MuscleMeat

Stukjes uit m'n leven geplukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
meh, je overdrijft wel een beetje over de ernstigheid van zn 'psychische problemen'.
Denk dat je verbaasd zou zijn hoeveel flikken en militairen er rondlopen die nog stukken labieler zijn dan OP;) Kerel is gewoon normaal maar heeft een minderwaardigheidscomplex en lichte depressie.
Great minds think alike.
:D

Ik denk dat het voor jou heel labiel overkomt, maar dat je zelf gewoon niet inziet dat het redelijk 'normale' worstelingen zijn mbt het ouder worden.
Het enige wat bij hem een stempel drukt is dat hij het op dit moment nog wat zwarter inziet dan het is.
Als je moe gevochten bent omdat je geen verandering ziet en je ook geen oplossing ziet dan krijg je vanzelf even een zwart gat.

De oplossing om daar uit te komen is door opbouwende posts te plaatsen, niet om hem af te branden op zijn capaciteiten.
Het feit dat jij niet inziet dat dit geen gepaste post is in zijn verhaal, zegt overigens ook wat over jouw inlevingsvermogen.

Schop onder de kont is gepast mits goed onderbouwt en redelijk gebracht. Niet met onzin als 'je lijkt me echt zo iemand die zijn buddy in de rug schiet'.
Dat is jouw fantasie. Puberale fantasie overigens. Dat soort dingen zeg je gewoon niet. Als jij een keer heel diep zit en je treft iemand die jou zo te woord staat, hoop ik oprecht dat je hier nog eens aan terug denkt.

Beste mevrouw, sorry voor mij puberale fantasie.

Als iemand die weet wat depressie/ptss met militairen doet heb ik simpelweg verteld waar het op staat. Sorry dat dat niet in jou burgelijke sprookjesbestaan past. Elke militair die dit zou lezen van TS zou hetzelfde zeggen. Lekker naar SMD gaan en met een psychiater aan je problemen gaan werken.
Je hebt overduidelijk geen militaire ervaring dus ik verwacht niet dat je het begrijpt.
De enige reden dat ik gereageerd heb ik dit topic is omdat naar voorkwam dat hij militair is. Voor burgers is depressie vervelend, voor militairen dodelijk.

kusje

Daar gaan we weer met het gezeik op elkaar :rolleyes:

Ik heb een goeie relatie en ik hoop dat m'n vriendin nooit moet weten wat voor een softie ik diep vanbinnen ben.
Als er één persoon is waarmee je over zo'n dingen zou moeten kunnen praten...

Thnx mama dat je er nooit voor me was en altijd op zakenreis moest zijn en altijd slecht gezind.
Grootvader die dacht dat echte mannen niet mochten huilen.
Grootmoeder die me oude kleren van m'n broer liet dragen.
Vader die een ****ing waardeloos figuur was die geen goed werk kon vinden en van relatie tot relatie sprong.
En leraars die liever de groep volgde.
En iedereen die niet in me geloofde.

Door jullie ben ik mad als hell,
en als ik ooit veel geld verdien door een talent dat ik heb ontwikkeld daar altijd maar alleen te moeten spelen en werken en leven.
Schrijf eens een brief waarin je hen alles zegt wat je diep vanbinnen zou willen zeggen. Je hoeft hen die niet te geven, maar simpelweg van je afschrijven wat je denkt, lucht op.

Je neemt al medicatie, maar volg je dan ook therapie? Op zich werken pillen maar zo-zo zonder echte hulpverlening.

Beste mevrouw, sorry voor mij puberale fantasie.

