Fitness Seller

Sticky Super simpele, goedkope en lekkere 'reep' van whey, havermout en pindakaas

Dat klinkt niet slecht, ik ga ze een kans geven. Dat brood hoeft niet geroosterd te zijn ofzo?

nope! gewoon in stukjes versnipperen met je handen en door de mengsel van tonijn en ei gooien, wel zonder korst anders wortd het niet 1 geheel
ik zou de zout en zwarte peper en eventueel andere kruiden als je dat wilt er wel eerst doorheen mengen voordat je de brood er doorheen mengt!

en meestal als ik ze in de pan gooi dan wacht ik even totdat de onderkant stevig is en dan draai ik ze pas om, als ik ze te vroeg omdraai dan breekt ie in stukken:P

Ziet er goed uit dit, ga ik morgen op mijn vrije dag even proberen te maken!

Ook erg handig om mee te nemen ergens naar toe, school bijvoorbeeld! :)

Edit: Karma alvast!:thumbup:

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip.

Ik heb ze ook gemaakt maar dan met 150gram Brinta en Calve light pindakaas. Worden mooie smeuïge repen. Ik heb gelijk een flinke lading gemaakt en heb ze gesneden, apart verpakt in aluminium folie en daarna weer terug in de vriezer gegooid. Nu haal ik ze er pas uit op de dag dat ik ze nodig heb.

Zo heb ik hem ook gemaakt,

Totaal kwam het bij mij uit op 8 repen met elk:

Kcal: 218,7
Prot: 18,9
Fat: 8,2
Carbs: 16,3

En ze waren nog lekker ook :)

Klein vraagje, bij het recept van de TS. Hoeveel water heb je erin gedaan?
120ml of 120ml per gram van de rest van de ingredienten?

Thanks

Edit: laat maar, fout geinterpreteerd. 120 ml dus.
Seves eens proberen als k thuis ben

Laatst bewerkt:
minder pindakaas
en peanuts toevoegen
meer water
smelt chocolade
dip ze hier in
vriezer

smakelijk

die heb ik wel voor je xD

1 blikje tonijn
2 eieren
4 sneetjes volkoren brood ZONDER KORST

gooi de blik tonijn in een bak samen emt de 2 hele eieren meng het tot 1 mengsel, doe er zout en zwarte peper bij, lekker mengen.
dan versnipper je de sneetjes brood in stukjes erbij.
als je ze alle 4 hebt versnipperd meng je de hele bende, dan wordt het uiteindelijk 1 meuk.
die verdeel je in 2 stukken en maak je er ene beetje een hamburger vorm van.

dan gooi je ze in de pan met olijfolie en bakken maar.
als je het goed doet breken ze niet en heb je 2 tonijnburgers.

DIKKE BULK MAALTIJD JONGUH

Ziet er best leuk uit. Zelf bedacht? Kan er natuurlijk ook nog een beetje ui doorheen doen. Misschien dit weekend even proberen.

Zijn er al meer mensen die dit geprobeerd hebben?

Ziet er best leuk uit. Zelf bedacht? Kan er natuurlijk ook nog een beetje ui doorheen doen. Misschien dit weekend even proberen.

Zijn er al meer mensen die dit geprobeerd hebben?

niet zelf bedacht, me pa die kwam ermee en die had het weer van een collega die dan bber is.
maar ik vind het lekker en het vult ontzettend goed

Ooooh deze zijn inderdaad ontzettend lekker! Ze waren wel heel slap bij mij, dus geen candybargevoel, maar meer iets dat je uit het zakje moet happen :s en niet mee kunt nemen in je tas, maar direct uit de vriezer moet eten.

---------- Toegevoegd om 22:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:54 ----------

Dit recept komt trouwens van een Amerikaanse site, koekie!

Ik heb ze vandaag gemaakt met 100gr havermout, 50gr pindakaas en 30gr whey per stuk. Jezus wat een gedoe, heb wel geleerd om de pindakaas er in ieder geval in kleinere klodders bij te doen en niet 1 groot brok, dat wordt niks.

Maar goed, ze zijn denk ik gelukt. Ik zie het alleen niet voor me dat ik ze zonder al te veel gekleef en geplak morgen in de pauze kan op eten maarja.

Ik vind het wel mega awesome dat ik nu een reepje heb met de zelfde kcal als een ****ing pizza mwuahaha.

Heb er inmiddels al een geprobeerd. Was goed te doen. Alleen misschien voortaan iets minder havermout en dan nog wat gecrushte noten bij doen zodat je ook nog het idee hebt om op iets te eten. Kleven viel allemaal wel mee maar moest wel mn handen wassen erna haha.

Echt top recept:cool:

Moet nog even een half uurtje wachten. Ben benieuwd :D!

SUPER!! Precies wat ik zocht _O_

Wat voor havermout gebruiken jullie btw, en dit is zonder water gewogen neem ik aan, dus zo uit het pak?

SUPER!! Precies wat ik zocht _O_

Wat voor havermout gebruiken jullie btw, en dit is zonder water gewogen neem ik aan, dus zo uit het pak?
Jep, zo uit het pak. Gewoon cheapass havermout van 35 a 40 cent per 500gr ofzo.

Ik ben wat aan het experimenteren met meer vetten en minder carbs omdat ik minder frequent eet maar dan wel veel in een keer. Maar als ik zo'n reep op heb word ik echt moe. Had ik ook met mn lunch, waarschijnlijk insuline piek. Dus nu heb ik 50gr havermout, 30gr pinda's, 40gr pindakaas en 30gr whey per reep. 30ml water. Voelde meteen al erg stevig aan:cool:

ik heb hem net ook gemaakt, wat een plakkerig boeltje seg :D

ik heb gebruikt:

5 scheppe chocolade whey isolaat
160gr havermout
120ml water
was de gecrushte noten (amandel/hazel)
60gr pindakaas

staan net in de vriezer

binne 45 min eens gaan kijken, ben benieuwd!!
zou super zijn als ze nog goed smaken ook, heerlijk tussendoortje dan ! :p

alvast bedankt voor het recept :)

ze zijn net uit vriezer :)

ben nu een reep aan het eten, en ik moet zeggen WAUW :

ze zijn best lekker, vullen goed:) en zeker voor herhaling vatbaar !! :D

dikke merci voor het recept!!

verdient karma ;)

Laatst bewerkt:
Zijn ze goed mee te nemen in een folietje in een tas of moet er echt een bakje omheen ivm plakkerig/lekken/zacht etc?

Zijn ze goed mee te nemen in een folietje in een tas of moet er echt een bakje omheen ivm plakkerig/lekken/zacht etc?
Ik neem ze mee in alu folie in mn tas, gaat super. Misschien afhankelijk van hoeveel water en pindakaas (eventueel merk ook nog). Maar voor mij prima te doen. Alleen als je klaar bent met eten is het soms wel handig om toch even je handen te wassen, die whey plakt nog wel eens;)

zou je ze ook kunnen eten als ontbijtvervanger?

want dan heb je800kcals binnen waarvan 90 gr havermout, een volwaardige shake, wat pindakaas naar binnen :)

wat denken jullie?

Heb ze ook wel eens met choco whey gemaakt, was lekker.
Heb ze ook een keer met choco whey + extra cacoapoeder + zoetstof gemaakt, dat was helemaal lekker :lick:
Ben ook een chocolade fan :o

Dit is een variant voor mij :heart:
Ik ga hem deze week maken en dan bericht ik je wel of het lekker is geworden.
Ik probeer hem met wat minder havermout en pindakaas te maken maar natuurlijk wel met veeel cacao, dus...
ff afwachten.

Terug
Naar boven