TrickyTatsu
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 105
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 78kg
- Vetpercentage
- 10%
Welkom! Even een korte intro;
Normaliter ben ik geïnteresseerd om m'n focus-lifts (deads, squats, bench, dips, chins) in de 1-6 RM zone sterker te maken. Uiteraard heb ik ook interesse in het kweken van een goed fysiek
Ik eindigde mijn vorige UB/LB blok & bulk (in principe mijn favoriete trainingsaanpak) met een 3x3x150kg & 1x165kg backsquat, 1x220 kg deadlift (wel met matige uitvoering, werk aan de winkel zodra ik die weer oppak) en 3x3x100kg paused bench. Stats waar ik tevreden mee ben, aangezien ik daarvoor een hele lange periode alleen maar stagnatie en regressie had.
Een tijd terug stuiterde ik op Kelei's topic op bb.com en was best geïnteresseerd, aangezien het behoorlijk veel en vooral "anders" is - maar hij zijn schema & principes vrij goed onderbouwd. Omdat ik een rugblessure heb opgelopen die me er van gaat weerhouden om me de komende tijd op "pure kracht" te richten (trainen in de 1-6 RM zone lijkt momenteel niet verstandig), besloot ik mijn skepticisme even aan de kant te schuiven en voor deze meer bodybuilding georiënteerde methode te gaan. Ik verwacht dat ik binnenkort weer "on track" zou kunnen gaan met de UB/LB aanpak (die ik hier logde: http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/tats-if-recomp-log-316239/index7.html) - maar ik vind het een dappere en interessante zet om met iets volkomen anders te experimenteren. Vandaar deze log - in de hoop de motivatie extra hoog te houden - want ik geef toe dat ik vrij skeptisch blijf en het toch moeilijk vind om even afstand te nemen van de meer oude & vertrouwde vertrouwde methode
Mocht ik gaandeweg toch het gevoel krijgen dat dit schema simpelweg niet voor mij is omdat ik het leuker vindt om met lagere repranges te trainen, dan switch ik terug - maar ik wil het iig een poging geven.
Afijn; ik ga 5-6x in de week trainen volgens Kelei. 30 reps per oefening, trainende in vnl de 8-12 RM zone, gewicht opkrikken als ik de outer rep range haal, etc. In de weken dat ik 5 dagen train zorg ik ervoor dat ik 45 reps op 2 dagen haal om alsnog het weektotaal van zo'n ~180 reps per spiergroep te halen.
Ik zit in een leangain fase (dagelijks een kleine surplus) en ga me dus richten op spiermassa. Geen bijzonder voedingsschema, gewoon flexibel diëten & fun met food.
Huidige stats: 178 cm / 82-83 kg / vet% rond de 12-13%. Ik bulk in principe door totdat ik ontevreden ben met m'n fysiek; dat is meestal wanneer de buikspier langzaam beginnen te verdwijnen haha (rond de 15%). Wellicht switch ik daarna over naar een meer recomp-achtige benadering.
De routine, met enkele wijzigingen hier en daar:
A
Frontsquat (blijf in de 6-10 RM zone voor eerste set)
Widegrip Chin-ups
Incline Bench Press (overweeg om naar flat te gaan aangezien dit een regular incline is en niet een "lichte" incline zoals Kelei aanraad)
Seated Cable Row
Seated Leg Curls
DB Concentration Curls
Rope pressdowns
Calf (ik doe welke available is)
Widegrip upright row
Dumbbell Flyes (wanneer ik extra tijd heb)
B
Highbar backsquat (omdat ik hem leuk vind, en ipv leg extension - die trekt m'n rug niet)
Romanian dl (enigzins ingehouden ivm rug)
Pull-ups
Dips
Chest Supported DB Row
Incline DB Curl
Cable OH Tricep extension
DB Lateral raise
Reverse Flyes / Rear Delt Raise (wanneer ik extra tijd heb)
DB Shrugs voeg ik af en toe als bonus toe wanneer ik extra tijd heb. Verder ga ik flexibel zijn met de minder belangrijke isolatie lifts; soms train ik op een andere locatie en pak ik een isolatieoefening die alleen daar beschikbaar is - daar doe ik niet zo moeilijk over. Ik overweeg ook om enkele isolatie oefeningen lichter te pakken voor de eerste set - 12-15 RM bv. Daarnaast kijk ik hoe lang ik het squatten op beide dagen kan volhouden; mss dat ik uiteindelijk 1 van de 2 blijf doen, of dat ik op de ene A dag een FSQ doe en op de ander een BSQ. Even aanzien.