Als iemand die weet wat depressie/ptss met militairen doet heb ik simpelweg verteld waar het op staat. Sorry dat dat niet in jou burgelijke sprookjesbestaan past. Elke militair die dit zou lezen van TS zou hetzelfde zeggen. Lekker naar SMD gaan en met een psychiater aan je problemen gaan werken.
Je hebt overduidelijk geen militaire ervaring dus ik verwacht niet dat je het begrijpt.
De enige reden dat ik gereageerd heb ik dit topic is omdat naar voorkwam dat hij militair is. Voor burgers is depressie vervelend, voor militairen dodelijk.

kusje

Ik ben een jaar lang wakker geworden naast iemand die bijna elke nacht recht overeind in bed zat, met zijn 'wapen' in aanslag. Klaar om te schieten, badend in het zweet. PTSS van Bosnie overgehouden.
Vertel mij niets over militairen.

Rechts of linksom is jouw opmerking zoals ik die eerder bekritiseerde ongepast, nodeloos en ongelooflijk bot.
Kenmerkend voor de militaire wereld. I agree.

Dat je vanuit jouw werkervaring post, snap ik. Maar het blijft ongepast.

Kusje terug.

Ik ben een jaar lang wakker geworden naast iemand die bijna elke nacht recht overeind in bed zat, met zijn 'wapen' in aanslag. Klaar om te schieten, badend in het zweet. PTSS van Bosnie overgehouden.

Rechts of linksom is jouw opmerking zoals ik die eerder bekritiseerde ongepast, nodeloos en ongelooflijk bot.

Kusje terug.

Roger, point taken, ben het alleen niet met je eens.

@ TS succes met je problemen en durf te gaan draven als je je slecht voelt!

Ik had t een jaar geleden ook een beetje gehad met mijn leventje destijds. Gestopt met mijn studie, waardoor ik saai ongeschoold werk deed. Vaak ruzie met mijn ouders omdat ik veel chagrijnig was en met mijn vrienden kon ik ook niet meer goed opschieten. Zo heb ik toch wel een maand of 4 een k*t-tijd gehad. Soms heb je gewoon wat momenten in je leven dat het allemaal een beetje klote gaat. Gelukkig dat t meestal weer goed komt, stel jezelf anders op, of zoek andere vrienden. Je moet niet teveel zelfmedelijden krijgen, want dan zak je alleen maar verder. Stel jezelf positief op.

OP, zoek hulp bro. Ga naar een psychiater en praat over je issues, zelf ga je het niet oplossen.

Wat een gevoelloze reacties hier.

Heb ook ongeveer hetzelfde meegemaakt in leopoldsburg precies waar jij zit. Ik was te braaf en liet me vaak doen door de oversten omdat ik geen problemen wou .
Door dit kreeg ik juist wel problemen hehe

Ben ik de enige die hier om stuk ging:roflol::roflol::roflol::roflol::roflol:?

ben zelf ook redelijk onzeker/bescheiden maar dit ging gedeeltelijk weg toen ik een relatie kreeg.
je hebt toch een vriendin OP die je waardeert voor wie je bent

slechte zaak dat mensen zo labiel en psychisch niet 100% toch door die keuring heen komen. Hoop dat je inmiddels een laffe plaatsing hebt en niet bij een actieve eenheid. Je lijkt me echt zo iemand die doordraaid en ze buddy in ze rug schiet. Beter wordt je burger en zoek je hulp

Afgaande op de mensen die ik ken die in het leger zitten denk ik dat het leger bijna alleen maar zo'n mensen meer kan krijgen en drm serieus wat oogjes dichtknijpt bij die keuring.

Kusje terug.

Hey je bent me ex.. Wist dat ik je ergens van kende :p

Oh nee.. Bosnie.. :D

Zijn werkervaring??? Dat jong heeft alleen de opleidingen meegemaakt. Die heeft in real life alleen maar mogen schieten op de schietbaan. Hij moet niet janken en een leven zoeken.
Ik heb waarschijnlijk vrouwen, kinderen en mannen doodschoten die toevallig langs mijn kogelregen liepen tijdens vuurgevechten. Ruilen? Eikel

Start is in geloven in je zelf. Leger? lijkt me slecht plan voor jou. Zoek het eens hogerop.

