MuscleMeat

Subq vs IM, wat is het best voor jou?

Kstyle

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m79
Massa
75kg
Vetpercentage
15%
Heb gisteren mijn eerste subq injectie gezet. 0.4ml test e (mct olie) maar vandaag is het nog altijd goed voelbaar waar ik heb gespoten (buikvet).

Normaal dat het lang duurt voor het volledig is geabsorbeerd?

Kan wel 4 dagen voelbaar/verdikt blijven.

Testosteron wordt al bijna 100 jaar intramusculair toegediend. Zou niet weten waarom men het opeens anders zou willen doen.

Ik heb weleens hcg geïnjecteerd in buikvet met een insulinenaaldje waar ik daarvoor test mee had geïnjecteerd en zelfs van die ene ini mini druppel die subcutaan meekwam met de hcg had ik een dikke bult.

Het is een modeverschijnsel

De mensen die ik ken die het doen prikken sub doordat intra alle plekken waar ze willen prikken al “vol” ’zitten en pip hebben.
Ik heb zelf sub ook keer geprobeerd, het prikt net als lantus/gh iets sneller/makkelijker alleen tegenstelling met lantus/gh had ik dagenlang een ei op me buik.

olie IM, water SUB

De mensen die ik ken die het doen prikken sub doordat intra alle plekken waar ze willen prikken al “vol” ’zitten en pip hebben.
Ik heb zelf sub ook keer geprobeerd, het prikt net als lantus/gh iets sneller/makkelijker alleen tegenstelling met lantus/gh had ik dagenlang een ei op me buik.
Hoeveel ml zetten deze mensen als ze over al pip hebben? Ik zou een andere source zoeken als ik zoveel pip zou hebben. 👌

10/15ml+ en sommige prikken ook max 1ml per plek
10/15ml elke dag ?

In je schouder kun je al 4ml kwijt, helpt wel als je langer naald pakt dan insuline.
Vroeger was Deca 50/100mg/ml, dus gingen er veel ml in 😁

Oke, wanneer je misschien niet veel verschillende spieren wil gebruiken. Ik zet grote spieren bil/ quad 2ml en kleine schouder/ kuit 1ml. Nooit meer nodig gehad eigenlijk, stap ook soms over naar hoge dosering olie. Wel eens heftige pip gehad maar ligt dan vaak aan de olie. Soms kleine pip wanneer ik een keer iets raakt maar niets dat binnen 1 of 2 dagen zo goed als weg is. Ibuprofen helpt bij mij goed tegen pip.

10/15ml elke dag ?

In je schouder kun je al 4ml kwijt, helpt wel als je langer naald pakt dan insuline.
Vroeger was Deca 50/100mg/ml, dus gingen er veel ml in 😁
10/15ml pw

In mijn schouders past net 1ml, helaas zijn ze niet groot genoeg 🫠
Ik zet delt, glute, quad en lats L/R dus rouleer 8 plekken en met 1ml per plek in een blast ben ik dus na 4 dagen wel weer rond en soms voelt het dan nog beurs.

Dat ei was wat anders viezerik 🤣
10/15ml pw

In mijn schouders past net 1ml, helaas zijn ze niet groot genoeg 🫠
Ik zet delt, glute, quad en lats L/R dus rouleer 8 plekken en met 1ml per plek in een blast ben ik dus na 4 dagen wel weer rond en soms voelt het dan nog beurs.
Kreeg in de benen redelijk veel kwijt. Alleen naar een lange periode werd alles wat harder en beurser. Schouder paar keer mis geprikt en lekker zitten hoesten..

Buikvet was toch max 1 tot 2 ml? Sws zou ik niet daarvoor gaan maargoed..

GH moet je ook niet 1mg/ml mengen. Als je op 6iu zit, is het al 2ml GH. Dan nog gear en insuline

Gh meng ik 12iu op 1ml en zet 2x pd 0.25ml dus 3iu altijd pens l/r, altijd een “bultje” daarna x uur.

Lantus merk je niks van altijd l/r quads 3x pd momenteel, maar nooit last van of zichtbaar iets.

Gear rouleer ik, maar max 1ml per spot en altijd intra, soms pip, soms bult x dagen, soms geluk en nergens last van.

