Heb een variant gemaakt op dit recept, belangrijkste wat ik anders gedaan heb is toevoeging van kokosolie dat
MCT olie levert en toch iets aan rozijnen en dextro voor snelle energie en wat zoetere smaak (ik heb neutrale whey gebruikt).
Ook heb ik verschillende extra ingrediënten toegevoegd, voor een groot deel die Cynthia al als suggestie noemt. Van dit alles heb ik ook een excel sheet gemaakt die voedingswaarde per reep en EKV verhoudingen berekent.
Ik heb gebruikt voor een recept van 16 repen:
-180 gram whey
-150 gram havermout vlokken
-150 gram Ultra Fine Scottish Oats (gemalen havermout)
-150 gram water
-60 gram gebroken walnoten
-60 gram kokosolie
-20 gram gebroken lijnzaad
-30 gram rozijnen
-30 gram dextro suiker
-130 gram pindakaas
Als ik alles in 16 stukken deel kom ik op 230 kcal 15,2 gram eiwit 17,9 gram koolhydraten en 10,8 gram vet. Had geen puf om een onderverdeling in soorten vet te maken maar gezien de bronnen en de verhoudingen kan je zelf zien dat het vrij goed zit.
Edit: heb ze inmiddels geproefd, erg lekker niet te erg pindakaasachtig, rozijnen en walnoten maken de smaak erg goed. Je moet ze wel direct opeten als ze uit de koelkast komen, het smeltpunt van kokosolie is zo laag dat het zijn stevigheid verliest bij kamertemperatuur. Ik las van iemand anders dat pindakaas van de reformwinkel heel hard was als die uit de pot komt, die ga ik volgende keer gebruiken om het geheel steviger te maken. Voor het makkelijk kneden doe ik het wel even in de magnetron, dat is ook een handige manier om die kokosolie snel vloeibaar te krijgen.