XXL Nutrition

Nieuws Taxichauffeur slaat klant dood

Vind wel dat er van 1 kant naar deze gebeurtenis wordt gekeken. Je weet nooit wat er gebeurd is, misschien heeft die klant wel als eerste geslagen? Rechtvaardigd uiteraard nooit de dood van de klant, dat zeker niet. Maar wie weet is het helemaal anders gegaan dan dat de media het wil laten geloven.

Moet een taxichauffeur niet elk ritje accepteren?

Nee.

Ik heb zelf ook als student wel eens taxi gereden.

Je mag inderdaad gewoon mensen weigeren als je denkt dat het foute boel is. Daarbij is er ook veel agressie maar dat hangt meestal ook af van je eigen opstelling.

Ben benieuwd wat de aanleiding was voor deze vechtpartij.

• Topic Starter Topic Starter
Ik bedoel niet een persoon weigeren, ik bedoel elke ritje.
Van CS naar 1km verder op bijv.

Ik bedoel niet een persoon weigeren, ik bedoel elke ritje.
Van CS naar 1km verder op bijv.

Ik denk dat je die juist niet weigerd, kunnen ze lekker starttarief betalen.

lijkt mij..

Er zijn al tijden klachten over de taxistandplaats op het Leidseplein. Chauffeurs zouden veel te hoge prijzen vragen, korte ritten weigeren en klanten intimideren.

naar aanleiding van bovenstaande bericht mijn reactie.

kan begrijpen als je 2x geweigerd word voor een kort ritje, je wat boos word.
en bij de 3e chauffeur ging het mis.

De liberalisering is de oorzaak van het probleem. Er zijn gewoon te veel taxi`s voor te weinig klanten en daardoor krapte en irritatie op de "taximarkt"......

Daarnaast is tegenwoordig het grootste gedeelte allochtoon van de taxichauffeurs omdat iedereen het kan worden die in het bezit is van rijbewijs B. En iedereen is op de hoogte van het vaak extreme primitieve gedrag van die moslims......

kielhalen die chauffeurs

Weer een 'goed' voorbeeld waar liberalisering van de markt toe kan leiden. Cowboys in taxi's. Nadat ik een keer 30 euro betaalde voor een ritje dat voorheen maximaal 20 euro kostte heb ik nooit meer een taxi genomen in Nederland, stelletje achterlijken hier spreekt verder amper Nederlands en de weg weten ze ook meestal niet. Wel dom lachen natuurlijk als je de straat opgeeft maar na 10 minuten toch maar eens vragen waar het nou precies is. Zelfs in New York is het niet zo erg gesteld met de chauffeurs.

Weer een 'goed' voorbeeld waar liberalisering van de markt toe kan leiden. Cowboys in taxi's. Nadat ik een keer 30 euro betaalde voor een ritje dat voorheen maximaal 20 euro kostte heb ik nooit meer een taxi genomen in Nederland, stelletje achterlijken hier spreekt verder amper Nederlands en de weg weten ze ook meestal niet. Wel dom lachen natuurlijk als je de straat opgeeft maar na 10 minuten toch maar eens vragen waar het nou precies is. Zelfs in New York is het niet zo erg gesteld met de chauffeurs.

http://www.youtube.com/watch?v=tt77zDZP8iQ

Dus dan ga je je nog primitiever gedragen? Goede logica perfect schoolvoorbeeld van het oergedrag van marrokanen. Dat zal die marrokaan ook verklaren tijdens zijn verhoor;

Die hollander had een grote mond dus klapte ik hem.....

En die Hollander had weer een grote mond omdat de Marrokaan iets deed wat hem niet beviel....ook een perfect voorbeeld van datzelfde oergedrag.

Mooie beschrijving van de vicieuze geweldscirkel....

Maar dat had je waarschijnlijk voor het gemak maar even over het hoofd gezien.

Topoverleg na fatale taxiruzie.

In Amsterdam hebben burgemeester Cohen en de politieleiding overlegd naar aanleiding van de fatale taxiruzie zaterdagnacht. Een chauffeur sloeg een man dood op het Leidseplein. Over het gesprek is nog niets bekendgemaakt.

Cohen wil met de korpsleiding afspraken maken over meer toezicht op drukke taxistandplaatsen. Waarschijnlijk komen er in de weekends extra politie-agenten en gemeentelijke toezichthouders op het Centraal Station en het Leidseplein.

Amsterdam kent al jaren problemen in de taxiwereld. Staatssecretaris Huizinga heeft al gezegd dat gemeenten meer zeggenschap krijgen over vergunningen.
Bron:nos.nl

De liberalisering is de oorzaak van het probleem. Er zijn gewoon te veel taxi`s voor te weinig klanten en daardoor krapte en irritatie op de "taximarkt"......

