurlijk. In ieder geval je niet zo snel iets van mensen aantrekken zonder hiervoor hele goede gronden hebben. (Alleen van mensen die iets om je zullen geven dus, je afvragen of mensen je bij zouden staan als je het lange tijd moeilijk zou hebben bijvoorbeeld, dat antwoord is bijna altijd nee.)

Mensen zuigen, probeer dus een persoon te zijn waar JIJ terug op kunt vallen en zoek je geluk niet in andere mensen, dat zul je waarschijnlijk niet vinden.

Verder leer ik hoe ouder ik word steeds meer dat ook al lijken mensen van buiten alles mooi voor elkaar te hebben dat eigenlijk nooit zo is, "er is altijd wel wat".
Wat dat betreft is dit ook een mooi forum, in de kern natuurlijk "alpha as ****" maar als je dan wat rond gaat lezen vind je mooie verhalen, inzichten en intelligentie van mensen waar je het nooit achter had gezocht. Is leerzaam.
Je bent jong en je zit met een aantal dingen in de knoop, voor zover ik kan zien vrij typische adolescente dingen, en de kans is groot dat je de komende tien jaar "volwassen" wordt en met wat geluk mede juist hierdoor een sterk persoon zult worden.

• Topic Starter Topic Starter
Nee, dat lijkt idd zo. Dat is gewoon een 'vreemde' manier om jezelf te beschermen. Je roept dat je schijt hebt, ondertussen voel je jezelf k*t.

Je weet dat je bepaalde dingen goed kan, daar ga je jezelf uit alle macht aan vasthouden.

Terwijl je in de basis onzeker bent met wie je bent.

Wat zien mensen?---> die voelt zich zeker met wat hij kan. Vervolgens wordt je als zelfingenomen bestempeld.

Terwijl het eigenlijk een manier van overleven is. Een houding aannemen ter zelfbescherming.

Maar goed, verbeter mij als ik fout zit.

Nee je zit juist :(

Vind je het gek dat iedereen je haat als je zo loopt te klagen, je bent gewoon depressief. Daar hebben andere mensen een hekel aan.

Als je je hierdoor zielig voelt, verander je sig.

Klinkt makkelijk hoor:rolleyes: geef hem beter wat goede raad .
Als je in een depressie zit is het heel moeilijk om er uit te geraken ;)

Verder leer ik hoe ouder ik word steeds meer dat ook al lijken mensen van buiten alles mooi voor elkaar te hebben dat eigenlijk nooit zo is, "er is altijd wel wat".
Wat dat betreft is dit ook een mooi forum, in de kern natuurlijk "alpha as ****" maar als je dan wat rond gaat lezen vind je mooie verhalen, inzichten en intelligentie van mensen waar je het nooit achter had gezocht. Is leerzaam.
Je bent jong en je zit met een aantal dingen in de knoop, voor zover ik kan zien vrij typische adolescente dingen, en de kans is groot dat je de komende tien jaar "volwassen" wordt en met wat geluk mede juist hierdoor een sterk persoon zult worden.

Juist, als je wat jonger bent lijken andere het altijd (bijna altijd) prima voor elkaar te hebben.
Sinds ik zelf wat wereldwijzer aan het worden ben, zie ik steeds meer dingen om mij heen gebeuren waarvan ik denk: WTF? Ik ken meer mensen in relaties die vreemdgaan, dan relaties die lekker lopen, ik ken meer onzekere mensen met een 'zeker' voorkomen, dan daadwerkelijk zekere mensen, ik ken meer mensen die het doen over komen alsof ze het financieel goed voor elkaar hebben, dan mensen die dat ook daadwerkdelijk hebben. Iedereen heeft een masker. Ik vind dat bullshit. Maar ik snap het wel. Kijk maar naar DBB, we staan allemaal klaar om elkaar te (ver/be)-oordelen. Als je niet sterk in je schoenen staat zul je daar veel moeite mee hebben.

