AndroidHealthClinic

Sticky Super simpele, goedkope en lekkere 'reep' van whey, havermout en pindakaas

Dit is een variant voor mij :heart:
Ik ga hem deze week maken en dan bericht ik je wel of het lekker is geworden.
Ik probeer hem met wat minder havermout en pindakaas te maken maar natuurlijk wel met veeel cacao, dus...
ff afwachten.
En?!

Ik houd zelf niet van pindakaas, maar ergens doorheen misschien wel. Binnenkort ook eens proberen.

En?!

Ik houd zelf niet van pindakaas, maar ergens doorheen misschien wel. Binnenkort ook eens proberen.

Ik heb 't verknald. Teveel water, toen werd 't te dikke chocopasta.
Ik heb het allemaal netjes uit een tupperware bakje naar binnen gewerkt. Alleen mijn man vond het weer niet te vreten :rolleyes:

Er volgt binnenkort nog wel een poging.

Ik wil iets maken met minder vet, dus minder pindakaas, voor een snelle hap vooraf aan een training. Wat zou je dan kunnen gebruiken om het allemaal een beetje bij elkaar te houden?

Ik heb 't verknald. Teveel water, toen werd 't te dikke chocopasta.
Ik heb het allemaal netjes uit een tupperware bakje naar binnen gewerkt. Alleen mijn man vond het weer niet te vreten :rolleyes:

Er volgt binnenkort nog wel een poging.
Ik probeer zelf een beetje 60~70% ml water/gr havermout aan te houden. Hoewel dat soms wel anders uitpakt. Ik heb 2 soorten repen, eentje die ik op rustdagen eet en eentje als pre-workout. Die voor de pre-workout heeft 75gr havermout, 30gr pinda's, 35gr pindakaas en 30gr whey. Maar 40ml water maakt het nogsteeds iets te lossig, maar wel goed te doen.

Maar als je dat vergelijkt met mijn reep voor op rustdagen;
50gr havermout, 45gr walnoten, 40gr pindakaas en 30gr whey en vervolgens nog 70ml water, die reep brokkelt bijna uit elkaar. Echt vaag dat die eerste lang niet zo stevig is terwijl je zou verwachten dat meer havermout en relatief minder water het veel steviger zou moeten maken.

Ik wil iets maken met minder vet, dus minder pindakaas, voor een snelle hap vooraf aan een training. Wat zou je dan kunnen gebruiken om het allemaal een beetje bij elkaar te houden?
Misschien iets minder water gebruiken en dan eerst honing door het water mengen? Maar dit is een gok, ik weet het niet zeker heheh.

Klinkt en ziet er erg lekker uit ga het zeker proberen.

Zou dit bijvoorbeeld beter zijn dan een Whey shake na kracht trainen btw? Want ik doe na m'n kracht training nu 30 min cardio en neem altijd een whey shake tussendoor.

Net 2 happen genomen, zit nu al vol. Vind ze niet echt lekker, maar dat ligt aan de cocos whey die er natuurlijk niet bij past. Dat is helaas de enige die ik nog had liggen.

Wat voor merken havermout en pindakaas gebruik jij Cynthia? Ik vond mijn repen een beetje tegenvallen. Kreeg met eten zo'n gevoel dat je krijgt als je (te veel) croissant-deeg eet. Beetje misselijkmakend dus..

Advies?

Mijn repen werden niet echt hard na de vriezer en koelkast...iets teveel water gebruikt denk ik?

• Topic Starter Topic Starter
Wat voor merken havermout en pindakaas gebruik jij Cynthia? Ik vond mijn repen een beetje tegenvallen. Kreeg met eten zo'n gevoel dat je krijgt als je (te veel) croissant-deeg eet. Beetje misselijkmakend dus..

Advies?

Pindakaas heb ik al meerdere merken van gebruikt. Ik weet ze niet allemaal meer, maar in iedere geval die van de Aldi (Panda volgens mij?), Lidl (Vita d'Or), en huismerk C1000 leverden allemaal redelijk hetzelfde eindproduct op. Het beste is als het een vrij stevige pindakaas is, die niet zo olie-achtig is. Sommige soorten zijn te smeuig zeg maar.

Voor havermout gebruik ik standaard het ubercheapste merk van de Super de Boer, volgens mij was het merk Fortin. Het zit in zo'n papieren zak, staat vaak helemaal onderaan in het schap en het kost maar 40 cent voor een kilo.

Mijn repen werden niet echt hard na de vriezer en koelkast...iets teveel water gebruikt denk ik?

Ik weet niet of je dat bedoeld, maar ze worden natuurlijk niet echt hard zoals een mueslireep uit de supermarkt hard is he. Het blijft een reep die je gewoon plat zou kunnen drukken zeg maar.
Maar als ze echt te 'vloeibaar' blijven en jouw mengsel niet in blokjes te snijden valt nadat je het in de koelkast of vriezer hebt gezet, dan zou je inderdaad eens wat minder water en/of minder pindakaas, of wat meer havermout kunnen proberen.

160g brinta
5 scoops cocos whey
120 ml water
80 gram pindakaas

smaakt lekker, cocos overheerst pindakaas

heb het net gemaakt en 1ste gegeten ze zijn goed te eten

Licht nu in de vriezer, had geen havermout maar alleen brinta (het proberen waard)
Had 3 scoops whey perfection (aardbei) en 2 scoops mammoth ook aardbei gebruikt met 200 ml water en ong 250 gram pindakaas (die zachte van AH huismerk :( ) mooi glad gestreken de onderkant en bovenkant met wat whey ingesmeerd (dunno why zag er gewoon mooi uit) in de vriezer gepopt en ff over 30 mins uitproberen

Na 1 uur in de vriezer vond ik ze echt niet lekker maar na ze er een nachje er in hebben laten liggen zijn ze erg lekker wel een beetje hard maar erg lekker

Laatst bewerkt:
Geweldig!
Super lekker :D

Super recept cynthia!

Lekkerr

Heb net geprobeerd maar dan met Choco whey, zometeen eens naar het eindproduct kijken..:)

gister weerr eens geprobeerd, waren echt heel erg plakkerig, heb ik van iets teveel gebruik ofzo??plakte echt overal.. iemand enig idee? maar was wel lekker :P

ik ga ook maareens poging wagen :D kijken wat ur komt repen of smeuige brij :D

Die van mij staat ook in de diepvries, alleen de havermout vervangen voor brinta

Even uitgeprobeerd;
deze verhoudingen:
- 120ml water
- 180gr havermout
- 4 scoops WHEY (vanille)
- 75gr pindakaas

Resultaat:
Toen ik het water heb bijgedaan kreeg ik enorme pap, ik kreeg het zelfs moeilijk van mijn kom, daarna pindakaas toegevoegd...Het bleef nog kleven aan de randen, dus niet zoals op je foto...daarna 40minuten in de vriezer. Ik kan het nog steeds niet goed snijden. Het brokkelt niet hard, maar het kleeft wel enorm.

Misschien iets minder water de volgende keer? (iemand bevestiging hieromtrent of andere tip?)

MAAR; erg lekker! Pindakaas komt niet overheersen, vind ik ietwat jammer, maar volgende keer beter! Bedankt voor het recept!

Terug
Naar boven