Daarnaast is tegenwoordig het grootste gedeelte allochtoon van de taxichauffeurs omdat iedereen het kan worden die in het bezit is van rijbewijs B. En iedereen is op de hoogte van het vaak extreme primitieve gedrag van die moslims......

Tuurlijk want voordat er Marrokaanse taxi chauffeurs waren was het een heel vredig clubje figuren die elkaar niet beschoten, elkaars auto's niet met loden ppen te lijf gingen en nooit klanten mollesteerden of te veel in rekening brachten.

Wat een ontzettend hoog "toen was geluk nog heel gewoon gehalte", :rolleyes:

En die Hollander had weer een grote mond omdat de Marrokaan iets deed wat hem niet beviel....ook een perfect voorbeeld van datzelfde oergedrag. Mooie beschrijving van de vicieuze geweldscirkel....Maar dat had je waarschijnlijk voor het gemak maar even over het hoofd gezien.

Ga maar eens 30 minuten op vrijdagavond bij de taxi standplaats van CS of op het leidseplein observeren. Observeer wedden dat je geen of nauwelijks oergedrag kan waarnemen van Hollandse chauffeurs.
Als je er uberhaupt al eentje ziet......

Ga maar eens 30 minuten op vrijdagavond bij de taxi standplaats van CS of op het leidseplein observeren. Observeer wedden dat je geen of nauwelijks oergedrag kan waarnemen van Hollandse chauffeurs.
Als je er uberhaupt al eentje ziet......

Joh gast...ik ga al jaren met taxi's naar huis en dit gedrag is ECHT niet nieuw...

Ook voor de overname van de sector door Marrokanen waren er zat opstootjes met taxi Chauffeurs, zat problemen van te hoog berekende ritten, aanrandingen en geweldplegingen, mensen aan hun lot overlaten etc. etc.

Chauffeurs (en deze waren blank) die inrijden op de politie en dan honderden collegae die daarna het centrum afsluiten omdat die dropveter gearresteerd werd. TCA bestuurders die op moeten stappen (allemaal zo blank als maar kan) omdat ze intimideren. En dan nog die momenten dat ze elkaar met loden ppen en pistolen te lijf gingen?

Je doet nu opeens alsof dit zo maar opeens ontstaan is en dat is gewoon onzin.

Het maakt geen f* uit of je blank bent of bruin...de meeste Chauffeurs zijn "normaal" maar er zit er van elke kleur wel een paar mong*len tussen.

joh gast...ik ga al jaren met taxi's mee naar huis en dit gedrag is echt niet nieuw...

Ook voor de overname van de sector door marrokanen waren er zat opstootjes met taxi chauffeurs, zat problemen van te hoog berekende ritten, aanrandingen en geweldplegingen, mensen aan hun lot overlaten etc. Etc.

Chauffeurs (en deze waren blank) die inrijden op de politie en dan honderden collegae die daarna het centrum afsluiten omdat die dropveter gearresteerd werd. Tca bestuurders die op moeten stappen (allemaal zo blank als maar kan) omdat ze intimideren. En dan nog die momenten dat ze elkaar met loden ppen en pistolen te lijf gingen?

Je doet nu opeens alsof dit zo maar opeens ontstaan is en dat is gewoon onzin.

Het maakt geen f* uit of je blank bent of bruin...de meeste chauffeurs zijn "normaal" maar er zit er van elke kleur wel een paar mong*len tussen.

:roflol:

o boy we hebben hier te maken met een trouwe taxiklant.
En nee hij gaat zeker niet op wilders stemmen.

Van dat geld had je dan al lang zelf een rijbewijs en auto kunnen kopen :roflol:

Kijk dat is nou precies jouw probleem...altijd maar te kort door de bocht redeneren. Ik heb een rijbewijs en ik heb een auto...

Dat neemt niet weg dat als ik centrum Amsterdam, of waar dan ook, in ga om lekker te stappen ik ook gewoon niet hoef na te denken over de parkeer kosten, de afstand tot de parkeergarage en zonder bekeuring thuis wil komen omdat ik net met 140 het kleuter speelplein ben opgesjeest en tegen een of andere zwervende grafische ontwerpen ben opgereden die net opzoek was naar zijn laatste verovering ;) :P .

---------- Toegevoegd om 14:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:31 ----------

Die linkse rakker kan zijn bonnetjes declareren:roflol:
Iets anders kan het niet zijn mensen met een beetje redelijk verstand en die wat te spenderen hebben gaan niet regelmatig in een taxi zitten in amsterdam althans de meeste.

Dat is inderdaad een voordeel van een goed betaalde baan hebben waarvoor je redelijk vaak van huis naar schiphol moet en uiteindelijk weer terug en ondertussen ook nog gewoon wil werken of je chick de auto wil gebruiken tijdens je afwezigheid.

Maar ik snap dat dat concept boven je pet gaat...

Terug
Naar boven