AndroidHealthClinic

Sticky Super simpele, goedkope en lekkere 'reep' van whey, havermout en pindakaas

Ongelovelijk, zo simpel maar zo goed dit. Alle ingredienten standaard in huis, dus gelijk aan de slag gegaan. Matig aangedaan met water, daardoor zijn ze goed hard/stevig gebleven. Klein stukje geproeft en nog lekker ook. Nu 8 prachtige repen, formaat mars, in de koelkast. Morgen nog maar eens even goed proeven. In ieder geval bedankt voor de tip.

edit: Echt goed gelukt, smaakt prima!

Laatst bewerkt:
Mijn whey pot was op maar ik had nog 4 zakjes whey perfection thuis liggen, 4 verschillende smaken ( vanille, banaan, fresh berry en strawberry )

ik had 2 bekers ( 0,2 dl ) havermout en allle 4 de whey zakjes in een hoop gegooid en deed er wat rozijnen in en toen wat water en begon te kneden. Het plakt echt enorm aan je handen, ik dacht waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen. En toen deed ik er 4 a 5 volle theelepels pindakaas bij en het werd steeds plakkeriger, maar toen spoelde ik mijn handen af met water omdat mijn handen nat waren ging het wat makkelijker.
Uiteindelijk kreeg ik een bol waarvan de geur echt lekker was. Daarna deed ik het in een bakje en maakte er een plak van. Had de plak in de vriezer gedaan en daarna had ik er 4 reepjes van gemaakt.
Het was echt lekker, het enige minpuntje was dat het wat smeuïg was.
Weten jullie misschien hoe ik dat weg kan halen?

En het nemen van een whey shake na de training is toch verstandiger dan zo'n reep?

Laatst bewerkt:
Volgende keer wat minder water. Nu kan je er niet veel meer aan doen, behalve koel bewaren.

Na je training zijn snelle koolhydraten goed (dextrose) + whey, uurtje later trage koolhydraten (volkoren pasta, zilvervliesrijst).

zondag proberen!

---------- Toegevoegd om 21:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:55 ----------

zondag proberen! ziet er lekker uit, maar is het niet een beetje te veel vet , kzal er wat minder pindakaas bij doen?

• Topic Starter Topic Starter
zondag proberen!

---------- Toegevoegd om 21:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:55 ----------

zondag proberen! ziet er lekker uit, maar is het niet een beetje te veel vet , kzal er wat minder pindakaas bij doen?

Kan je altijd proberen natuurlijk, gewoon beginnen met wat minder pindakaas erbij te doen, en dan gewoon kijken of het nog een beetje goed 'deeg' wordt om repen of wat dan ook van te maken. Lukt 't niet, dan weet je dat ook weer (en zou je er alsnog wat extra pindakaas bij kunnen doen). Lukt 't wel, dan heb je je repen met minder pindakaas :)

Deze repen hebben me de koninginnedag wel doorgeholpen. In ieder geval nog iets goeds binnengekregen.

geprobeerd , lekker maar het waren bij mij geen repen maar pasta kon het zo ergens opsmeren iemand een idee hoe ze niet te plakkerig en vloeibaar maar vaster worden
thanx

geprobeerd , lekker maar het waren bij mij geen repen maar pasta kon het zo ergens opsmeren iemand een idee hoe ze niet te plakkerig en vloeibaar maar vaster worden
thanx

Dat het bij mij wel vast is en bij jou veel vloeibaarder, ondanks dat we dezelfde hoeveelheden gebruiken, kan komen omdat jij andere merken pindakaas/havermout/whey hebt gebruikt :dunno:
Wat je kan proberen is volgende keer beginnen met wat minder water, wat meer havermout en/of wat minder pindakaas en dan kijken wat het wordt. Is het dan toch te vast, wat meer water en/of pindakaas toevoegen. Is het nog te vloeibaar, nog wat extra havermout erbij. Hoop dat het zo wel lukt dan!

Aaargh, hij is mislukt. Het plakt nu nog steeds[zelfs na een uur in de vriezer...]

Had het toch moeten afmeten :(

het is echt een aanrader. had het gister middag gemaakt. brinta ipv zemelen gebruikt en pindakaas met stukjes noot.. ook toegevoegd vers gebrande noten; cashews pecannoten en amandel. De noten niet gehamerd maar tussen de bankschroef fijngemalen(grapje) met een mes alles in stukjes gehakt(15 min werk)
had een bal van 1.5 kg en verdeeld in 12 repen dezelfde dag nog op gegaan.
heb geprobeerd 1 reep in de oven te doen maar dit was niet z'n succes.
al met al ben je er 30 min mee bezig.

Zou het lekker zijn met berry blast? (whey perfection)

:dunno: klinkt wat mij betreft echt ubersmerig, maar je weet maar nooit.

Ook eens proberen morgen :cool:

Nou, ben benieuwd :) Wel even laten weten dan he.

Ik ga ze vandaag maken, maar heb een vraagje over die "4 scoops whey".
Ik heb namelijk Whey van B&F shop, en 1 scoop daarvan is gelijk aan 2 scoops Whey van XXL Nutrition. Dus welke scoops kan ik aanhouden, of hoeveel gram moet er in?

Terug
Naar boven