Het is een leerproces, jezelf vinden en echt zeker zijn met wie je bent.
Mensen die dat niet snappen, die vinden dat je 'jankt' en 'zeikt', hebben dit proces nooit doorlopen. Dikke kans dat ze bij die mensen behoren waar voor de buitenwereld alles perfect lijkt. ;) 'Omdat het zo hoort'
Lekker op je bek gaan en weer opstaan, even heel diep gaan en je echte zelf vinden!
Op 2 voeten staan en er ook echt STAAN, niet voor de show, maar omdat je daar echt staat zoals je bent. Dat zijn de meest mooie personen om om je heen te hebben. Dat zijn mijn meest waardevolle vrienden, vrienden die diep gegaan zijn. Vrienden die geen masker hebben, vrienden die geen oordelen meer hebben omdat ze zelf die diepte ook gezien hebben. Dat is hoe je wilt zijn en dat zijn de mensen die je om je heen wilt hebben. Je moet kieskeuriger worden mbt met wie je omgaat.Beter gezegd: wie je tot je leven toelaat.

Lekker cliche: maar het maakt je altijd sterker. Je moet er alleen zelf voor werken.

Dat dacht ik al. Het goede nieuws: alles laten vallen, even een tijdje terug trekken uit de mensenkring waar je nu in zit, (dan kan je het toneelstuk ook even loslaten), goede psych zoeken, jezelf een schop onder je kont geven:
Gaan.. Gun jezelf een prettig, stabiel en veilig gevoel.

slechte zaak dat mensen zo labiel en psychisch niet 100% toch door die keuring heen komen. Hoop dat je inmiddels een laffe plaatsing hebt en niet bij een actieve eenheid. Je lijkt me echt zo iemand die doordraaid en ze buddy in ze rug schiet. Beter wordt je burger en zoek je hulp

---------- Post toegevoegd Fri 3 Feb 2012 om 17:30 ----------

slechte zaak dat mensen zo labiel en psychisch niet 100% toch door die keuring heen komen. Hoop dat je inmiddels een laffe plaatsing hebt en niet bij een actieve eenheid. Je lijkt me echt zo iemand die doordraaid en ze buddy in ze rug schiet. Beter wordt je burger en zoek je hulp

ohja
apaat

ohja
apaat

deze post is een mooie test voor je nieuwe 'ik laat me niet meer vertellen wie/wat ik ben door anderen' mindset;)

ohja
apaat

Jou zouden ze een rode kaart moeten geven.

Jou zouden ze een rode kaart moeten geven.

Waarom? Omdat ik de waarheid vertel?

Mensen met dit soort psychische problemen moet ver vandaan blijven van werken met wapens. Niet mee eens?

Ik vertel het misschien hard, om hem een schop onder ze kont te geven.

Wens hem alle sterkte maar laten we eerlijk zijn labiel+vuurwapen= no go.

Mensen met dit soort psychische problemen moet ver vandaan blijven van werken met wapens. Niet mee eens?

Ik denk dat het voor jou heel labiel overkomt, maar dat je zelf gewoon niet inziet dat het redelijk 'normale' worstelingen zijn mbt het ouder worden.
Het enige wat bij hem een stempel drukt is dat hij het op dit moment nog wat zwarter inziet dan het is.
Als je moe gevochten bent omdat je geen verandering ziet en je ook geen oplossing ziet dan krijg je vanzelf even een zwart gat.

De oplossing om daar uit te komen is door opbouwende posts te plaatsen, niet om hem af te branden op zijn capaciteiten.
Het feit dat jij niet inziet dat dit geen gepaste post is in zijn verhaal, zegt overigens ook wat over jouw inlevingsvermogen.

Schop onder de kont is gepast mits goed onderbouwt en redelijk gebracht. Niet met onzin als 'je lijkt me echt zo iemand die zijn buddy in de rug schiet'.
Dat is jouw fantasie. Puberale fantasie overigens. Dat soort dingen zeg je gewoon niet. Als jij een keer heel diep zit en je treft iemand die jou zo te woord staat, hoop ik oprecht dat je hier nog eens aan terug denkt.

meh, je overdrijft wel een beetje over de ernstigheid van zn 'psychische problemen'.
Denk dat je verbaasd zou zijn hoeveel flikken en militairen er rondlopen die nog stukken labieler zijn dan OP;) Kerel is gewoon normaal maar heeft een minderwaardigheidscomplex en lichte depressie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven