MuscleMeat

Sticky Super simpele, goedkope en lekkere 'reep' van whey, havermout en pindakaas

recept opgeslagen!

Heb het gemaakt alleen met de helft van de ingredienten.
Smaakt echt goed haha :):brew:

Kan iemand mij zeggen hoe het komt dat deze zo deeg achtig smaken :rolleyes:
ik heb er een tijdje geleden nog gemaakt met een ander recept en die waren kompleet mislukt :mad: ik heb ze gemaakt als volgt

100gr brinta
80gr havermout
65gr pindakaas
4 scoops vanilla whey
140ml water

de smaak is eigenlijk niet slecht de pindakaas kwam er wel niet goed genoeg door maar het is precies een bal deeg ???

iemand advies

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb helaas geen idee, ik heb ze dan ook nog nooit met brinta gemaakt, alleen maar met havermout.

Kan iemand mij zeggen hoe het komt dat deze zo deeg achtig smaken :rolleyes:
ik heb er een tijdje geleden nog gemaakt met een ander recept en die waren kompleet mislukt :mad: ik heb ze gemaakt als volgt

100gr brinta
80gr havermout
65gr pindakaas
4 scoops vanilla whey
140ml water

de smaak is eigenlijk niet slecht de pindakaas kwam er wel niet goed genoeg door maar het is precies een bal deeg ???

iemand advies

Vanilla whey past in mijn ogen voor geen meter bij deze bars, gewoon chocolade whey gebruiken of pure cacao toevoegen. Smakelijk!

enige vervanging van pindakaas?

Is er ook een manier om deze repen wel zo hard als muslirepen te krijgen? (Behalve door ze in diepvries te stoppen en bevroren op te eten.)

lekker lekker

Is er ook een manier om deze repen wel zo hard als muslirepen te krijgen? (Behalve door ze in diepvries te stoppen en bevroren op te eten.)

Geen idee, ik zit hier zelf ook mee te experimenteren. Ik heb ze laatst in de oven gedaan maar dat was geen succes, dan worden ze helemaal sponzig....

*edit*
Me moeder gaf laatst het idee om de koekjes om te rollen in cornflakes. Dan krijg je er wel een krokant laagje over.

Ik ga dit ook proberen, maar dan wel met een flinke schep cacao erbij.

Geen idee, ik zit hier zelf ook mee te experimenteren. Ik heb ze laatst in de oven gedaan maar dat was geen succes, dan worden ze helemaal sponzig....

*edit*
Me moeder gaf laatst het idee om de koekjes om te rollen in cornflakes. Dan krijg je er wel een krokant laagje over.

Goed idee! Wanneer ga je dit proberen?

Als er een manier is om de repen hard te krijgen dan is het helemaal super haha

Iemand al met succes die brinta gebruikte? Ik heb alleen brinta in huis..

de havermout rauw? is dat te vreten?

Hoe ik het doe....ik gebruik geen melk. Pindakaas in een diepe kom, voeg lepel of 2 honing toe, daarna in de magnetron voor 80-90 sec op de MAX. totdat het allemaal vloeibaar is. Eruithalen....whey/caseine erdoorheen goed mixen, daarna met havermout of brinta doorheen mixen. In een schaaltje leggen en in de koelkast doen (niet vriezer), 30-40min later is het hard en kan je het in repen snijden :D

Iemand al met succes die brinta gebruikte? Ik heb alleen brinta in huis..

Ik heb het een jaar geleden met zowel Havermout als Brinta gemaakt, Brinta was vele malen lekkerder. Heb nog wat foto's op mijn tel, zal ze even uploaden.

Ze zien er wel anders uit, maar waren erg lekker. Had er wat cacaopoeder overheen gestrooid, wat pinda's ingedrukt en toen even ingevroren zodat het stevig wordt.

http://i40.tinypic.com/29dutsx.jpg
http://i44.tinypic.com/2wh07k2.jpg

Terug
Naar boven