Dus... is het misschien beter om Subq te injecteren?

Studie toont ook aan dat subq groep hogere test waarde heeft en betere hematocriet waarde.
Waarom is subcutaan beter dan? Oestrogeen is niet de duivel hoor.

Wat zijn de verschillen dan in test/hematocriet waarde.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom is subcutaan beter dan? Oestrogeen is niet de duivel hoor.

Wat zijn de verschillen dan in test/hematocriet waarde.

Abstract​

Purpose: Intramuscular testosterone cypionate (IM-TC) is known to cause significant rises in estradiol (E2), hematocrit (HCT), and prostate specific antigen (PSA) due to its supraphysiological testosterone peaks, whereas a novel subcutaneous testosterone enanthate autoinjector (SCTE-AI) was designed with a lower testosterone peak-to-trough ratio to mitigate these reactions. We compare the total testosterone (TT), E2, HCT and PSA response to treatment with IM-TC versus SCTE-AI.

Materials and methods: A total of 234 hypogonadal men were treated with testosterone replacement therapy (TRT) via IM-TC 100 mg weekly or SCTE-AI 100 mg weekly. TT, E2, HCT and PSA levels were obtained at baseline and 12 weeks post-treatment. Significant differences in baseline and post-treatment levels were identified by univariate analysis. Linear regression models determined whether treatment modality was independently associated with post-TRT levels of TT, E2, HCT and PSA.

Results: Post-TRT, both cohorts had significant increases in trough TT compared to their baseline levels (IM-TC: 313.6 ng/dL to 536.4 ng/dL, p <0.001; SCTE-AI: 246.6 ng/dL to 552.8 ng/dL, p <0.001). After linear regression, type of TRT modality was not found to be associated with TT levels (p=0.057). SCTE-AI was independently associated with lower post-therapy E2 (p <0.001) and HCT (p <0.001). Neither TRT modality was associated with significant post-therapy elevation of PSA (p=0.965).

Conclusions: While IM-TC and SCTE-AI provide a significant increase in TT levels, SCTE-AI is associated with lower levels of post-therapy HCT and E2 compared to IM-TC after adjusting for significant covariates. SCTE-AI is an effective testosterone delivery system with a potentially preferable safety profile over IM-TC.

Laatst bewerkt:

Abstract​

Purpose: Intramuscular testosterone cypionate (IM-TC) is known to cause significant rises in estradiol (E2), hematocrit (HCT), and prostate specific antigen (PSA) due to its supraphysiological testosterone peaks, whereas a novel subcutaneous testosterone enanthate autoinjector (SCTE-AI) was designed with a lower testosterone peak-to-trough ratio to mitigate these reactions. We compare the total testosterone (TT), E2, HCT and PSA response to treatment with IM-TC versus SCTE-AI.

Materials and methods: A total of 234 hypogonadal men were treated with testosterone replacement therapy (TRT) via IM-TC 100 mg weekly or SCTE-AI 100 mg weekly. TT, E2, HCT and PSA levels were obtained at baseline and 12 weeks post-treatment. Significant differences in baseline and post-treatment levels were identified by univariate analysis. Linear regression models determined whether treatment modality was independently associated with post-TRT levels of TT, E2, HCT and PSA.

Results: Post-TRT, both cohorts had significant increases in trough TT compared to their baseline levels (IM-TC: 313.6 ng/dL to 536.4 ng/dL, p <0.001; SCTE-AI: 246.6 ng/dL to 552.8 ng/dL, p <0.001). After linear regression, type of TRT modality was not found to be associated with TT levels (p=0.057). SCTE-AI was independently associated with lower post-therapy E2 (p <0.001) and HCT (p <0.001). Neither TRT modality was associated with significant post-therapy elevation of PSA (p=0.965).

Conclusions: While IM-TC and SCTE-AI provide a significant increase in TT levels, SCTE-AI is associated with lower levels of post-therapy HCT and E2 compared to IM-TC after adjusting for significant covariates. SCTE-AI is an effective testosterone delivery system with a potentially preferable safety profile over IM-TC.

Misschien moet je er even een bronvermelding bij doen. Dan kan er iets meer over waarde van het stuk gezegd worden.

Terug
Naar boven