- Waardering
- 11.404
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 12%
Geen idee. Maar als we dat niet zouden doen hebben we hetzelfde probleem.Zouden wij toetsenbordwarriors hier wel strijden voor onze landen?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geen idee. Maar als we dat niet zouden doen hebben we hetzelfde probleem.Zouden wij toetsenbordwarriors hier wel strijden voor onze landen?
Tja, betere Talkshowhost was wel gewenst inderdaad, slechte vragen maar de gasten belichten de situatie wel aardig waar het voor mij om draait.Niets tegen jou en don't sell yourself short, wel tegen Humberto als talkshowhost. Ik zie liever Sven Kockelmans de Taliban interviewen, dan maar niet gezellig.
Die Weis Mateen zat ook in 1Vandaag eerder deze dag.
@tymboo heeft wel eens een mooie rant over Nederlandse talkshows neergezet op het forum. Ging ook over tijd, timing en overgang tussen onderwerpen.De overgang van het onderwerp waarin die Weis Mateen min of meer buitenlandse zaken in tranen smeekt om zijn vrouw met het gelande vliegtuig mee te laten vliegen naar vervolgens de Nederlandse filmzomer (volgende onderwerp) was ook een lekker pijnlijk stukje Nederlandse tv.
Tja, de tijd zal het leren.Ik denk dat je je daar wel eens flink in zou kunnen vergissen. Amerikanen zijn dol op hun leger, hun veteranen en zijn enorm trots op hun land. Nu Afghanistan is gevallen, hebben alle soldaten daar voor niets gevochten (en het leven gelaten). En het is enkel gevallen door incompetente politiek. Uiteraard ligt dat in werkelijkheid meer genuanceerd, maar in de belevingswereld van de gemiddelde Amerikaan, voelt dat wel zo, vermoed ik.
Het doet ook sterk denken aan de Vietnam-oorlog, voor de VS natuurlijk een nationaal trauma. Dat gaat hem sowieso verweten worden.
mag m wel@tymboo heeft wel eens een mooie rant over Nederlandse talkshows neergezet op het forum
Die vergelijking kun je op nog wel iets meer punten maken (langdurige, dure oorlog in een ver gebied en dan ook nog verliezen), maar ik ben het met je eens: die vergelijking is idd te zwart wit en daarom niet heel sterk. Of de Amerikaanse bevolking die nuance ook (al) kan zien, is nu de vraag.Tja, de tijd zal het leren.
Die beelden van die helikopter boven de ambassade zijn natuurlijk iconisch en de vergelijking met de evacuatie van Saigon is duidelijk te maken maar daarmee houdt de vergelijking met de Vietnam-oorlog ook wel direct op. Vietnam is van een vele malen grotere orde geweest met hele andere strategische en geopolitieke belangen dan de oorlog in Afghanistan. In Vietnam is zowat een hele generatie Amerikaanse jongemannen gedood, gewond geraakt en/of getraumatiseerd. De verliezen in Afghanistan zijn daar echt totaal niet mee te vergelijken.
Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat dit niet een uiterst pijnlijke situatie is voor Biden, de Amerikanen en de NAVO in het algemeen.
Het gaat niet om het verlaten.Overigens was de roep om definitief uit Afghanistan te vertrekken natuurlijk al jarenlang zeer sterk en is de opinie over de Amerikaanse aanwezigheid aldaar door de jaren heen bijzonder veranderlijk geweest onder zowel Democraten als Republikeinen. Trump voerde nota bene nog campagne met de belofte om alle Amerikanen terug te halen uit Afghanistan. Wat was de kritiek geweest als Biden gedurende zijn ambtstermijn ook gewoon de Amerikaanse aanwezigheid maar gewoon had laten voortduren, met natuurlijk toch weer meer extra Amerikaanse doden? Het is allemaal niet zo zwart wit.
geen respect voor de anderhalve meter, hebben vast hun handen ook niet gewassen?
Hoe weet je dat? En hoe wilden ze het dan wel?Het Amerikaanse volk wilde weg uit Afghanistan, maar niet op deze manier.
Ehhm die gasten rennen altijd achter de wagen aan. Vanmorgen op RTL lieten ze per ongeluk zien hoe er een aantal vrolijk in de camera liepen te zwaaien tijdens het mee rennen, waren ze vergeten eruit te knippen. Was net de Nijmeegse vierdaagse.Het gaat niet om het verlaten.
Het gaat om de manier waarop. Het Amerikaanse volk wilde weg uit Afghanistan, maar niet op deze manier. Na 20 jaar zo'n exit is gewoon een complete clusterfuck. Afghani's die aan C-17's bungelen..
Peilingen? Het volk was al een tijd klaar met die oorlog. Gecontroleerd verlaten. Dus niet met mensen die aan C-17's bungelen. Die seniele gek kon niet eens vragen beantwoorden na zijn speech.
Sinds wanneer geloof je die? Alle peilingen omtrent corona zijn ongeloofwaardig als blijkt dat het volk volgzaam is.