AndroidHealthClinic

Sticky Super simpele, goedkope en lekkere 'reep' van whey, havermout en pindakaas

Heb een variant gemaakt op dit recept, belangrijkste wat ik anders gedaan heb is toevoeging van kokosolie dat MCT olie levert en toch iets aan rozijnen en dextro voor snelle energie en wat zoetere smaak (ik heb neutrale whey gebruikt).

Ook heb ik verschillende extra ingrediënten toegevoegd, voor een groot deel die Cynthia al als suggestie noemt. Van dit alles heb ik ook een excel sheet gemaakt die voedingswaarde per reep en EKV verhoudingen berekent.

Ik heb gebruikt voor een recept van 16 repen:
-180 gram whey
-150 gram havermout vlokken
-150 gram Ultra Fine Scottish Oats (gemalen havermout)
-150 gram water
-60 gram gebroken walnoten
-60 gram kokosolie
-20 gram gebroken lijnzaad
-30 gram rozijnen
-30 gram dextro suiker
-130 gram pindakaas

Als ik alles in 16 stukken deel kom ik op 230 kcal 15,2 gram eiwit 17,9 gram koolhydraten en 10,8 gram vet. Had geen puf om een onderverdeling in soorten vet te maken maar gezien de bronnen en de verhoudingen kan je zelf zien dat het vrij goed zit.

Edit: heb ze inmiddels geproefd, erg lekker niet te erg pindakaasachtig, rozijnen en walnoten maken de smaak erg goed. Je moet ze wel direct opeten als ze uit de koelkast komen, het smeltpunt van kokosolie is zo laag dat het zijn stevigheid verliest bij kamertemperatuur. Ik las van iemand anders dat pindakaas van de reformwinkel heel hard was als die uit de pot komt, die ga ik volgende keer gebruiken om het geheel steviger te maken. Voor het makkelijk kneden doe ik het wel even in de magnetron, dat is ook een handige manier om die kokosolie snel vloeibaar te krijgen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb ze in de vriezer liggen, ben benieuwd.

Iemand nog tips om het minder vet te maken? Ben aan het proberen om ongeveer dezelfde voedingswaarde te krijgen als een 'normale maaltijd' maar kom al snel op rond de 10 gram vet, en dan gaan de kcals natuurlijk hard. Misschien light pindakaas.. maar daar ben ik niet zo'n fan van. En vraag me af wat er met de smaak/textuur gebeurd als je veel minder pindakaas erin doet?

Mijn plak ligt in de vriezer, lets see.

ik heb hm ook gemaakt, wel met rozijnen,amandelen en pindas zelf toegevoegd.
ik heb nightprotein banaan smaak gedaan en 1 scoop whey shake,klein beetje chocomelk poeder voor de extra smaak en ik he er van zitten genieten.
Was om te smullen,dit zou ik makkelijk in mijn junkdag kunnen opnemen.

dat gaat deze jongen ook ff proberen..

Ze zijn zeker lekker, maar ik vraag me nog steeds af of ze passen in een clean bulk..???
Zijn daar nog meningen over?

• Topic Starter Topic Starter
Ze zijn zeker lekker, maar ik vraag me nog steeds af of ze passen in een clean bulk..???
Zijn daar nog meningen over?

Tuurlijk, wat is er niet clean aan havermout, whey, pindakaas (en eventueel noten, krenten, lijnzaad, zemelen of wat je er nog meer in zou stoppen).

Dat je tijdens het cutten de hoeveelheid vet te hoog vindt door de pindakaas kan ik me zeker voorstellen, maar tijdens het (clean) bulken...
Je kan toch ook de hoeveelheid kcal van 1 stuk reep aanpassen op hoeveel jij in die bepaalde maaltijd wilt eten. Ik had bijv. aangegeven dat je van 1 batch 4 of 8 repen van kan snijden, maar als je dat net teveel/te weinig vindt, kan je er toch ook 6 van maken. Of er nog iets anders extra bij eten oid.

Laatst bewerkt:
Uiteraard:)
Ja het was niet zo dat ik het me echt afvroeg, meer een bevestiging nodig had.
Ik ben nu even eruit door een operatie maar zodra ik weer mag trainen ga ik ze zeker maken.. Wordt alweer mijn 5e portie:)
Het is zo eenvoudig en daarom zo handig:)

• Topic Starter Topic Starter
Uiteraard:)
Ja het was niet zo dat ik het me echt afvroeg, meer een bevestiging nodig had.
Ik ben nu even eruit door een operatie maar zodra ik weer mag trainen ga ik ze zeker maken.. Wordt alweer mijn 5e portie:)
Het is zo eenvoudig en daarom zo handig:)

Ah oke :)
Ja, tis echt superhandig om te hebben liggen inderdaad. En verslavend lekker vind ik zelf :o :D

Hebben jullie niet dat het klef/plakkerig wordt als je het ergens mee naar toe neemt?

K*t!
Had ze gemaakt en vergeten dat ze in de vriezer lagen.. hebben er nu 2 uur ingelegen dus moet nu weer ff ontdooien, gvd :P

kan geen kwaad verder?

Prima reep.

Al moet ik zeggen dat die zelfgemaakte repen eigenlijk meestal niet echt weg te rammen zijn. Dit zijn zeker de beste die ik zelf ooit gemaakt heb, maar toch is het niet mijn ding.

Bij gebrek aan Whey, iets anders wat ik erin kan doen?

bleef erg plakkerig bij mij, werd nooit echt vast :sad:

Ziet er verdomd goed uit! Van het weekend even uitproberen :D

kheb ze net gemaakt, aardig gelukt, volgende keer doe k wel meer havermout denk k en minder whey want nu ist een beetje kauwgom achtig en weinig smaak, volgende keer rozijnen en beetje dextrose mischien!

Vandaag zelf gemaakt. Moet zeggen dat de smaak niet echt mijn ding is.
Te veel pindakaas naar mijn gedacht. In de mond voelen ze ook heel vettig.
Volgende keer maak ik ze met helft minder pindakaas en doe er wat rozijnen bij.
Vooral nu ik met cut begonnen ben.

Terug
Naar boven