Goed, here we go
Normaliter ben ik geïnteresseerd om m'n focus-lifts (deads, squats, bench, dips, chins) in de 1-6 RM zone sterker te maken. Uiteraard heb ik ook interesse in het kweken van een goed fysiek
Ik eindigde mijn vorige UB/LB blok & bulk (in principe mijn favoriete trainingsaanpak) met een 3x3x150kg & 1x165kg backsquat, 1x220 kg deadlift (wel met matige uitvoering, werk aan de winkel zodra ik die weer oppak) en 3x3x100kg paused bench. Stats waar ik tevreden mee ben, aangezien ik daarvoor een hele lange periode alleen maar stagnatie en regressie had.Een tijd terug stuiterde ik op Kelei's topic op bb.com en was best geïnteresseerd, aangezien het behoorlijk veel en vooral "anders" is - maar hij zijn schema & principes vrij goed onderbouwd. Omdat ik een rugblessure heb opgelopen die me er van gaat weerhouden om me de komende tijd op "pure kracht" te richten (trainen in de 1-6 RM zone lijkt momenteel niet verstandig), besloot ik mijn skepticisme even aan de kant te schuiven en voor deze meer bodybuilding georiënteerde methode te gaan. Ik verwacht dat ik binnenkort weer "on track" zou kunnen gaan met de UB/LB aanpak (die ik hier logde: http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/tats-if-recomp-log-316239/index7.html) - maar ik vind het een dappere en interessante zet om met iets volkomen anders te experimenteren. Vandaar deze log - in de hoop de motivatie extra hoog te houden - want ik geef toe dat ik vrij skeptisch blijf en het toch moeilijk vind om even afstand te nemen van de meer oude & vertrouwde vertrouwde methode
Mocht ik gaandeweg toch het gevoel krijgen dat dit schema simpelweg niet voor mij is omdat ik het leuker vindt om met lagere repranges te trainen, dan switch ik terug - maar ik wil het iig een poging geven. Afijn; ik ga 5-6x in de week trainen volgens Kelei. 30 reps per oefening, trainende in vnl de 8-12 RM zone, gewicht opkrikken als ik de outer rep range haal, etc. In de weken dat ik 5 dagen train zorg ik ervoor dat ik 45 reps op 2 dagen haal om alsnog het weektotaal van zo'n ~180 reps per spiergroep te halen.
Ik zit in een leangain fase (dagelijks een kleine surplus) en ga me dus richten op spiermassa. Geen bijzonder voedingsschema, gewoon flexibel diëten & fun met food.
Huidige stats: 178 cm / 82-83 kg / vet% rond de 12-13%. Ik bulk in principe door totdat ik ontevreden ben met m'n fysiek; dat is meestal wanneer de buikspier langzaam beginnen te verdwijnen haha (rond de 15%). Wellicht switch ik daarna over naar een meer recomp-achtige benadering.
De routine, met enkele wijzigingen hier en daar:
A
Frontsquat (blijf in de 6-10 RM zone voor eerste set)
Widegrip Chin-ups
Incline Bench Press (overweeg om naar flat te gaan aangezien dit een regular incline is en niet een "lichte" incline zoals Kelei aanraad)
Seated Cable Row
Seated Leg Curls
DB Concentration Curls
Rope pressdowns
Widegrip upright row
Dumbbell Flyes (wanneer ik extra tijd heb)
B
Highbar backsquat (omdat ik hem leuk vind, en ipv leg extension - die trekt m'n rug niet)
Romanian dl (enigzins ingehouden ivm rug)
Pull-ups
Dips
Chest Supported DB Row
Incline DB Curl
Cable OH Tricep extension
DB Lateral raise
Reverse Flyes / Rear Delt Raise (wanneer ik extra tijd heb)
DB Shrugs voeg ik af en toe als bonus toe wanneer ik extra tijd heb. Verder ga ik flexibel zijn met de minder belangrijke isolatie lifts; soms train ik op een andere locatie en pak ik een isolatieoefening die alleen daar beschikbaar is - daar doe ik niet zo moeilijk over. Ik overweeg ook om enkele isolatie oefeningen lichter te pakken voor de eerste set - 12-15 RM bv. Daarnaast kijk ik hoe lang ik het squatten op beide dagen kan volhouden; mss dat ik uiteindelijk 1 van de 2 blijf doen, of dat ik op de ene A dag een FSQ doe en op de ander een BSQ. Even aanzien.
Goed, here we go