---------- Post toegevoegd Sat 4 Feb 2012 om 12:14 ----------

Zijn werkervaring??? Dat jong heeft alleen de opleidingen meegemaakt. Die heeft in real life alleen maar mogen schieten op de schietbaan. Hij moet niet janken en een leven zoeken.
Ik heb waarschijnlijk vrouwen, kinderen en mannen doodschoten die toevallig langs mijn kogelregen liepen tijdens vuurgevechten. Ruilen? Eikel

Aansteller.

slechte zaak dat mensen zo labiel en psychisch niet 100% toch door die keuring heen komen. Hoop dat je inmiddels een laffe plaatsing hebt en niet bij een actieve eenheid. Je lijkt me echt zo iemand die doordraaid en ze buddy in ze rug schiet. Beter wordt je burger en zoek je hulp

---------- Post toegevoegd Fri 3 Feb 2012 om 17:30 ----------

ohja
apaat

Deze post geeft blijk van emotionele disbalans. Rambo-geneuzel over oorlogsbuddy's blabla. Juist voor militairen is het belangrijk om grip te blijven houden op hun gevoel. Dat is juist het proces waar ts nu doorheen gaat. Zonder connectie met je gevoelens kun je compleet doordraaien.

Wat doe je om geestelijk gezond te blijven ondanks deze onzekerheid? Misschien heeft ts er iets aan.

Wellicht heb je een sociale fobie, en die ontstaat weer door een te kritische kijk op jezelf, laag zelfbeeld etc zodat het cirkeltje rond is. Misschien ben je autistisch en val je daardoor wat meer op als anderen,zonder dat je het zelf door hebt.
Wel knap dat je juist met jou problemen het leger in hebt durven gaan.
Verdwijnen zullen ze nooit, maar er mee om kunnen gaan is het belangrijkste. Daarvoor zijn gesprekken met een psycholoog nodig.
Ik vind het een wonder trouwens dat je wel bepaalde medicijnen hebt gekregen van een arts, zonder enige doorverwijzing naar een psychiater te hebben gehad.

Reacties van "kom op"joh" en "er zijn er die het nog zwaarder hebben gehad" zijn zwartwit denkers en kunnen zich nou eenmaal niet inleven in jou, zoals jij je niet kan inleven hoe het zou zijn echt schijt aan anderen te kunnen hebben.

Wat doe je om geestelijk gezond te blijven ondanks deze onzekerheid? Misschien heeft ts er iets aan.

Ik ben een heel nuchter persoon.
Het is gewoon per persoon verschillend hoe je in het leven staat.
Tuurlijk zijn sommige dingen erg en tuurlijk heb ik nog wel eens nachtmerries.
Tips waar ik iets aan gehad heb is praten praten praten.
niet via een forum maar gewoon met mensen om je heen.

Afleiding is altijd goed.

Zoals het op mij overkomt ben je niet tevreden, verwijt je iedereen die je maar wat kan verwijten, behalve jezelf. Misschien moet je dingen niet bij anderen zoeken, maar bij jezelf oplossen. Een probleem is pas een probleem wanneer jij het zelf een probleem vind (dus ook hoeveel je je aantrekt van wat er gezegd wordt).
Vaak is er wel een keerpunt nodig waardoor je ook daadwerkelijk actie onderneemt. Of je bent het zat en flipt, of je zit in een hoekje te huilen en bedenkt hoe het beter kan en je stelt een plan op. Als je niets doet ben je pas echt focked.

Bro nice dat je ergens in ieder geval je ei kwijt kan/durft niemand voorderest in de buurt die je wil/kan steunen? Dit gewoon dmv praten ik herken ook wel wat van mezelf in dat verhaal ik liep ook maar door en door tot de bom barstte, veel problemen ermee gehad en daarna voorzichtig toch gepraat met iemand ( moeite met mensen vertrouwen dus kost flink wat moeite om mezelf bloot te geven aan un anders )
Probeert gewoon echt te praten met iemand dat scheelt echt enorm :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven